Українська електронна енциклопедія освіти

Ukrainian Electronic Encyclopedia of Education

Новини

2025-07-03
Семінар для редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-03
Семінар редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-01
Завершення курсу "Українська електронна енциклопедія освіти: технології наповнення цифровим контентом"
Переглянути
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Немає опису редагування
 
(Не показані 19 проміжних версій 2 користувачів)
Рядок 3: Рядок 3:
|Абревіатура=ЕСМ
|Абревіатура=ЕСМ
|Дефініція=цифровий технологічний комплекс організації і управління обміном інформацією між суб’єктами соціальних відносин, призначений для забезпечення горизонтального спілкування зацікавлених у ньому абонентів, об’єднаних спільними інтересами, інформаційними потребами та навиками спілкування.
|Дефініція=цифровий технологічний комплекс організації і управління обміном інформацією між суб’єктами соціальних відносин, призначений для забезпечення горизонтального спілкування зацікавлених у ньому абонентів, об’єднаних спільними інтересами, інформаційними потребами та навиками спілкування.
|Ілюстрація=Pexels-pixabay-147413.jpg
|Ілюстрація=Logos ЕСМ.png
|Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3
|Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3
}}
}}
===Історична довідка===
===Історична довідка===


Системна наукова основа механізмів вивчення соціальних мереж віднайшла свій початок у дослідженнях провідних соціологів 30-х років ХХ ст. А. Бейвласа і Дж. Морено. У 60-ті роки ХХ ст. математики П. Едьош та А. Реньї вперше застосували математичні методи задля ілюстрування принципів розбудови соціальних мереж, зокрема за допомогою теорії випадкових графів. Наприкінці ХХ – початку ХХІ ст. з’явилися віртуальні соціальні утворення: Classmates.com – перший інтернет-сайт, який пропонував можливості роботи із соціальними мережами (1995); SixDegrees.com (1997). Починаючи з 2001 року з’являються сайти, в яких використовувалася технологія під назвою «Коло друзів». З початком функціонування віртуальних об’єднань соціальна комунікація набула нових якостей: оперативності, глобальності, системності. Втім, зазнала змін лише форма, зміст – базові комунікаційні закони – залишився незмінний.
Системна наукова основа механізмів вивчення соціальних мереж віднайшла свій початок у дослідженнях провідних соціологів 30-х років ХХ ст. А. Бейвласа і Дж. Морено. У 60-ті роки ХХ ст. математики П. Едьош та А. Реньї вперше застосували математичні методи задля ілюстрування принципів розбудови соціальних мереж, зокрема за допомогою теорії випадкових графів. Наприкінці ХХ – початку ХХІ ст. з’явилися віртуальні соціальні утворення: Classmates.com – перший інтернет-сайт, який пропонував можливості роботи із соціальними мережами (1995); SixDegrees.com (1997). Починаючи з 2001 року з’являються сайти, в яких використовувалася технологія під назвою «Коло друзів». З початком функціонування віртуальних об’єднань соціальна комунікація набула нових якостей: оперативності, глобальності, системності. Втім, зазнала змін лише форма, зміст – базові комунікаційні закони – залишився незмінний.


Сьогодні, ЕСМ – це інтерактивний, з великою кількістю користувачів веб-сайт, контент якого наповнюється самими учасниками. Сайт є автоматизованим соціальним середовищем, що дозволяє спілкуватися групі користувачів, об’єднаних загальним інтересом. Сучасні Е. с. м. стають необхідним робочим інструментом людської діяльності, будь то бізнес, навчання чи творчість, а також перетворюються на інструмент інформаційного впливу та маніпулювання масовою свідомістю. Теоретично у якості соціальної мережі можна розглядати будь-яку [[Близько::Віртуальна предметна спільнота|онлайнову спільноту]]. Основним об’єктом у електронній соціальній мережі є людина.
Сьогодні, електронна соціальна мережа – це інтерактивний, з великою кількістю користувачів вебсайт, контент якого наповнюється самими учасниками. Сайт є автоматизованим соціальним середовищем, що дозволяє спілкуватися групі користувачів, об’єднаних загальним інтересом. Сучасні електронні соціальні мережі стають необхідним робочим інструментом людської діяльності, будь то бізнес, навчання чи творчість, а також перетворюються на інструмент інформаційного впливу та маніпулювання масовою свідомістю. Теоретично у якості соціальної мережі можна розглядати будь-яку [[Близько::Віртуальна предметна спільнота|онлайнову спільноту]]. Основним об’єктом у електронній соціальній мережі є людина.


===Основні відомості===
===Основні відомості===
====Класифікація====
====Класифікація====
 
ЕСМ розрізняються інтерфейсом і цільовим призначенням, аудиторією, механізмами роботи. У кожної мережі є певні правила, яких користувач повинен дотримуватися. Універсальної класифікації видів електронних соціальних мереж не існує. Найчастіше виділяють «професійні» або «мережа професійних контактів» (LinkedIn), «традиційні» або «універсальні» (Facebook, Myspace), «для авторських записів» (Twitter), «за інтересами» або «тематичні», «академічні» або «дослідницькі» (Academia.edu, Connotea Collaborative Research, Українські науковці у світі) та «освітні» (The Student Room, The Math Forum, ePALS School Blog, Yammer). Освітні соціальні мережі об’єднують студентів/учнів і орієнтовані на взаємодію з метою надання допомоги в реалізації академічних проектів, проведення наукових досліджень, або взаємодії з викладачами/учителями.
Е. с. м. розрізняються інтерфейсом і цільовим призначенням, аудиторією, механізмами роботи. У кожної мережі є певні правила, яких користувач повинен дотримуватися. Універсальної класифікації видів Е. с. м. не існує. Найчастіше виділяють «професійні» або «мережа професійних контактів» (LinkedIn, e-Learning PRO), «традиційні» або «універсальні» (Facebook, MySpace та ін.), «для авторських записів» (Twitter), «за інтересами» або «тематичні», «академічні» або «дослідницькі» (Academia.edu, Connotea Collaborative Research, Українські науковці у світі) та «освітні» (The Student Room, The Math Forum, ePALS School Blog,Yammer). Освітні соціальні мережі об’єднують студентів/учнів і орієнтовані на взаємодію з метою надання допомоги в реалізації академічних проектів, проведення наукових досліджень, або взаємодії з викладачами/учителями.


===Особливості===
===Особливості===
Молодь найчастіше використовує Е. с. м. для нетематичного спілкування, прослуховування музики та перегляду фільмів, рідше – для самореалізації, участі у соціальних проектах та пошуку роботи. Проте, Е. с. м. можуть стати засобами спільної навчальної діяльності, засобами розгортання соціальних контактів та розширення мережної інформаційно-освітньої взаємодії суб’єктів освітнього процесу, для реалізації оперативного доступу до навчально-методичних матеріалів, зв’язку з викладачем та колективного виконання навчального проекту, самостійного формування освітнього контенту.
Молодь найчастіше використовує ЕСМ для нетематичного спілкування, прослуховування музики та перегляду фільмів, рідше – для самореалізації, участі у соціальних проектах та пошуку роботи. Проте, електронні соціальні мережі можуть стати засобами спільної навчальної діяльності, засобами розгортання соціальних контактів і розширення мережної інформаційно-освітньої взаємодії суб’єктів освітнього процесу, для реалізації оперативного доступу до навчально-методичних матеріалів, зв’язку з викладачем і колективного виконання навчального проекту, самостійного формування освітнього контенту.


===Додаткові відомості===
===Додаткові відомості===
====Етимологія терміну====
Термін «електронна соціальна мережа» походить від грецького ἤλεκτρον, що означає «бурштин» (від якого утворилися поняття «електрон» та «електричний»), а також від латинського socius, що означає «товариш» або «спільник».
====Фотогалерея====
====Фотогалерея====
 
На рисунку представлено діаграму «Найпопулярніші соціальні мережі у світі» станом на квітень 2024 року, сформовану за показником кількості активних користувачів на місяць (у мільйонах). Дані отримано із сайту www.statista.com, завантажено 24 лютого 2025 року.
{{Зображення
{{Зображення
|Назва=Statistic_id272014_most-used-social-networks-2024-by-number-of-users.png
|Назва=Statistic_id272014_most-used-social-networks-2024-by-number-of-users.png
Рядок 30: Рядок 31:


====Відеоматеріали====
====Відеоматеріали====
====Цікаві факти і висловлювання====
«Соціальні мережі — це не альтернатива дружбі, це її продовження», — зазначив Марк Цукерберг, підкреслюючи роль цифрового спілкування в сучасному суспільстві.
У листопаді 2011 року, в інтерв’ю з Чарлі Роузом, він розмірковував про природу особистої інформації у мережі: «Питання не в тому, що ми хочемо знати про людей, питання в тому, чи люди самі хочуть розповісти про себе».
Розповідаючи про початок Facebook, Цукерберг згадав: «Я дійсно написав код для Facebook у гуртожитку і запустив його зі своєї кімнати. За 85 доларів на місяць я орендував сервер і компенсовував свої витрати за рахунок реклами на сайті. Ми й досі на цьому заробляємо».
Автор [[Сем посилання::https://www.jmir.org/2024/1/e59585|дослідження]] (Jeffrey A Hall) спростував 10 поширених міфів про соціальні медіа, що були взяті з популярного дискурсу на цю тему.
Міфи про існування незаперечних доказів того, що:
1) час, проведений у соціальних мережах, токсично впливає на їх користувачів;
2) залежність від соціальних мереж є поширеною та шкідливою;
3) більше часу в соціальних мережах неминуче призведе до депресії, тривоги, смутку та самотності користувачів;
4) соціальні мережі є основною причиною проблем, з якими стикаються підлітки;
5) шкода від використання соціальних мереж набагато більша у порівнянні з іншими негативними впливами;
6) впровадження соціальних медіа, особливо на мобільних пристроях, за часом ідеально збігається з початком сучасної кризи психічного здоров’я підлітків;
7) через соціальні мережі люди не проводять час разом;
8) використання підлітками своїх смартфонів є ознакою відокремленого та незадоволеного покоління;
9) єдине ефективне рішення - заборонити соціальні мережі;
10) нам більше не потрібні дослідження щодо використання соціальних мереж.
Ці поширені у суспільстві упередження було спростовано шляхом обґрунтування кількісними доказами, отриманими з опублікованих наукових джерел. Дослідник прагне привернути увагу до важливості використання строгих наукових доказів для інформування громадськості щодо впливу соціальних медіа.


====Цікаві факти і висловлювання====
====Довідка====
====Довідка====
<blockquote>
<blockquote>
Рядок 38: Рядок 69:


===Джерела===
===Джерела===
# Pinchuk O. Perspective analysis of use of social networks as learning tools in learning environment. ITLT. 2016. № 4 (54). DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v54i4.1482;
# Pinchuk O. Perspective analysis of use of social networks as learning tools in learning environment. ITLT. 2016. № 4 (54). DOI: [[Сем_посилання::https://doi.org/10.33407/itlt.v54i4.1482]]
# Формування інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників на основі технологій електронних соціальних мереж: монографія / В. Ю. Биков, О. П. Пінчук, С. Г. Литвинова та ін. Київ, 2018.  
# Формування інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників на основі технологій електронних соціальних мереж: монографія / В. Ю. Биков, О. П. Пінчук, С. Г. Литвинова та ін. Київ, 2018.  
# Svitlana Lytvynova, Olga Pinchuk The Evolution of Teaching Methods of Students in Electronic Social Networks. Proceedings of the 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, Kyiv, Ukraine, May 15-18, 2017. 360-371 http://ceur-ws.org/Vol-1844/10000360.pdf  
# Svitlana Lytvynova, Olga Pinchuk The Evolution of Teaching Methods of Students in Electronic Social Networks. Proceedings of the 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, Kyiv, Ukraine, May 15-18, 2017. 360-371. [[Сем_посилання::http://ceur-ws.org/Vol-1844/10000360.pdf]]
# Пінчук О.П. Аналітичний ретроспективний огляд використання електронних соціальних мереж у навчанні. Цифрова трансформація відкритих освітніх середовищ : монографія. К. : ФОП Ямчинський О.В., 2019. С. 69-87. Режим доступу : https://lib.iitta.gov.ua/720740/
# Пінчук О. П. Аналітичний ретроспективний огляд використання електронних соціальних мереж у навчанні. Цифрова трансформація відкритих освітніх середовищ: монографія. К.: ФОП Ямчинський О.В., 2019. С. 69-87. [[Сем_посилання::https://lib.iitta.gov.ua/720740/]]
# Електронні соціальні мережі як інструменти сучасного навчального середовища: термінологічний словник / [Ю.М. Богачков, О.Ю. Буров, Н.П. Дементієвська та ін.] ; за заг. ред. О.П. Пінчук. Вид. 3-е, допов. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2020. 74 с. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/723262
# Електронні соціальні мережі як інструменти сучасного навчального середовища: термінологічний словник / [Ю. М. Богачков, О. Ю. Буров, Н. П. Дементієвська та ін.]; за заг. ред. О. П. Пінчук. Вид. 3-е, допов. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2020. 74 с. [[Сем_посилання::https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/723262]]
# Hall J. Ten Myths About the Effect of Social Media Use on Well-Being. J Med Internet Res. 2024; 26:e59585. [[Сем_посилання::https://www.jmir.org/2024/1/e59585]]. (Вперше опубліковано в Journal of Medical Internet Research 25.11.2024, розповсюджено відповідно до ліцензії [[Сем_посилання::https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/|Creative Commons Attribution License]])


===Автори===
[[Автор::Пінчук О. П.| ]] [[Модератор::Литовченко О. В.| ]] [[Редактор::інчук О. П.| ]]
[[День оприлюднення::24| ]] [[Місяць оприлюднення::02| ]] [[Рік оприлюднення::2025| ]]
[[День змін::25| ]] [[Місяць змін::03| ]] [[Рік змін::2025| ]]  [[Статус::Оприлюднено| ]]


===Автори===
{{Статус гасла
{{Статус гасла
|Статус=На редагуванні
|Статус=Оприлюднено
|День оприлюднення=24
|День оприлюднення=24
|Місяць оприлюднення=02
|Місяць оприлюднення=02
|Рік оприлюднення=2025
|Рік оприлюднення=2025
|День змін=16
|День змін=25
|Місяць змін=06
|Місяць змін=03
|Рік змін=2025
|Рік змін=2025
|Автор=Пінчук О. П.
|Автор=Пінчук О. П.
|Модератор=Пінчук О. П.
|Модератор=Литовченко О. В.
|Редактор=Пінчук О. П.
}}
}}


[[Категорія:Цифровізація]]
[[Категорія:Цифровізація]]
[[Категорія:Blog]]
[[Категорія:Blog]]

Поточна версія на 15:43, 9 липня 2025


Електронна соціальна мережа (ЕСМ) - (англ. electronic social network) - цифровий технологічний комплекс організації і управління обміном інформацією між суб’єктами соціальних відносин, призначений для забезпечення горизонтального спілкування зацікавлених у ньому абонентів, об’єднаних спільними інтересами, інформаційними потребами та навиками спілкування.

Електронна соціальна мережа
{{{Назва}}}


Історична довідка

Системна наукова основа механізмів вивчення соціальних мереж віднайшла свій початок у дослідженнях провідних соціологів 30-х років ХХ ст. А. Бейвласа і Дж. Морено. У 60-ті роки ХХ ст. математики П. Едьош та А. Реньї вперше застосували математичні методи задля ілюстрування принципів розбудови соціальних мереж, зокрема за допомогою теорії випадкових графів. Наприкінці ХХ – початку ХХІ ст. з’явилися віртуальні соціальні утворення: Classmates.com – перший інтернет-сайт, який пропонував можливості роботи із соціальними мережами (1995); SixDegrees.com (1997). Починаючи з 2001 року з’являються сайти, в яких використовувалася технологія під назвою «Коло друзів». З початком функціонування віртуальних об’єднань соціальна комунікація набула нових якостей: оперативності, глобальності, системності. Втім, зазнала змін лише форма, зміст – базові комунікаційні закони – залишився незмінний.

Сьогодні, електронна соціальна мережа – це інтерактивний, з великою кількістю користувачів вебсайт, контент якого наповнюється самими учасниками. Сайт є автоматизованим соціальним середовищем, що дозволяє спілкуватися групі користувачів, об’єднаних загальним інтересом. Сучасні електронні соціальні мережі стають необхідним робочим інструментом людської діяльності, будь то бізнес, навчання чи творчість, а також перетворюються на інструмент інформаційного впливу та маніпулювання масовою свідомістю. Теоретично у якості соціальної мережі можна розглядати будь-яку онлайнову спільноту. Основним об’єктом у електронній соціальній мережі є людина.

Основні відомості

Класифікація

ЕСМ розрізняються інтерфейсом і цільовим призначенням, аудиторією, механізмами роботи. У кожної мережі є певні правила, яких користувач повинен дотримуватися. Універсальної класифікації видів електронних соціальних мереж не існує. Найчастіше виділяють «професійні» або «мережа професійних контактів» (LinkedIn), «традиційні» або «універсальні» (Facebook, Myspace), «для авторських записів» (Twitter), «за інтересами» або «тематичні», «академічні» або «дослідницькі» (Academia.edu, Connotea Collaborative Research, Українські науковці у світі) та «освітні» (The Student Room, The Math Forum, ePALS School Blog, Yammer). Освітні соціальні мережі об’єднують студентів/учнів і орієнтовані на взаємодію з метою надання допомоги в реалізації академічних проектів, проведення наукових досліджень, або взаємодії з викладачами/учителями.

Особливості

Молодь найчастіше використовує ЕСМ для нетематичного спілкування, прослуховування музики та перегляду фільмів, рідше – для самореалізації, участі у соціальних проектах та пошуку роботи. Проте, електронні соціальні мережі можуть стати засобами спільної навчальної діяльності, засобами розгортання соціальних контактів і розширення мережної інформаційно-освітньої взаємодії суб’єктів освітнього процесу, для реалізації оперативного доступу до навчально-методичних матеріалів, зв’язку з викладачем і колективного виконання навчального проекту, самостійного формування освітнього контенту.

Додаткові відомості

Етимологія терміну

Термін «електронна соціальна мережа» походить від грецького ἤλεκτρον, що означає «бурштин» (від якого утворилися поняття «електрон» та «електричний»), а також від латинського socius, що означає «товариш» або «спільник».

Фотогалерея

На рисунку представлено діаграму «Найпопулярніші соціальні мережі у світі» станом на квітень 2024 року, сформовану за показником кількості активних користувачів на місяць (у мільйонах). Дані отримано із сайту www.statista.com, завантажено 24 лютого 2025 року.


Найпопулярніші соціальні мережі
Найпопулярніші соціальні мережі


Відеоматеріали

Цікаві факти і висловлювання

«Соціальні мережі — це не альтернатива дружбі, це її продовження», — зазначив Марк Цукерберг, підкреслюючи роль цифрового спілкування в сучасному суспільстві.

У листопаді 2011 року, в інтерв’ю з Чарлі Роузом, він розмірковував про природу особистої інформації у мережі: «Питання не в тому, що ми хочемо знати про людей, питання в тому, чи люди самі хочуть розповісти про себе».

Розповідаючи про початок Facebook, Цукерберг згадав: «Я дійсно написав код для Facebook у гуртожитку і запустив його зі своєї кімнати. За 85 доларів на місяць я орендував сервер і компенсовував свої витрати за рахунок реклами на сайті. Ми й досі на цьому заробляємо».

Автор дослідження (Jeffrey A Hall) спростував 10 поширених міфів про соціальні медіа, що були взяті з популярного дискурсу на цю тему. Міфи про існування незаперечних доказів того, що:

1) час, проведений у соціальних мережах, токсично впливає на їх користувачів;

2) залежність від соціальних мереж є поширеною та шкідливою;

3) більше часу в соціальних мережах неминуче призведе до депресії, тривоги, смутку та самотності користувачів;

4) соціальні мережі є основною причиною проблем, з якими стикаються підлітки;

5) шкода від використання соціальних мереж набагато більша у порівнянні з іншими негативними впливами;

6) впровадження соціальних медіа, особливо на мобільних пристроях, за часом ідеально збігається з початком сучасної кризи психічного здоров’я підлітків;

7) через соціальні мережі люди не проводять час разом;

8) використання підлітками своїх смартфонів є ознакою відокремленого та незадоволеного покоління;

9) єдине ефективне рішення - заборонити соціальні мережі;

10) нам більше не потрібні дослідження щодо використання соціальних мереж.

Ці поширені у суспільстві упередження було спростовано шляхом обґрунтування кількісними доказами, отриманими з опублікованих наукових джерел. Дослідник прагне привернути увагу до важливості використання строгих наукових доказів для інформування громадськості щодо впливу соціальних медіа.

Довідка

Електронна соціальна мережа (ЕСМ) (англ. - electronic social network) - цифровий технологічний комплекс організації і управління обміном інформацією між суб’єктами соціальних відносин, призначений для забезпечення горизонтального спілкування зацікавлених у ньому абонентів, об’єднаних спільними інтересами, інформаційними потребами та навиками спілкування.

Джерела

  1. Pinchuk O. Perspective analysis of use of social networks as learning tools in learning environment. ITLT. 2016. № 4 (54). DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v54i4.1482
  2. Формування інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників на основі технологій електронних соціальних мереж: монографія / В. Ю. Биков, О. П. Пінчук, С. Г. Литвинова та ін. Київ, 2018.
  3. Svitlana Lytvynova, Olga Pinchuk The Evolution of Teaching Methods of Students in Electronic Social Networks. Proceedings of the 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, Kyiv, Ukraine, May 15-18, 2017. 360-371. http://ceur-ws.org/Vol-1844/10000360.pdf
  4. Пінчук О. П. Аналітичний ретроспективний огляд використання електронних соціальних мереж у навчанні. Цифрова трансформація відкритих освітніх середовищ: монографія. К.: ФОП Ямчинський О.В., 2019. С. 69-87. https://lib.iitta.gov.ua/720740/
  5. Електронні соціальні мережі як інструменти сучасного навчального середовища: термінологічний словник / [Ю. М. Богачков, О. Ю. Буров, Н. П. Дементієвська та ін.]; за заг. ред. О. П. Пінчук. Вид. 3-е, допов. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2020. 74 с. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/723262
  6. Hall J. Ten Myths About the Effect of Social Media Use on Well-Being. J Med Internet Res. 2024; 26:e59585. https://www.jmir.org/2024/1/e59585. (Вперше опубліковано в Journal of Medical Internet Research 25.11.2024, розповсюджено відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution License)

Автори


Оприлюднено: 24.02.2025

Останні зміни: 25.03.2025

Модератор: Литовченко О. В.

Обговоріть цю сторінку
Кількість переглядів
1200 1000 800 600 400 200 0 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 130 58 1089 449 581 100
Цитувати статтю
Прізвище Ім'я, та Прізвище Ім'я. Електронна соціальна мережа. Українська електронна енциклопедія освіти. 2025. URL: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Електронна соціальна мережа (дата звернення: 18.липень.2025).
Прізвище, І., Прізвище, І. (2025, липень 18). Електронна соціальна мережа. Українська електронна енциклопедія освіти. Взято з https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Електронна соціальна мережа.
І. Прізвище, І. Прізвище "Електронна соціальна мережа," Українська електронна енциклопедія освіти, 2025. [Електронний ресурс]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Електронна соціальна мережа. Дата звернення: липень 18, 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. "Електронна соціальна мережа." Українська електронна енциклопедія освіти 18 липень 2025. Веб. 18 липень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 'Електронна соціальна мережа' Українська електронна енциклопедія освіти (Київ, 18 липень 2025) дата звернення 18 липень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. "Електронна соціальна мережа." Українська електронна енциклопедія освіти. Дата звернення липень 18, 2025. https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Електронна соціальна мережа.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. Електронна соціальна мережа. Українська електронна енциклопедія освіти. Доступно: <https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Електронна соціальна мережа> [Дата звернення 18 липень 2025].
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. Електронна соціальна мережа. Українська електронна енциклопедія освіти. [Інтернет]. Київ: ІЦО НАПН України; 2025 [оновлено 2025 липень 18; цитовано 2025 липень 18]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Електронна соціальна мережа.
Або скористайтесь сервісом офомлення бібліографічних описів для енциклопедичних статей