Віртуальна предметна спільнота
Віртуальна предметна спільнота (ВПС) - (англ. Virtual Professional Learning Community (PLC)) - об’єднання вчителів-предметників, що виникає і функціонує в електронному просторі (перш за все, за допомогою Інтернет-мережі) з метою сприяння вирішенню своїх професійних завдань, має спільні інтереси, прагнення та цілі.
Віртуальна предметна спільнота | |
---|---|
![]() |
Історична довідка
Передумови виникнення / Заснування / Походження
Еволюція формування, становлення
Основні відомості
Таксономія / Класифікація
Основні цілі ВПС: створення інформаційного простору (https://uk.wikipedia.org/wiki/Інформаційний простір), доступного для кожного члена спільноти; організація формального і неформального спілкування (https://www.psykholoh.com/post/види-спілкування) на професійні теми; ініціація віртуальної взаємодії для подальшої комунікації поза Інтернетом; обмін досвідом; поширення успішних педагогічних практик; підтримка нових освітніх ініціатив. Виділяють наступні ВПС: стабільну (спільнота з періодичним наповнюванням навчально-методичними матеріалами без надміру активних членів спільноти); популярну (спільнота із систематичним наповнюванням навчально-методичними матеріалами і збільшенням кількості активних членів спільноти шляхом високої популярності); активну (спільнота-форум, метою якої є отримання відгуків чи реакції на ту чи іншу подію або отримання миттєвої консультації з нагальних питань діяльності вчителя-предметника); базу знань (у сховищах спільноти накопичується якісна інформація з певного предмету).
На активність і функціонування ВПС впливають потреба педагогів у спільноті, вибір платформи (порталу), наявність основного функціоналу, масовий характер, швидкість обміну документами, наявність зв’язків між учасниками, наявність віртуальних сховищ, проведення навчальних семінарів, тренінгів, підтримка учительських сайтів, блогів тощо. Долучитися до найпопулярніших предметних спільнот можна покликанням https://erudyt.net/navchalni-predmety/osvitianski-hrupy-u-sotsialnykh-merezhakh-i-mesendzherakh.html#google_vignette
Особливості
Характерними особливостями ВПС є відсутність бар’єрів комунікації як психологічних, так і географічних; інтерактивний характер взаємодії учасників спільноти, які можуть ефективно обмінюватися інформацією; можливість самопрезентації і самореалізації вчителів-предметників; неформальна структура он-лайн спілкування; структурований банк навчально-методичних матеріалів. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/588/3/Stattja-02.pdf
Додаткові відомості
Віртуальні спільноти (англ. virtual communities, e-communities) — новий тип товариств, які виникають і функціонують в електронному просторі (перш за все, за допомогою Інтернету) з метою сприяння вирішенню своїх професійних, політичних завдань, задоволення своїх інтересів у мистецтві, дозвілля тощо. Також: об'єднання користувачів мережі в групи зі спільними інтересами для роботи в електронному просторі з метою подальшого вдосконалення мережі. (https://uk.wikipedia.org/wiki/Віртуальна_спільнота)
Фотогалерея
Віртуальні предметні спілноти - групи у Фейсбуці
Відеоматеріали
Provided ID could not be validated.
Відеоматеріали https://study.com/academy/lesson/virtual-communities-definition-types-examples.html
Цікаві факти і висловлювання
Довідка
Віртуальна предметна спільнота (англ. - Virtual subject community) - об’єднання вчителів-предметників, що виникає і функціонує в електронному просторі (перш за все, за допомогою Інтернет-мережі) з метою сприяння вирішенню своїх професійних завдань, має спільні інтереси, прагнення та цілі..
Джерела
- Литвинова С.Г. Віртуальні предметні спільноти як засіб управління нормативно-методичним забезпеченням діяльності вчителя ЗНЗ. Комп’ютер в школі та сім’ї. Київ. 2012.
- Задорожна Н.Т., Литвинова С.Г. Методологія створення і координування віртуальних предметних спільнот на базі веб-технологій. Інформаційні технології і засоби навчання. Київ. 2012.
- Agostini, S., & Mechant, P. (2019). Towards a definition of virtual community. Signoy Pensamiento, 38(74). https://doi.org/10.11144/Javeriana.syp38-74.tdvc (7).
Автор
Оприлюднено: 13.02.2025
Останні зміни: 14.02.2025
Модератор: Пінчук О. П.