Українська електронна енциклопедія освіти

Ukrainian Electronic Encyclopedia of Education

Новини

2025-07-03
Семінар для редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-03
Семінар редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-01
Завершення курсу "Українська електронна енциклопедія освіти: технології наповнення цифровим контентом"
Переглянути
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Версія від 14:41, 9 липня 2025, створена Sukhomllib (обговорення | внесок) (→‎Довідка)
(різн.) ← Попередня версія | Поточна версія (різн.) | Новіша версія → (різн.)

Литовченко О. В.

Ім’я автора Литовченко Олександра Василівна
Англійською Lytovchenko Oleksandra
Науковий ступінь -
Вчене звання -
Alma mater Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна"
Місце роботи Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського, Інститут цифровізації освіти НАПН України
Посада головний бібліограф, молодший науковий співробітник
Напрями діяльності педагогіка, книгознавство, бібліотекознавство, бібліографознавство, цифрові технології в освіті, електронні енциклопедії
Відзнаки грамоти, подяки
ORCID https://orcid.org/0009-0004-1255-0170
Google Scholar -
Scopus -
Web of Science -
Внесок автора: перелік створених статей УЕЕО

Підготовлено статті УЕЕО:


Розміщено в УЕЕО статті:

 Дефініція
Безпека інформаційних системце захищеність систем від випадкового або навмисного втручання в процес їх функціонування, спроб несанкціонованого отримання інформації, модифікації або фізичного руйнування їх компонентів, тобто здатність протидіяти різним впливам на інформаційну систему.
Ващенко Григорій Григоровичукраїнський вчений-педагог, психолог, фахівець з дидактики і національного виховання, дійсний член НТШ
Вебометрія1) дослідження кількісних аспектів побудови та використання інформаційних ресурсів, структур та технологій за допомогою веб-орієнтованих бібліометричних та інфометричних підходів; 2) дослідження мережного контенту, насамперед кількісними методами, з метою соціологічних досліджень, за допомогою методів, які не є визначеними для однієї галузі дослідження; 3) підгалузь кіберметрії – науковий напрям, рамки якого позначені аналізом рейтингів сайтів і зв’язків між ними, моніторингом інформаційних ресурсів і сервісів Інтернету. Також, це кількісні аспекти конструювання і використання інформаційних ресурсів, структур і технологій стосовно до Всесвітньої мережі Інтернет, що ґрунтуються на відомих у наукознавстві наукометричних і бібліометричних методах.
Гербарт (Хербарт) Йоганн Фрідріхнімецький філософ, психолог і педагог
Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинськогонаукова установа з питань галузевого бібліотекознавства, бібліографознавства, книгознавства, інформаційної діяльності, педагогічного джерелознавства, біографістики та історії освіти; національне галузеве книгосховище, всеукраїнський центр із питань бібліотечно-бібліографічного й науково-інформаційного забезпечення спеціалістів у галузі освіти, педагогіки та психології; депозитарій педагогічної й психологічної літератури, галузевий центр міжбібліотечного абонемента (МБА), координаційний, науково-методичний центр мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України.
Драгоманов Михайло Петровичукраїнський вчений-історик, літературознавець, публіцист, фольклорист, філософ, педагог, суспільно-політичний і громадський діяч, засновник українського соціалізму
Духнович Олександр Васильовичукраїнський педагог, літератор, історик, богослов, культурно-освітній і громадсько-політичний діяч Закарпаття, організатор народного шкільництва
Дьюї Джонамериканський педагог, філософ, психолог, реформатор освіти і основоположник філософії прагматизму
Електронна інклюзіясоціальний рух, що має на меті подолання цифрового розриву, а саме – збільшення доступності цифрових засобів (у т. ч. комп’ютерних і мережних технологій, телебачення, телефонії і т. ін.) для всіх без винятку регіонів планети та всіх категорій осіб, незалежно від їхніх особливостей (національності, раси, статків, статі, соціального становища, функціональних обмежень тощо)
Ергономіка в освітірозділ ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, знаряддя та засоби діяльності, а також навчальне середовище в процесі їхньої взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпеки та комфортності учасників освітнього процесу. За рівнем складності об’єкту дослідження Е.о. відноситься до макро-ергономіки, де об’єктом є система «учасник освітнього процесу – технічні знаряддя та засоби освітньої діяльності – навчальне середовище» (СУТС), а предметом – властивості цієї системи
Ергономіка в освіті1розділ ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, знаряддя та засоби діяльності, а також навчальне середовище в процесі їхньої взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпеки та комфортності учасників освітнього процесу. За рівнем складності об’єкту дослідження Е.о. відноситься до макро-ергономіки, де об’єктом є система «учасник освітнього процесу – технічні знаряддя та засоби освітньої діяльності – навчальне середовище» (СУТС), а предметом – властивості цієї системи
Ергономіка педагогічнагалузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу.
Захаренко Олександр Антоновичукраїнський педагог-подвижник народної освіти, громадський діяч, засновник і директор авторської школи
Зязюн Іван Андрійовичвидатний український вчений, філософ, педагог, психолог, організатор освіти, провідник культури, фундатор нового напряму педагогічної науки і засновник наукової школи з проблем педагогічної майстерності, перший Міністр освіти і науки незалежної України
Корчак Янушпольський лікар, педагог, письменник, публіцист, громадський діяч
Куліш Пантелеймон Олександровичписьменник, педагог-методист, літературний критик, історик, фольклорист, етнограф, перекладач, мовознавець, культурно-освітній діяч
Лубенець Тимофій Григоровичукраїнський педагог і діяч народної освіти, фахівець із теорії й методики початкового навчання, дошкільного виховання й освіти дорослих
Макаренко Антон Семеновичпедагог, письменник, один із засновників системи колективного дитячо-підліткового виховання, керівник дитячих виховних колоній
Монтессорі Маріявидатна італійська педагогиня-психолог, антрополог, лікар, філософ
Наукова школа Жалдака М. І.наукова школа заснована Жалдаком Мирославом Івановичем у 1985 р.
Русова Софія Федорівнавидатний український педагог, громадсько-освітня діячка, письменниця, літературознавиця, теоретик і практик у галузі суспільного дошкільного виховання кінця ХІХ – початку ХХ ст., одна з організаторів жіночого руху
Соколянський Іван Панасовичукраїнський вчений-педагог, фахівець з проблем спеціальної педагогіки, педолог, психоневролог, засновник української тифлосурдопедагогіки, організатор освіти й науки, один із організаторів науково-дослідних інститутів педагогіки і дефектології в УРСР
Стельмахович Мирослав Гнатовичукраїнський вчений-педагог, філолог, викладач, фахівець з історії й теорії педагогіки, народної педагогіки, дослідник етнопедагогіки та традиційного родинного виховання, дійсний член АНП України
Сухомлинський Василь Олександровичвидатний український педагог-гуманіст, Герой Соціалістичної Праці, член-кореспондент АПН СРСР, кандидат педагогічних наук, директор школи, вчитель, дитячий письменник
Сікорський Іван Олексійовичукраїнський психіатр, психолог, педагог, один з основоположників дитячої психології та психопатології
Френе Селестенфранцузький педагог-реформатор ХХ століття, директор початкової школи, представник так званої «прогресивної педагогіки», автор педагогічних технологій («техніка Френе»), прихильник ідей вільного виховання, реконструкції особистого досвіду дітей, засновник і керівник Міжнародної федерації прихильників «нової школи»
Ярмаченко Микола Дмитровичукраїнський учений, педагог, фахівець у галузі сурдопедагогіки, теорії та історії педагогіки, макаренкознавства, громадський діяч, засновник і перший президент Академії педагогічних наук України

Промодеровано статті УЕЕО

 Дефініція
Безпека інформаційних системце захищеність систем від випадкового або навмисного втручання в процес їх функціонування, спроб несанкціонованого отримання інформації, модифікації або фізичного руйнування їх компонентів, тобто здатність протидіяти різним впливам на інформаційну систему.
Ващенко Григорій Григоровичукраїнський вчений-педагог, психолог, фахівець з дидактики і національного виховання, дійсний член НТШ
Вебометрія1) дослідження кількісних аспектів побудови та використання інформаційних ресурсів, структур та технологій за допомогою веб-орієнтованих бібліометричних та інфометричних підходів; 2) дослідження мережного контенту, насамперед кількісними методами, з метою соціологічних досліджень, за допомогою методів, які не є визначеними для однієї галузі дослідження; 3) підгалузь кіберметрії – науковий напрям, рамки якого позначені аналізом рейтингів сайтів і зв’язків між ними, моніторингом інформаційних ресурсів і сервісів Інтернету. Також, це кількісні аспекти конструювання і використання інформаційних ресурсів, структур і технологій стосовно до Всесвітньої мережі Інтернет, що ґрунтуються на відомих у наукознавстві наукометричних і бібліометричних методах.
Гербарт (Хербарт) Йоганн Фрідріхнімецький філософ, психолог і педагог
Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинськогонаукова установа з питань галузевого бібліотекознавства, бібліографознавства, книгознавства, інформаційної діяльності, педагогічного джерелознавства, біографістики та історії освіти; національне галузеве книгосховище, всеукраїнський центр із питань бібліотечно-бібліографічного й науково-інформаційного забезпечення спеціалістів у галузі освіти, педагогіки та психології; депозитарій педагогічної й психологічної літератури, галузевий центр міжбібліотечного абонемента (МБА), координаційний, науково-методичний центр мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України.
Драгоманов Михайло Петровичукраїнський вчений-історик, літературознавець, публіцист, фольклорист, філософ, педагог, суспільно-політичний і громадський діяч, засновник українського соціалізму
Духнович Олександр Васильовичукраїнський педагог, літератор, історик, богослов, культурно-освітній і громадсько-політичний діяч Закарпаття, організатор народного шкільництва
Дьюї Джонамериканський педагог, філософ, психолог, реформатор освіти і основоположник філософії прагматизму
Електронна соціальна мережацифровий технологічний комплекс організації і управління обміном інформацією між суб’єктами соціальних відносин, призначений для забезпечення горизонтального спілкування зацікавлених у ньому абонентів, об’єднаних спільними інтересами, інформаційними потребами та навиками спілкування
Електронна інклюзіясоціальний рух, що має на меті подолання цифрового розриву, а саме – збільшення доступності цифрових засобів (у т. ч. комп’ютерних і мережних технологій, телебачення, телефонії і т. ін.) для всіх без винятку регіонів планети та всіх категорій осіб, незалежно від їхніх особливостей (національності, раси, статків, статі, соціального становища, функціональних обмежень тощо)
Ергономіка в освітірозділ ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, знаряддя та засоби діяльності, а також навчальне середовище в процесі їхньої взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпеки та комфортності учасників освітнього процесу. За рівнем складності об’єкту дослідження Е.о. відноситься до макро-ергономіки, де об’єктом є система «учасник освітнього процесу – технічні знаряддя та засоби освітньої діяльності – навчальне середовище» (СУТС), а предметом – властивості цієї системи
Ергономіка в освіті1розділ ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, знаряддя та засоби діяльності, а також навчальне середовище в процесі їхньої взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпеки та комфортності учасників освітнього процесу. За рівнем складності об’єкту дослідження Е.о. відноситься до макро-ергономіки, де об’єктом є система «учасник освітнього процесу – технічні знаряддя та засоби освітньої діяльності – навчальне середовище» (СУТС), а предметом – властивості цієї системи
Ергономіка педагогічнагалузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу.
Захаренко Олександр Антоновичукраїнський педагог-подвижник народної освіти, громадський діяч, засновник і директор авторської школи
Зязюн Іван Андрійовичвидатний український вчений, філософ, педагог, психолог, організатор освіти, провідник культури, фундатор нового напряму педагогічної науки і засновник наукової школи з проблем педагогічної майстерності, перший Міністр освіти і науки незалежної України
Корчак Янушпольський лікар, педагог, письменник, публіцист, громадський діяч
Куліш Пантелеймон Олександровичписьменник, педагог-методист, літературний критик, історик, фольклорист, етнограф, перекладач, мовознавець, культурно-освітній діяч
Лубенець Тимофій Григоровичукраїнський педагог і діяч народної освіти, фахівець із теорії й методики початкового навчання, дошкільного виховання й освіти дорослих
Макаренко Антон Семеновичпедагог, письменник, один із засновників системи колективного дитячо-підліткового виховання, керівник дитячих виховних колоній
Монтессорі Маріявидатна італійська педагогиня-психолог, антрополог, лікар, філософ
Наукова школа Жалдака М. І.наукова школа заснована Жалдаком Мирославом Івановичем у 1985 р.
Русова Софія Федорівнавидатний український педагог, громадсько-освітня діячка, письменниця, літературознавиця, теоретик і практик у галузі суспільного дошкільного виховання кінця ХІХ – початку ХХ ст., одна з організаторів жіночого руху
Соколянський Іван Панасовичукраїнський вчений-педагог, фахівець з проблем спеціальної педагогіки, педолог, психоневролог, засновник української тифлосурдопедагогіки, організатор освіти й науки, один із організаторів науково-дослідних інститутів педагогіки і дефектології в УРСР
Стельмахович Мирослав Гнатовичукраїнський вчений-педагог, філолог, викладач, фахівець з історії й теорії педагогіки, народної педагогіки, дослідник етнопедагогіки та традиційного родинного виховання, дійсний член АНП України
Сухомлинський Василь Олександровичвидатний український педагог-гуманіст, Герой Соціалістичної Праці, член-кореспондент АПН СРСР, кандидат педагогічних наук, директор школи, вчитель, дитячий письменник
Сікорський Іван Олексійовичукраїнський психіатр, психолог, педагог, один з основоположників дитячої психології та психопатології
Френе Селестенфранцузький педагог-реформатор ХХ століття, директор початкової школи, представник так званої «прогресивної педагогіки», автор педагогічних технологій («техніка Френе»), прихильник ідей вільного виховання, реконструкції особистого досвіду дітей, засновник і керівник Міжнародної федерації прихильників «нової школи»
Ярмаченко Микола Дмитровичукраїнський учений, педагог, фахівець у галузі сурдопедагогіки, теорії та історії педагогіки, макаренкознавства, громадський діяч, засновник і перший президент Академії педагогічних наук України

---










Довідка

Литовченко Олександра Василівна - (англ. Lytovchenko Oleksandra) - -, -.

Освіта - Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна".

Місце роботи - Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського, Київ, Інститут цифровізації освіти НАПН України, головний бібліограф, молодший науковий співробітник.

Напрями діяльності - педагогіка, книгознавство, бібліотекознавство, бібліографознавство, цифрові технології в освіті, електронні енциклопедії.

Основні нагороди - грамоти, подяки.

ORCID: https://orcid.org/0009-0004-1255-0170.

Google Scholar: -.

Scopus: -.

Web of Science: -.

Обговоріть цю сторінку