Українська електронна енциклопедія освіти

Ukrainian Electronic Encyclopedia of Education

Новини

2025-07-21
Оновлення сайту
Переглянути
2025-07-03
Семінар для редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-01
Завершення курсу "Українська електронна енциклопедія освіти: технології наповнення цифровим контентом"
Переглянути
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Мультимедійні засоби навчання

Мультимедійні засоби навчання - (англ. multimedia learning tools) - засоби мультимедійних технологій, що використовуються для досягнення певної дидактичної мети.


Характерні ознаки

Аналіз різних тлумачень «мультимедіа» в освіті дозволяє виділити характерні ознаки досліджуваного поняття, а саме: можливість об’єднання інформації, що подана у різних формах (текст, звук, графіка, відео, анімація); інтерактивний режим роботи з інформаційними ресурсами; зручність одночасного опрацювання різних видів інформації; значне наближення до реальності у зображенні фізичних явищ і процесів. Мультимедійна технологія визначається як технологія, що окреслює порядок розробки, функціонування та застосування засобів обробки інформації, що подається у різних модальностях.

У педагогічних дослідженнях й освітній практиці роль мультимедійних технологій у навчанні визначається, насамперед, у розширенні можливостей та вдосконалені технічних засобів навчання як складників навчального середовища. Терміном «мультимедійні засоби навчання» визначають, насамперед, технічні засоби, а саме: комп’ютери, оснащені апаратними та програмними засобами, що реалізують мультимедійну технологію; мультимедійний проектор; сенсорну дошку; мультимедійні продукти та електронні видання. Засоби мультимедійних технологій розглядаються як засоби організації та підтримки навчальної діяльності.

Створення мультимедійних засобів навчання, зокрема освітніх мультимедійних продуктів, потребує від розробників широкого кола компетентності у педагогіці, професійній освіті, програмуванні, загальноосвітніх та загальнотехнічних дисциплінах. У їх створенні обов’язково мають брати участь викладачі, методисти, психологи, фізіологи.

Опис використання

Комплексне використання в інформаційно-освітніх середовищах мультимедійних технологій уможливлює розгляд так званого принципу мультимедійності освітнього процесу як широкого, системоутворюючого принципу організації навчання.

Позитивні методичні якості мультимедійних засобів навчання: можливість поєднання логічного та образного способів опанування інформації, активізація освітнього процесу за рахунок посилення наочності, інтерактивна взаємодія суб’єктів навчання і технічного засобу, організація відкритого спілкування в інформаційно-освітньому просторі. Проте слід зазначити, що продукти, створені при використанні одного шаблону, наприклад пакету Power Point, володіють значною подібністю. А це означає, що поряд із спрощенням у використанні та трансляції інформації мультимедійні технології несуть у собі ще й уніфікацію. До того ж суттєвим недоліком може бути невідповідність високих апаратних вимог мультимедійних продуктів та недостатнього матеріально-технічного забезпечення закладів освіти.

Використання мультимедійних засобів в освітньому процесі сприяє створенню сенсорно-перцептивної опори під час сприймання та засвоєння навчального матеріалу, а також створенню позитивного емоційного фону навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Джерела

  1. Мультимедійні системи як засоби інтерактивного навчання: посібник / Жалдак М. І. та ін. Київ, 2012.
  2. Пінчук О. П. Формування предметних компетентностей учнів основної школи в процесі навчання фізики засобами мультимедійних технологій : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ін.-т інформ. тех. і засобів навч. Київ, 2010. 255 с. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/9413
  3. Пінчук О. П., Соколюк О. М. Мультимедійні засоби навчання. Енциклопедія освіти. 2-ге вид., допов. та перероб. Київ: Юрінком Інтер, 2021. С.

Довідка

Мультимедійні засоби навчання (англ. - multimedia learning tools) - засоби мультимедійних технологій, що використовуються для досягнення певної дидактичної мети.


Автор


Оприлюднено: 22.07.2025

Останні зміни: 25.07.2025

Модератор: Євтушок І. А.

Обговоріть цю сторінку
Кількість переглядів
1200 1000 800 600 400 200 0 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 11 3 6 6 9 203 45 97 16
Цитувати статтю
Прізвище Ім'я, та Прізвище Ім'я. Мультимедійні засоби навчання. Українська електронна енциклопедія освіти. 2025. URL: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Мультимедійні засоби навчання (дата звернення: 14.жовтень.2025).
Прізвище, І., Прізвище, І. (2025, жовтень 14). Мультимедійні засоби навчання. Українська електронна енциклопедія освіти. Взято з https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Мультимедійні засоби навчання.
І. Прізвище, І. Прізвище "Мультимедійні засоби навчання," Українська електронна енциклопедія освіти, 2025. [Електронний ресурс]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Мультимедійні засоби навчання. Дата звернення: жовтень 14, 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. "Мультимедійні засоби навчання." Українська електронна енциклопедія освіти 14 жовтень 2025. Веб. 14 жовтень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 'Мультимедійні засоби навчання' Українська електронна енциклопедія освіти (Київ, 14 жовтень 2025) дата звернення 14 жовтень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. "Мультимедійні засоби навчання." Українська електронна енциклопедія освіти. Дата звернення жовтень 14, 2025. https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Мультимедійні засоби навчання.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. Мультимедійні засоби навчання. Українська електронна енциклопедія освіти. Доступно: <https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Мультимедійні засоби навчання> [Дата звернення 14 жовтень 2025].
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. Мультимедійні засоби навчання. Українська електронна енциклопедія освіти. [Інтернет]. Київ: ІЦО НАПН України; 2025 [оновлено 2025 жовтень 14; цитовано 2025 жовтень 14]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Мультимедійні засоби навчання.
Або скористайтесь сервісом офомлення бібліографічних описів для енциклопедичних статей