Українська електронна енциклопедія освіти

Ukrainian Electronic Encyclopedia of Education

Новини

2025-07-21
Оновлення сайту
Переглянути
2025-07-03
Семінар для редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-01
Завершення курсу "Українська електронна енциклопедія освіти: технології наповнення цифровим контентом"
Переглянути
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Рядок 68: Рядок 68:
====Фотогалерея====
====Фотогалерея====
<gallery mode="packed">
<gallery mode="packed">
Файл:Science demonstration 17th Century .jpg|Наукова демонстрація у XVII ст.
Файл:Science demonstration 17th Century .jpg|Наукова демонстрація (XVII ст.)
Файл:Huygens s experiments 1650.jpg|Досліди Гюйгенса (1650 р.)
Файл:Huygens s experiments 1650.jpg|Досліди Гюйгенса (1650 р.)
Файл:Lecture by Nicolas Lemery 17th century .jpg|Лекція Ніколя Лемері (XVII ст.)
Файл:Lecture by Nicolas Lemery 17th century .jpg|Лекція Ніколя Лемері (XVII ст.)

Версія за 12:29, 16 жовтня 2024

Система е-засобів навчання

Система е-засобів навчання
Гасло

Система е-засобів навчання (Система е-ЗН) – (англ. E-learning Resources System) – програмно-апаратний складник навчального середовища різних педагогічних систем, що потенційно має і практично здатний реалізувати (підтримати реалізацію) певну системоутворювальну функцію (функції); різновид системи засобів навчання (ЗН), склад якої утворюють електронні (цифрові) ЗН (е-ЗН) – комп’ютерні, комп’ютерно орієнтовані, комп’ютерно інтегровані, а структура принципово і переважно базується на використанні ІКТ.

Історична довідка

Передумови виникнення / Заснування / Походження

Еволюція засобів навчання

Еволюція засобів навчання за останнє століття відображає зміну підходів до освіти, технологічний прогрес і нові педагогічні концепції. Основні етапи:

1920-ті - 1940-ті:

- Традиційні підручники, з текстовими описами явищ і простими ілюстраціями.

- Лабораторії зі стандартним рекомендованим обладнання.

1950-ті - 1970-ті:

- Навчальні фільми, діафільми для візуалізації складних явищ/концепцій.

- Моделі для пояснення природних явищ.

1980-ті - 1990-ті:

- Перші комп'ютерні програми для моделювання природних процесів (напр., симуляції фізичних процесів, хімічних реакцій та інш.).

- Мультимедіа. Використання мультимедійних презентацій та інтерактивних матеріалів на уроках.

2000-ті - 2010-ті:

- Веб-ресурси. Розвиток онлайн-курсів і платформ, які надають доступ до відео-лекцій, інтерактивних завдань, напр. Khan Academy.

- Віртуальні лабораторії для виконання експериментів в цифровому форматі.

2010-ті - 2020-ті:

- Мобільні технології. Використання мобільних додатків для вивчення природничих наук (наприклад, додатки для визначення рослин або зірок).

- Гейміфікація. Впровадження ігрових елементів у навчальний процес для підвищення мотивації та залучення учнів.

2020-ті - сьогодення:

- Віртуальна та доповнена реальність. Використання VR і AR для створення інтерактивних освітніх середовищ з ефектом занурення.

- Персоналізоване навчання. Використання штучного інтелекту для адаптації навчальних матеріалів відповідно до індивідуальних потреб учнів.

Основні відомості

Складники системи

· будь-які фізичні ЗН (конструктивно вбудовані в інші ЗН, або конструктивно окремі), що мають електронний і/або програмний інтерфейс, завдяки яким та за допомогою ІКТ можуть бути цілеспрямовано (з освітньою метою) під’єднані до інших е-ЗН, утворюючи ті, чи інші системи е-ЗН; як матеріально-технічні об’єкти використовуються у складі апаратної, жорсткої (hard) частини систем е-ЗН;

· електронні освітні ресурси (ЕОР) або цифрові освітні ресурси (ЦОР, використовується як синонім ЕОР) – предметно-інформаційні ресурси освітнього призначення (навчального, наукового, управлінського), змістово-технологічна сутність яких визначається та існує у формі електронних моделей освітнього процесу або його фрагментів (наприклад, деякого складника будови ІКТ-орієнтованої методики навчання певного предмета, частини її складу і структури), а не фізичних е-ЗН (перший з наведених вид е-ЗН); входять до складу гнучкої (soft) частини систем е-ЗН. У не мережних освітніх системах ЕОР/ЦОР існують і подаються на різних типах фізичних носіїв електронних даних, тобто, фізичних е-ЗН. У мережних освітніх системах ЕОР/ЦОР розташовуються на виділених серверах та віртуальних пристроях хмарної ІКТ-інфраструктури відкритих інформаційно-комунікаційних мереж[1].

Особливості

· будь-які фізичні ЗН (конструктивно вбудовані в інші ЗН, або конструктивно окремі), що мають електронний і/або програмний інтерфейс, завдяки яким та за допомогою ІКТ можуть бути цілеспрямовано (з освітньою метою) під’єднані до інших е-ЗН, утворюючи ті, чи інші системи е-ЗН; як матеріально-технічні об’єкти використовуються у складі апаратної, жорсткої (hard) частини систем е-ЗН;

· електронні освітні ресурси (ЕОР) або цифрові освітні ресурси (ЦОР, використовується як синонім ЕОР) – предметно-інформаційні ресурси освітнього призначення (навчального, наукового, управлінського), змістово-технологічна сутність яких визначається та існує у формі електронних моделей освітнього процесу або його фрагментів (наприклад, деякого складника будови ІКТ-орієнтованої методики навчання певного предмета, частини її складу і структури), а не фізичних е-ЗН (перший з наведених вид е-ЗН); входять до складу гнучкої (soft) частини систем е-ЗН. У не мережних освітніх системах ЕОР/ЦОР існують і подаються на різних типах фізичних носіїв електронних даних, тобто, фізичних е-ЗН. У мережних освітніх системах ЕОР/ЦОР розташовуються на виділених серверах та віртуальних пристроях хмарної ІКТ-інфраструктури відкритих інформаційно-комунікаційних мереж[2].

Додаткові відомості

Фотогалерея

Відеоматеріали

Цікаві факти і висловлювання

Зображення для цієї статті генеровано за допомогою штучного інтелекту ChatGPT та DALL-E від OpenAI. Використовувався запит щодо зображення футуристичного класу, де діти та вчитель працюють із високотехнологічним цифровим обладнанням.

Довідка

Назва гасла (англ. - English name of term) - коротке визначення поняття.

Джерела

  1. Джерело 1. Джерела оформлюються за ДСТУ 8302:2015.
  2. Джерело 2. Не рекомендовано використовувати посилання на російські та білоруські джерела.
  3. Джерела 3. Назви країн-агресорів, їхніх населених пунктів та прізвища лідерів рекомендовано зазначати з малої літери.

Автор


Оприлюднено: 16.10.2024

Останні зміни: 16.10.2024

Модератор: Пінчук О. П.

  1. Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: Монографія. - К.: Атіка, 2008.
  2. Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: Монографія. - К.: Атіка, 2008.
Обговоріть цю сторінку