Мітка: Ручний відкіт |
Немає опису редагування |
||
Рядок 6: | Рядок 6: | ||
|Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3 | |Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3 | ||
}} | }} | ||
===Історична довідка=== | ===Історична довідка=== | ||
Версія за 23:35, 24 лютого 2025
Електронна соціальна мережа (ЕСМ) - (англ. electronic social network) - цифровий технологічний комплекс організації і управління обміном інформацією між суб’єктами соціальних відносин, призначений для забезпечення горизонтального спілкування зацікавлених у ньому абонентів, об’єднаних спільними інтересами, інформаційними потребами та навиками спілкування.
Електронна соціальна мережа | |
---|---|
![]() |
Історична довідка
Системна наукова основа механізмів вивчення соціальних мереж віднайшла свій початок у дослідженнях провідних соціологів 30-х років ХХ ст. А. Бейвласа і Дж. Морено. У 60-ті роки ХХ ст. математики П. Едьош та А. Реньї вперше застосували математичні методи задля ілюстрування принципів розбудови соціальних мереж, зокрема за допомогою теорії випадкових графів. Наприкінці ХХ – початку ХХІ ст. з’явилися віртуальні соціальні утворення: Classmates.com – перший інтернет-сайт, який пропонував можливості роботи із соціальними мережами (1995); SixDegrees.com (1997). Починаючи з 2001 року з’являються сайти, в яких використовувалася технологія під назвою «Коло друзів». З початком функціонування віртуальних об’єднань соціальна комунікація набула нових якостей: оперативності, глобальності, системності. Втім, зазнала змін лише форма, зміст – базові комунікаційні закони – залишився незмінний.
Сьогодні, ЕСМ – це інтерактивний, з великою кількістю користувачів веб-сайт, контент якого наповнюється самими учасниками. Сайт є автоматизованим соціальним середовищем, що дозволяє спілкуватися групі користувачів, об’єднаних загальним інтересом. Сучасні Е. с. м. стають необхідним робочим інструментом людської діяльності, будь то бізнес, навчання чи творчість, а також перетворюються на інструмент інформаційного впливу та маніпулювання масовою свідомістю. Теоретично у якості соціальної мережі можна розглядати будь-яку онлайнову спільноту. Основним об’єктом у електронній соціальній мережі є людина.
Основні відомості
Класифікація
Е. с. м. розрізняються інтерфейсом і цільовим призначенням, аудиторією, механізмами роботи. У кожної мережі є певні правила, яких користувач повинен дотримуватися. Універсальної класифікації видів Е. с. м. не існує. Найчастіше виділяють «професійні» або «мережа професійних контактів» (LinkedIn, e-Learning PRO), «традиційні» або «універсальні» (Facebook, MySpace та ін.), «для авторських записів» (Twitter), «за інтересами» або «тематичні», «академічні» або «дослідницькі» (Academia.edu, Connotea Collaborative Research, Українські науковці у світі) та «освітні» (The Student Room, The Math Forum, ePALS School Blog,Yammer). Освітні соціальні мережі об’єднують студентів/учнів і орієнтовані на взаємодію з метою надання допомоги в реалізації академічних проектів, проведення наукових досліджень, або взаємодії з викладачами/учителями.
Особливості
Молодь найчастіше використовує Е. с. м. для нетематичного спілкування, прослуховування музики та перегляду фільмів, рідше – для самореалізації, участі у соціальних проектах та пошуку роботи. Проте, Е. с. м. можуть стати засобами спільної навчальної діяльності, засобами розгортання соціальних контактів та розширення мережної інформаційно-освітньої взаємодії суб’єктів освітнього процесу, для реалізації оперативного доступу до навчально-методичних матеріалів, зв’язку з викладачем та колективного виконання навчального проекту, самостійного формування освітнього контенту.
Додаткові відомості
Фотогалерея

Відеоматеріали
Цікаві факти і висловлювання
Довідка
Електронна соціальна мережа (ЕСМ) (англ. - electronic social network) - цифровий технологічний комплекс організації і управління обміном інформацією між суб’єктами соціальних відносин, призначений для забезпечення горизонтального спілкування зацікавлених у ньому абонентів, об’єднаних спільними інтересами, інформаційними потребами та навиками спілкування.
Джерела
- Pinchuk O. Perspective analysis of use of social networks as learning tools in learning environment. ITLT. 2016. № 4 (54). DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v54i4.1482;
- Формування інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників на основі технологій електронних соціальних мереж: монографія / В. Ю. Биков, О. П. Пінчук, С. Г. Литвинова та ін. Київ, 2018.
- Svitlana Lytvynova, Olga Pinchuk The Evolution of Teaching Methods of Students in Electronic Social Networks. Proceedings of the 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, Kyiv, Ukraine, May 15-18, 2017. 360-371 http://ceur-ws.org/Vol-1844/10000360.pdf
- Пінчук О.П. Аналітичний ретроспективний огляд використання електронних соціальних мереж у навчанні. Цифрова трансформація відкритих освітніх середовищ : монографія. К. : ФОП Ямчинський О.В., 2019. С. 69-87. Режим доступу : https://lib.iitta.gov.ua/720740/
- Електронні соціальні мережі як інструменти сучасного навчального середовища: термінологічний словник / [Ю.М. Богачков, О.Ю. Буров, Н.П. Дементієвська та ін.] ; за заг. ред. О.П. Пінчук. Вид. 3-е, допов. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2020. 74 с. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/723262
Автори
Оприлюднено: 24.02.2025
Останні зміни: 16.06.2025
Модератор: Пінчук О. П.