Українська електронна енциклопедія освіти

Ukrainian Electronic Encyclopedia of Education

Нові статті

Новини

2025-07-21
Оновлення сайту
Переглянути
2025-07-03
Семінар для редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-01
Завершення курсу "Українська електронна енциклопедія освіти: технології наповнення цифровим контентом"
Переглянути
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Мультимедійні засоби навчання

Мультимедійні засоби навчання - (англ. multimedia learning tools) - засоби мультимедійних технологій, що використовуються для досягнення певної дидактичної мети.


Характерні ознаки

Аналіз різних тлумачень «мультимедіа» в освіті дозволяє виділити характерні ознаки досліджуваного поняття, а саме: можливість об’єднання інформації, що подана у різних формах (текст, звук, графіка, відео, анімація); інтерактивний режим роботи з інформаційними ресурсами; зручність одночасного опрацювання різних видів інформації; значне наближення до реальності у зображенні фізичних явищ і процесів. Мультимедійна технологія визначається як технологія, що окреслює порядок розробки, функціонування та застосування засобів обробки інформації, що подається у різних модальностях.

У педагогічних дослідженнях й освітній практиці роль мультимедійних технологій у навчанні визначається, насамперед, у розширенні можливостей та вдосконалені технічних засобів навчання як складників навчального середовища. Терміном «мультимедійні засоби навчання» визначають, насамперед, технічні засоби, а саме: комп’ютери, оснащені апаратними та програмними засобами, що реалізують мультимедійну технологію; мультимедійний проектор; сенсорну дошку; мультимедійні продукти та електронні видання. Засоби мультимедійних технологій розглядаються як засоби організації та підтримки навчальної діяльності.

Створення мультимедійних засобів навчання, зокрема освітніх мультимедійних продуктів, потребує від розробників широкого кола компетентності у педагогіці, професійній освіті, програмуванні, загальноосвітніх та загальнотехнічних дисциплінах. У їх створенні обов’язково мають брати участь викладачі, методисти, психологи, фізіологи.

Опис використання

Комплексне використання в інформаційно-освітніх середовищах мультимедійних технологій уможливлює розгляд так званого принципу мультимедійності освітнього процесу як широкого, системоутворюючого принципу організації навчання.

Позитивні методичні якості мультимедійних засобів навчання: можливість поєднання логічного та образного способів опанування інформації, активізація освітнього процесу за рахунок посилення наочності, інтерактивна взаємодія суб’єктів навчання і технічного засобу, організація відкритого спілкування в інформаційно-освітньому просторі. Проте слід зазначити, що продукти, створені при використанні одного шаблону, наприклад пакету Power Point, володіють значною подібністю. А це означає, що поряд із спрощенням у використанні та трансляції інформації мультимедійні технології несуть у собі ще й уніфікацію. До того ж суттєвим недоліком може бути невідповідність високих апаратних вимог мультимедійних продуктів та недостатнього матеріально-технічного забезпечення закладів освіти.

Використання мультимедійних засобів в освітньому процесі сприяє створенню сенсорно-перцептивної опори під час сприймання та засвоєння навчального матеріалу, а також створенню позитивного емоційного фону навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Джерела

  1. Мультимедійні системи як засоби інтерактивного навчання: посібник / Жалдак М. І. та ін. Київ, 2012.
  2. Пінчук О. П. Формування предметних компетентностей учнів основної школи в процесі навчання фізики засобами мультимедійних технологій : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ін.-т інформ. тех. і засобів навч. Київ, 2010. 255 с. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/9413
  3. Пінчук О. П., Соколюк О. М. Мультимедійні засоби навчання. Енциклопедія освіти. 2-ге вид., допов. та перероб. Київ: Юрінком Інтер, 2021. С.

Довідка

Мультимедійні засоби навчання (англ. - multimedia learning tools) - засоби мультимедійних технологій, що використовуються для досягнення певної дидактичної мети.


Автор


Оприлюднено: 22.07.2025

Останні зміни: 25.07.2025

Модератор: Євтушок І. А.

Обговоріть цю сторінку
Кількість переглядів
1200 1000 800 600 400 200 0 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 11 3 6 6 9 203 2
Цитувати статтю
Прізвище Ім'я, та Прізвище Ім'я. Мультимедійні засоби навчання. Українська електронна енциклопедія освіти. 2025. URL: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Мультимедійні засоби навчання (дата звернення: 2.серпень.2025).
Прізвище, І., Прізвище, І. (2025, серпень 2). Мультимедійні засоби навчання. Українська електронна енциклопедія освіти. Взято з https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Мультимедійні засоби навчання.
І. Прізвище, І. Прізвище "Мультимедійні засоби навчання," Українська електронна енциклопедія освіти, 2025. [Електронний ресурс]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Мультимедійні засоби навчання. Дата звернення: серпень 2, 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. "Мультимедійні засоби навчання." Українська електронна енциклопедія освіти 2 серпень 2025. Веб. 2 серпень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 'Мультимедійні засоби навчання' Українська електронна енциклопедія освіти (Київ, 2 серпень 2025) дата звернення 2 серпень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. "Мультимедійні засоби навчання." Українська електронна енциклопедія освіти. Дата звернення серпень 2, 2025. https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Мультимедійні засоби навчання.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. Мультимедійні засоби навчання. Українська електронна енциклопедія освіти. Доступно: <https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Мультимедійні засоби навчання> [Дата звернення 2 серпень 2025].
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. Мультимедійні засоби навчання. Українська електронна енциклопедія освіти. [Інтернет]. Київ: ІЦО НАПН України; 2025 [оновлено 2025 серпень 2; цитовано 2025 серпень 2]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Мультимедійні засоби навчання.
Або скористайтесь сервісом офомлення бібліографічних описів для енциклопедичних статей