Литовченко О. В.

Ім’я автора | Литовченко Олександра Василівна |
---|---|
Англійською | Lytovchenko Oleksandra |
Науковий ступінь | - |
Вчене звання | - |
Alma mater | Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна" |
Місце роботи | Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського, Інститут цифровізації освіти НАПН України |
Посада | головний бібліограф, молодший науковий співробітник |
Напрями діяльності | педагогіка, книгознавство, бібліотекознавство, бібліографознавство, цифрові технології в освіті, електронні енциклопедії |
Відзнаки | грамоти, подяки |
ORCID | https://orcid.org/0009-0004-1255-0170 |
Google Scholar | - |
Scopus | - |
Web of Science | - |
Внесок автора: | перелік створених статей УЕЕО |
Підготовлено статті УЕЕО:
Розміщено в УЕЕО статті:
Дефініція | |
---|---|
Імерсивні технології | це різновид сучасних технологій, що забезпечують користувачеві повне занурення («імерсію») у віртуальне середовище, створюючи відчуття присутності та інтерактивної взаємодії з ним. Головною метою використання імерсивних технологій є створення реалістичного і багатовимірного досвіду, що стимулює органи чуття користувача, такі як зір, слух, а інколи і дотик |
Безпека інформаційних систем | це захищеність систем від випадкового або навмисного втручання в процес їх функціонування, спроб несанкціонованого отримання інформації, модифікації або фізичного руйнування їх компонентів, тобто здатність протидіяти різним впливам на інформаційну систему. |
Ващенко Григорій Григорович | український вчений-педагог, психолог, фахівець з дидактики і національного виховання, дійсний член НТШ |
Вебометрія | 1) дослідження кількісних аспектів побудови та використання інформаційних ресурсів, структур та технологій за допомогою веб-орієнтованих бібліометричних та інфометричних підходів; 2) дослідження мережного контенту, насамперед кількісними методами, з метою соціологічних досліджень, за допомогою методів, які не є визначеними для однієї галузі дослідження; 3) підгалузь кіберметрії – науковий напрям, рамки якого позначені аналізом рейтингів сайтів і зв’язків між ними, моніторингом інформаційних ресурсів і сервісів Інтернету. Також, це кількісні аспекти конструювання і використання інформаційних ресурсів, структур і технологій стосовно до Всесвітньої мережі Інтернет, що ґрунтуються на відомих у наукознавстві наукометричних і бібліометричних методах. |
Відкриті освітні ресурси | це навчальні, методичні та науково-інформаційні матеріали, що знаходяться у вільному доступі й можуть вільно використовуватись, адаптуватись і поширюватись з освітньою метою без обмежень або з мінімальними обмеженнями, визначеними ліцензією. Їх основна мета – забезпечення доступності якісної освіти для широкого кола користувачів |
Гербарт (Хербарт) Йоганн Фрідріх | німецький філософ, психолог і педагог |
Грінченко Борис Дмитрович | український письменник, публіцист, педагог, літературознавець, лексикограф, етнограф, дослідник української старовини, перекладач, видавець, громадсько-культурний діяч |
Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського | наукова установа з питань галузевого бібліотекознавства, бібліографознавства, книгознавства, інформаційної діяльності, педагогічного джерелознавства, біографістики та історії освіти; національне галузеве книгосховище, всеукраїнський центр із питань бібліотечно-бібліографічного й науково-інформаційного забезпечення спеціалістів у галузі освіти, педагогіки та психології; депозитарій педагогічної й психологічної літератури, галузевий центр міжбібліотечного абонемента (МБА), координаційний, науково-методичний центр мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України. |
Драгоманов Михайло Петрович | український вчений-історик, літературознавець, публіцист, фольклорист, філософ, педагог, суспільно-політичний і громадський діяч, засновник українського соціалізму |
Духнович Олександр Васильович | український педагог, літератор, історик, богослов, культурно-освітній і громадсько-політичний діяч Закарпаття, організатор народного шкільництва |
Дьюї Джон | американський педагог, філософ, психолог, реформатор освіти і основоположник філософії прагматизму |
Електронна інклюзія | соціальний рух, що має на меті подолання цифрового розриву, а саме – збільшення доступності цифрових засобів (у т. ч. комп’ютерних і мережних технологій, телебачення, телефонії і т. ін.) для всіх без винятку регіонів планети та всіх категорій осіб, незалежно від їхніх особливостей (національності, раси, статків, статі, соціального становища, функціональних обмежень тощо) |
Ергономіка в освіті | розділ ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, знаряддя та засоби діяльності, а також навчальне середовище в процесі їхньої взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпеки та комфортності учасників освітнього процесу. За рівнем складності об’єкту дослідження Е.о. відноситься до макро-ергономіки, де об’єктом є система «учасник освітнього процесу – технічні знаряддя та засоби освітньої діяльності – навчальне середовище» (СУТС), а предметом – властивості цієї системи |
Ергономіка в освіті1 | розділ ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, знаряддя та засоби діяльності, а також навчальне середовище в процесі їхньої взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпеки та комфортності учасників освітнього процесу. За рівнем складності об’єкту дослідження Е.о. відноситься до макро-ергономіки, де об’єктом є система «учасник освітнього процесу – технічні знаряддя та засоби освітньої діяльності – навчальне середовище» (СУТС), а предметом – властивості цієї системи |
Ергономіка педагогічна | галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу. |
Захаренко Олександр Антонович | український педагог-подвижник народної освіти, громадський діяч, засновник і директор авторської школи |
Зязюн Іван Андрійович | видатний український вчений, філософ, педагог, психолог, організатор освіти, провідник культури, фундатор нового напряму педагогічної науки і засновник наукової школи з проблем педагогічної майстерності, перший Міністр освіти і науки незалежної України |
Каразін Василь Назарович | український вчений-енциклопедист, винахідник, просвітитель, педагог, громадський діяч |
Корчак Януш | польський лікар, педагог, письменник, публіцист, громадський діяч |
Кремень Василь Григорович | видатний український вчений у галузі соціальної філософії, філософії освіти, політології, педагогіки, державний, політичний та громадський діяч, відомий організатор освіти і науки, президент НАПН України (із 1997), міністр освіти і науки України (2000–2005), народний депутат України 3-го скликання (1998–2000), президент Товариства «Знання» України (із 1999), Президент Спортивної студентської спілки (1998‒2018), член Комітету з Державної премії України в галузі науки і техніки (із 2002), член Комітету з Національної премії України імені Бориса Патона (із 2021), член Комітету з Державної премії України в галузі освіти (із 2011), член президії Національної академії наук України (із 1998), член президії Української Ради Миру (із 2000), член Поважної ради Громадської ініціативи «Орден святого Пантелеймона» (із 2017), голова і член наглядових рад ряду університетів |
Куліш Пантелеймон Олександрович | письменник, педагог-методист, літературний критик, історик, фольклорист, етнограф, перекладач, мовознавець, культурно-освітній діяч |
Лубенець Тимофій Григорович | український педагог і діяч народної освіти, фахівець із теорії й методики початкового навчання, дошкільного виховання й освіти дорослих |
Макаренко Антон Семенович | педагог, письменник, один із засновників системи колективного дитячо-підліткового виховання, керівник дитячих виховних колоній |
Монтессорі Марія | видатна італійська педагогиня-психолог, антрополог, лікар, філософ |
Наукова школа Жалдака М. І. | наукова школа заснована Жалдаком Мирославом Івановичем у 1985 р. |
Русова Софія Федорівна | видатний український педагог, громадсько-освітня діячка, письменниця, літературознавиця, теоретик і практик у галузі суспільного дошкільного виховання кінця ХІХ – початку ХХ ст., одна з організаторів жіночого руху |
Соколянський Іван Панасович | український вчений-педагог, фахівець з проблем спеціальної педагогіки, педолог, психоневролог, засновник української тифлосурдопедагогіки, організатор освіти й науки, один із організаторів науково-дослідних інститутів педагогіки і дефектології в УРСР |
Стельмахович Мирослав Гнатович | український вчений-педагог, філолог, викладач, фахівець з історії й теорії педагогіки, народної педагогіки, дослідник етнопедагогіки та традиційного родинного виховання, дійсний член АНП України |
Сухомлинський Василь Олександрович | видатний український педагог-гуманіст, Герой Соціалістичної Праці, член-кореспондент АПН СРСР, кандидат педагогічних наук, директор школи, вчитель, дитячий письменник |
Сікорський Іван Олексійович | український психіатр, психолог, педагог, один з основоположників дитячої психології та психопатології |
Френе Селестен | французький педагог-реформатор ХХ століття, директор початкової школи, представник так званої «прогресивної педагогіки», автор педагогічних технологій («техніка Френе»), прихильник ідей вільного виховання, реконструкції особистого досвіду дітей, засновник і керівник Міжнародної федерації прихильників «нової школи» |
Хмарні сервіси | вид мережних послуг, що надаються користувачу інформаційно-комунікаційних мереж з віртуалізованою ІКТ інфраструктурою. Поява хмарних сервісів стала можливою у процесі розвитку технологій хмарних обчислень (англ. Cloud Computing), що реалізуються за умов динамічного масштабованого доступу до гнучко організованого пулу розподілених фізичних або віртуальних ресурсів, (наприклад, мереж, серверів, файлів даних, програмного забезпечення та послуг), які можуть бути швидко надані і вивільнені за умови мінімальних управлінських зусиль та взаємодії з постачальником. Надання такого доступу, як відокремлена послуга, залишається різновидом хмарного сервісу. |
Ярмаченко Микола Дмитрович | український учений, педагог, фахівець у галузі сурдопедагогіки, теорії та історії педагогіки, макаренкознавства, громадський діяч, засновник і перший президент Академії педагогічних наук України |
Промодеровано статті УЕЕО
Дефініція | |
---|---|
Імерсивні технології | це різновид сучасних технологій, що забезпечують користувачеві повне занурення («імерсію») у віртуальне середовище, створюючи відчуття присутності та інтерактивної взаємодії з ним. Головною метою використання імерсивних технологій є створення реалістичного і багатовимірного досвіду, що стимулює органи чуття користувача, такі як зір, слух, а інколи і дотик |
Безпека інформаційних систем | це захищеність систем від випадкового або навмисного втручання в процес їх функціонування, спроб несанкціонованого отримання інформації, модифікації або фізичного руйнування їх компонентів, тобто здатність протидіяти різним впливам на інформаційну систему. |
Ващенко Григорій Григорович | український вчений-педагог, психолог, фахівець з дидактики і національного виховання, дійсний член НТШ |
Вебометрія | 1) дослідження кількісних аспектів побудови та використання інформаційних ресурсів, структур та технологій за допомогою веб-орієнтованих бібліометричних та інфометричних підходів; 2) дослідження мережного контенту, насамперед кількісними методами, з метою соціологічних досліджень, за допомогою методів, які не є визначеними для однієї галузі дослідження; 3) підгалузь кіберметрії – науковий напрям, рамки якого позначені аналізом рейтингів сайтів і зв’язків між ними, моніторингом інформаційних ресурсів і сервісів Інтернету. Також, це кількісні аспекти конструювання і використання інформаційних ресурсів, структур і технологій стосовно до Всесвітньої мережі Інтернет, що ґрунтуються на відомих у наукознавстві наукометричних і бібліометричних методах. |
Відкриті освітні ресурси | це навчальні, методичні та науково-інформаційні матеріали, що знаходяться у вільному доступі й можуть вільно використовуватись, адаптуватись і поширюватись з освітньою метою без обмежень або з мінімальними обмеженнями, визначеними ліцензією. Їх основна мета – забезпечення доступності якісної освіти для широкого кола користувачів |
Гербарт (Хербарт) Йоганн Фрідріх | німецький філософ, психолог і педагог |
Грінченко Борис Дмитрович | український письменник, публіцист, педагог, літературознавець, лексикограф, етнограф, дослідник української старовини, перекладач, видавець, громадсько-культурний діяч |
Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського | наукова установа з питань галузевого бібліотекознавства, бібліографознавства, книгознавства, інформаційної діяльності, педагогічного джерелознавства, біографістики та історії освіти; національне галузеве книгосховище, всеукраїнський центр із питань бібліотечно-бібліографічного й науково-інформаційного забезпечення спеціалістів у галузі освіти, педагогіки та психології; депозитарій педагогічної й психологічної літератури, галузевий центр міжбібліотечного абонемента (МБА), координаційний, науково-методичний центр мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України. |
Драгоманов Михайло Петрович | український вчений-історик, літературознавець, публіцист, фольклорист, філософ, педагог, суспільно-політичний і громадський діяч, засновник українського соціалізму |
Духнович Олександр Васильович | український педагог, літератор, історик, богослов, культурно-освітній і громадсько-політичний діяч Закарпаття, організатор народного шкільництва |
Дьюї Джон | американський педагог, філософ, психолог, реформатор освіти і основоположник філософії прагматизму |
Електронна соціальна мережа | цифровий технологічний комплекс організації і управління обміном інформацією між суб’єктами соціальних відносин, призначений для забезпечення горизонтального спілкування зацікавлених у ньому абонентів, об’єднаних спільними інтересами, інформаційними потребами та навиками спілкування |
Електронна інклюзія | соціальний рух, що має на меті подолання цифрового розриву, а саме – збільшення доступності цифрових засобів (у т. ч. комп’ютерних і мережних технологій, телебачення, телефонії і т. ін.) для всіх без винятку регіонів планети та всіх категорій осіб, незалежно від їхніх особливостей (національності, раси, статків, статі, соціального становища, функціональних обмежень тощо) |
Ергономіка в освіті | розділ ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, знаряддя та засоби діяльності, а також навчальне середовище в процесі їхньої взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпеки та комфортності учасників освітнього процесу. За рівнем складності об’єкту дослідження Е.о. відноситься до макро-ергономіки, де об’єктом є система «учасник освітнього процесу – технічні знаряддя та засоби освітньої діяльності – навчальне середовище» (СУТС), а предметом – властивості цієї системи |
Ергономіка в освіті1 | розділ ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, знаряддя та засоби діяльності, а також навчальне середовище в процесі їхньої взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпеки та комфортності учасників освітнього процесу. За рівнем складності об’єкту дослідження Е.о. відноситься до макро-ергономіки, де об’єктом є система «учасник освітнього процесу – технічні знаряддя та засоби освітньої діяльності – навчальне середовище» (СУТС), а предметом – властивості цієї системи |
Ергономіка педагогічна | галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу. |
Захаренко Олександр Антонович | український педагог-подвижник народної освіти, громадський діяч, засновник і директор авторської школи |
Зязюн Іван Андрійович | видатний український вчений, філософ, педагог, психолог, організатор освіти, провідник культури, фундатор нового напряму педагогічної науки і засновник наукової школи з проблем педагогічної майстерності, перший Міністр освіти і науки незалежної України |
Каразін Василь Назарович | український вчений-енциклопедист, винахідник, просвітитель, педагог, громадський діяч |
Корчак Януш | польський лікар, педагог, письменник, публіцист, громадський діяч |
Кремень Василь Григорович | видатний український вчений у галузі соціальної філософії, філософії освіти, політології, педагогіки, державний, політичний та громадський діяч, відомий організатор освіти і науки, президент НАПН України (із 1997), міністр освіти і науки України (2000–2005), народний депутат України 3-го скликання (1998–2000), президент Товариства «Знання» України (із 1999), Президент Спортивної студентської спілки (1998‒2018), член Комітету з Державної премії України в галузі науки і техніки (із 2002), член Комітету з Національної премії України імені Бориса Патона (із 2021), член Комітету з Державної премії України в галузі освіти (із 2011), член президії Національної академії наук України (із 1998), член президії Української Ради Миру (із 2000), член Поважної ради Громадської ініціативи «Орден святого Пантелеймона» (із 2017), голова і член наглядових рад ряду університетів |
Куліш Пантелеймон Олександрович | письменник, педагог-методист, літературний критик, історик, фольклорист, етнограф, перекладач, мовознавець, культурно-освітній діяч |
Лубенець Тимофій Григорович | український педагог і діяч народної освіти, фахівець із теорії й методики початкового навчання, дошкільного виховання й освіти дорослих |
Макаренко Антон Семенович | педагог, письменник, один із засновників системи колективного дитячо-підліткового виховання, керівник дитячих виховних колоній |
Монтессорі Марія | видатна італійська педагогиня-психолог, антрополог, лікар, філософ |
Наукова школа Жалдака М. І. | наукова школа заснована Жалдаком Мирославом Івановичем у 1985 р. |
Русова Софія Федорівна | видатний український педагог, громадсько-освітня діячка, письменниця, літературознавиця, теоретик і практик у галузі суспільного дошкільного виховання кінця ХІХ – початку ХХ ст., одна з організаторів жіночого руху |
Соколянський Іван Панасович | український вчений-педагог, фахівець з проблем спеціальної педагогіки, педолог, психоневролог, засновник української тифлосурдопедагогіки, організатор освіти й науки, один із організаторів науково-дослідних інститутів педагогіки і дефектології в УРСР |
Стельмахович Мирослав Гнатович | український вчений-педагог, філолог, викладач, фахівець з історії й теорії педагогіки, народної педагогіки, дослідник етнопедагогіки та традиційного родинного виховання, дійсний член АНП України |
Сухомлинський Василь Олександрович | видатний український педагог-гуманіст, Герой Соціалістичної Праці, член-кореспондент АПН СРСР, кандидат педагогічних наук, директор школи, вчитель, дитячий письменник |
Сікорський Іван Олексійович | український психіатр, психолог, педагог, один з основоположників дитячої психології та психопатології |
Френе Селестен | французький педагог-реформатор ХХ століття, директор початкової школи, представник так званої «прогресивної педагогіки», автор педагогічних технологій («техніка Френе»), прихильник ідей вільного виховання, реконструкції особистого досвіду дітей, засновник і керівник Міжнародної федерації прихильників «нової школи» |
Хмарні сервіси | вид мережних послуг, що надаються користувачу інформаційно-комунікаційних мереж з віртуалізованою ІКТ інфраструктурою. Поява хмарних сервісів стала можливою у процесі розвитку технологій хмарних обчислень (англ. Cloud Computing), що реалізуються за умов динамічного масштабованого доступу до гнучко організованого пулу розподілених фізичних або віртуальних ресурсів, (наприклад, мереж, серверів, файлів даних, програмного забезпечення та послуг), які можуть бути швидко надані і вивільнені за умови мінімальних управлінських зусиль та взаємодії з постачальником. Надання такого доступу, як відокремлена послуга, залишається різновидом хмарного сервісу. |
Ярмаченко Микола Дмитрович | український учений, педагог, фахівець у галузі сурдопедагогіки, теорії та історії педагогіки, макаренкознавства, громадський діяч, засновник і перший президент Академії педагогічних наук України |
---
Довідка
Литовченко Олександра Василівна - (англ. Lytovchenko Oleksandra) - -, -.
Освіта - Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна".
Місце роботи - Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського, Київ, Інститут цифровізації освіти НАПН України, головний бібліограф, молодший науковий співробітник.
Напрями діяльності - педагогіка, книгознавство, бібліотекознавство, бібліографознавство, цифрові технології в освіті, електронні енциклопедії.
Основні нагороди - грамоти, подяки.
ORCID: https://orcid.org/0009-0004-1255-0170.
Google Scholar: -.
Scopus: -.
Web of Science: -.
⟵
⟶