Литовченко О. В.

Ім’я автора | Литовченко Олександра Василівна |
---|---|
Англійською | Lytovchenko Oleksandra |
Науковий ступінь | - |
Вчене звання | - |
Alma mater | Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна" |
Місце роботи | Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського, Інститут цифровізації освіти НАПН України |
Посада | головний бібліограф, молодший науковий співробітник |
Напрями діяльності | педагогіка, книгознавство, бібліотекознавство, бібліографознавство, цифрові технології в освіті, електронні енциклопедії |
Відзнаки | грамоти, подяки |
ORCID | https://orcid.org/0009-0004-1255-0170 |
Google Scholar | - |
Scopus | - |
Web of Science | - |
Внесок автора: | перелік створених статей УЕЕО |
Підготовлено статті УЕЕО:
Розміщено в УЕЕО статті:
Дефініція | |
---|---|
Безпека інформаційних систем | це захищеність систем від випадкового або навмисного втручання в процес їх функціонування, спроб несанкціонованого отримання інформації, модифікації або фізичного руйнування їх компонентів, тобто здатність протидіяти різним впливам на інформаційну систему. |
Ващенко Григорій Григорович | український вчений-педагог, психолог, фахівець з дидактики і національного виховання, дійсний член НТШ |
Вебометрія | 1) дослідження кількісних аспектів побудови та використання інформаційних ресурсів, структур та технологій за допомогою веб-орієнтованих бібліометричних та інфометричних підходів; 2) дослідження мережного контенту, насамперед кількісними методами, з метою соціологічних досліджень, за допомогою методів, які не є визначеними для однієї галузі дослідження; 3) підгалузь кіберметрії – науковий напрям, рамки якого позначені аналізом рейтингів сайтів і зв’язків між ними, моніторингом інформаційних ресурсів і сервісів Інтернету. Також, це кількісні аспекти конструювання і використання інформаційних ресурсів, структур і технологій стосовно до Всесвітньої мережі Інтернет, що ґрунтуються на відомих у наукознавстві наукометричних і бібліометричних методах. |
Гербарт (Хербарт) Йоганн Фрідріх | німецький філософ, психолог і педагог |
Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського | наукова установа з питань галузевого бібліотекознавства, бібліографознавства, книгознавства, інформаційної діяльності, педагогічного джерелознавства, біографістики та історії освіти; національне галузеве книгосховище, всеукраїнський центр із питань бібліотечно-бібліографічного й науково-інформаційного забезпечення спеціалістів у галузі освіти, педагогіки та психології; депозитарій педагогічної й психологічної літератури, галузевий центр міжбібліотечного абонемента (МБА), координаційний, науково-методичний центр мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України. |
Драгоманов Михайло Петрович | український вчений-історик, літературознавець, публіцист, фольклорист, філософ, педагог, суспільно-політичний і громадський діяч, засновник українського соціалізму |
Духнович Олександр Васильович | український педагог, літератор, історик, богослов, культурно-освітній і громадсько-політичний діяч Закарпаття, організатор народного шкільництва |
Дьюї Джон | американський педагог, філософ, психолог, реформатор освіти і основоположник філософії прагматизму |
Електронна інклюзія | соціальний рух, що має на меті подолання цифрового розриву, а саме – збільшення доступності цифрових засобів (у т. ч. комп’ютерних і мережних технологій, телебачення, телефонії і т. ін.) для всіх без винятку регіонів планети та всіх категорій осіб, незалежно від їхніх особливостей (національності, раси, статків, статі, соціального становища, функціональних обмежень тощо) |
Ергономіка в освіті | розділ ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, знаряддя та засоби діяльності, а також навчальне середовище в процесі їхньої взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпеки та комфортності учасників освітнього процесу. За рівнем складності об’єкту дослідження Е.о. відноситься до макро-ергономіки, де об’єктом є система «учасник освітнього процесу – технічні знаряддя та засоби освітньої діяльності – навчальне середовище» (СУТС), а предметом – властивості цієї системи |
Ергономіка в освіті1 | розділ ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, знаряддя та засоби діяльності, а також навчальне середовище в процесі їхньої взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпеки та комфортності учасників освітнього процесу. За рівнем складності об’єкту дослідження Е.о. відноситься до макро-ергономіки, де об’єктом є система «учасник освітнього процесу – технічні знаряддя та засоби освітньої діяльності – навчальне середовище» (СУТС), а предметом – властивості цієї системи |
Ергономіка педагогічна | галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу. |
Захаренко Олександр Антонович | український педагог-подвижник народної освіти, громадський діяч, засновник і директор авторської школи |
Зязюн Іван Андрійович | видатний український вчений, філософ, педагог, психолог, організатор освіти, провідник культури, фундатор нового напряму педагогічної науки і засновник наукової школи з проблем педагогічної майстерності, перший Міністр освіти і науки незалежної України |
Корчак Януш | польський лікар, педагог, письменник, публіцист, громадський діяч |
Куліш Пантелеймон Олександрович | письменник, педагог-методист, літературний критик, історик, фольклорист, етнограф, перекладач, мовознавець, культурно-освітній діяч |
Лубенець Тимофій Григорович | український педагог і діяч народної освіти, фахівець із теорії й методики початкового навчання, дошкільного виховання й освіти дорослих |
Макаренко Антон Семенович | педагог, письменник, один із засновників системи колективного дитячо-підліткового виховання, керівник дитячих виховних колоній |
Монтессорі Марія | видатна італійська педагогиня-психолог, антрополог, лікар, філософ |
Наукова школа Жалдака М. І. | наукова школа заснована Жалдаком Мирославом Івановичем у 1985 р. |
Русова Софія Федорівна | видатний український педагог, громадсько-освітня діячка, письменниця, літературознавиця, теоретик і практик у галузі суспільного дошкільного виховання кінця ХІХ – початку ХХ ст., одна з організаторів жіночого руху |
Соколянський Іван Панасович | український вчений-педагог, фахівець з проблем спеціальної педагогіки, педолог, психоневролог, засновник української тифлосурдопедагогіки, організатор освіти й науки, один із організаторів науково-дослідних інститутів педагогіки і дефектології в УРСР |
Стельмахович Мирослав Гнатович | український вчений-педагог, філолог, викладач, фахівець з історії й теорії педагогіки, народної педагогіки, дослідник етнопедагогіки та традиційного родинного виховання, дійсний член АНП України |
Сухомлинський Василь Олександрович | видатний український педагог-гуманіст, Герой Соціалістичної Праці, член-кореспондент АПН СРСР, кандидат педагогічних наук, директор школи, вчитель, дитячий письменник |
Сікорський Іван Олексійович | український психіатр, психолог, педагог, один з основоположників дитячої психології та психопатології |
Френе Селестен | французький педагог-реформатор ХХ століття, директор початкової школи, представник так званої «прогресивної педагогіки», автор педагогічних технологій («техніка Френе»), прихильник ідей вільного виховання, реконструкції особистого досвіду дітей, засновник і керівник Міжнародної федерації прихильників «нової школи» |
Ярмаченко Микола Дмитрович | український учений, педагог, фахівець у галузі сурдопедагогіки, теорії та історії педагогіки, макаренкознавства, громадський діяч, засновник і перший президент Академії педагогічних наук України |
Промодеровано статті УЕЕО
Дефініція | |
---|---|
Безпека інформаційних систем | це захищеність систем від випадкового або навмисного втручання в процес їх функціонування, спроб несанкціонованого отримання інформації, модифікації або фізичного руйнування їх компонентів, тобто здатність протидіяти різним впливам на інформаційну систему. |
Ващенко Григорій Григорович | український вчений-педагог, психолог, фахівець з дидактики і національного виховання, дійсний член НТШ |
Вебометрія | 1) дослідження кількісних аспектів побудови та використання інформаційних ресурсів, структур та технологій за допомогою веб-орієнтованих бібліометричних та інфометричних підходів; 2) дослідження мережного контенту, насамперед кількісними методами, з метою соціологічних досліджень, за допомогою методів, які не є визначеними для однієї галузі дослідження; 3) підгалузь кіберметрії – науковий напрям, рамки якого позначені аналізом рейтингів сайтів і зв’язків між ними, моніторингом інформаційних ресурсів і сервісів Інтернету. Також, це кількісні аспекти конструювання і використання інформаційних ресурсів, структур і технологій стосовно до Всесвітньої мережі Інтернет, що ґрунтуються на відомих у наукознавстві наукометричних і бібліометричних методах. |
Гербарт (Хербарт) Йоганн Фрідріх | німецький філософ, психолог і педагог |
Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського | наукова установа з питань галузевого бібліотекознавства, бібліографознавства, книгознавства, інформаційної діяльності, педагогічного джерелознавства, біографістики та історії освіти; національне галузеве книгосховище, всеукраїнський центр із питань бібліотечно-бібліографічного й науково-інформаційного забезпечення спеціалістів у галузі освіти, педагогіки та психології; депозитарій педагогічної й психологічної літератури, галузевий центр міжбібліотечного абонемента (МБА), координаційний, науково-методичний центр мережі освітянських бібліотек МОН України та НАПН України. |
Драгоманов Михайло Петрович | український вчений-історик, літературознавець, публіцист, фольклорист, філософ, педагог, суспільно-політичний і громадський діяч, засновник українського соціалізму |
Духнович Олександр Васильович | український педагог, літератор, історик, богослов, культурно-освітній і громадсько-політичний діяч Закарпаття, організатор народного шкільництва |
Дьюї Джон | американський педагог, філософ, психолог, реформатор освіти і основоположник філософії прагматизму |
Електронна соціальна мережа | цифровий технологічний комплекс організації і управління обміном інформацією між суб’єктами соціальних відносин, призначений для забезпечення горизонтального спілкування зацікавлених у ньому абонентів, об’єднаних спільними інтересами, інформаційними потребами та навиками спілкування |
Електронна інклюзія | соціальний рух, що має на меті подолання цифрового розриву, а саме – збільшення доступності цифрових засобів (у т. ч. комп’ютерних і мережних технологій, телебачення, телефонії і т. ін.) для всіх без винятку регіонів планети та всіх категорій осіб, незалежно від їхніх особливостей (національності, раси, статків, статі, соціального становища, функціональних обмежень тощо) |
Ергономіка в освіті | розділ ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, знаряддя та засоби діяльності, а також навчальне середовище в процесі їхньої взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпеки та комфортності учасників освітнього процесу. За рівнем складності об’єкту дослідження Е.о. відноситься до макро-ергономіки, де об’єктом є система «учасник освітнього процесу – технічні знаряддя та засоби освітньої діяльності – навчальне середовище» (СУТС), а предметом – властивості цієї системи |
Ергономіка в освіті1 | розділ ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, знаряддя та засоби діяльності, а також навчальне середовище в процесі їхньої взаємодії з метою забезпечення ефективності, безпеки та комфортності учасників освітнього процесу. За рівнем складності об’єкту дослідження Е.о. відноситься до макро-ергономіки, де об’єктом є система «учасник освітнього процесу – технічні знаряддя та засоби освітньої діяльності – навчальне середовище» (СУТС), а предметом – властивості цієї системи |
Ергономіка педагогічна | галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу. |
Захаренко Олександр Антонович | український педагог-подвижник народної освіти, громадський діяч, засновник і директор авторської школи |
Зязюн Іван Андрійович | видатний український вчений, філософ, педагог, психолог, організатор освіти, провідник культури, фундатор нового напряму педагогічної науки і засновник наукової школи з проблем педагогічної майстерності, перший Міністр освіти і науки незалежної України |
Корчак Януш | польський лікар, педагог, письменник, публіцист, громадський діяч |
Куліш Пантелеймон Олександрович | письменник, педагог-методист, літературний критик, історик, фольклорист, етнограф, перекладач, мовознавець, культурно-освітній діяч |
Лубенець Тимофій Григорович | український педагог і діяч народної освіти, фахівець із теорії й методики початкового навчання, дошкільного виховання й освіти дорослих |
Макаренко Антон Семенович | педагог, письменник, один із засновників системи колективного дитячо-підліткового виховання, керівник дитячих виховних колоній |
Монтессорі Марія | видатна італійська педагогиня-психолог, антрополог, лікар, філософ |
Наукова школа Жалдака М. І. | наукова школа заснована Жалдаком Мирославом Івановичем у 1985 р. |
Русова Софія Федорівна | видатний український педагог, громадсько-освітня діячка, письменниця, літературознавиця, теоретик і практик у галузі суспільного дошкільного виховання кінця ХІХ – початку ХХ ст., одна з організаторів жіночого руху |
Соколянський Іван Панасович | український вчений-педагог, фахівець з проблем спеціальної педагогіки, педолог, психоневролог, засновник української тифлосурдопедагогіки, організатор освіти й науки, один із організаторів науково-дослідних інститутів педагогіки і дефектології в УРСР |
Стельмахович Мирослав Гнатович | український вчений-педагог, філолог, викладач, фахівець з історії й теорії педагогіки, народної педагогіки, дослідник етнопедагогіки та традиційного родинного виховання, дійсний член АНП України |
Сухомлинський Василь Олександрович | видатний український педагог-гуманіст, Герой Соціалістичної Праці, член-кореспондент АПН СРСР, кандидат педагогічних наук, директор школи, вчитель, дитячий письменник |
Сікорський Іван Олексійович | український психіатр, психолог, педагог, один з основоположників дитячої психології та психопатології |
Френе Селестен | французький педагог-реформатор ХХ століття, директор початкової школи, представник так званої «прогресивної педагогіки», автор педагогічних технологій («техніка Френе»), прихильник ідей вільного виховання, реконструкції особистого досвіду дітей, засновник і керівник Міжнародної федерації прихильників «нової школи» |
Ярмаченко Микола Дмитрович | український учений, педагог, фахівець у галузі сурдопедагогіки, теорії та історії педагогіки, макаренкознавства, громадський діяч, засновник і перший президент Академії педагогічних наук України |
---
Довідка
Литовченко Олександра Василівна - (англ. Lytovchenko Oleksandra) - -, -.
Освіта - Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна".
Місце роботи - Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського, Київ, Інститут цифровізації освіти НАПН України, головний бібліограф, молодший науковий співробітник.
Напрями діяльності - педагогіка, книгознавство, бібліотекознавство, бібліографознавство, цифрові технології в освіті, електронні енциклопедії.
Основні нагороди - грамоти, подяки.
ORCID: https://orcid.org/0009-0004-1255-0170.
Google Scholar: -.
Scopus: -.
Web of Science: -.
⟵
⟶