Немає опису редагування |
|||
(Не показано 8 проміжних версій цього користувача) | |||
Рядок 4: | Рядок 4: | ||
|Дефініція=1) досліджує особливості використання цифрових технологій у навчанні та викладанні; 2) педагогічно виважений підхід до використання цифрових інструментів з освітньою метою; 3) новий еволюційний етап розвитку е-педагогіки, що розробляє специфічні завдання створення, ефективного та безпечного використання в освітній практиці ІКТ. | |Дефініція=1) досліджує особливості використання цифрових технологій у навчанні та викладанні; 2) педагогічно виважений підхід до використання цифрових інструментів з освітньою метою; 3) новий еволюційний етап розвитку е-педагогіки, що розробляє специфічні завдання створення, ефективного та безпечного використання в освітній практиці ІКТ. | ||
|Ілюстрація= | |Ілюстрація=61d5d33b14d3a.png | ||
|Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3 | |Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3 | ||
}} | }} | ||
=== | ===Історична довідка=== | ||
====Передумови виникнення / Заснування / Походження==== | |||
====Еволюція формування, становлення==== | |||
ЦП ґрунтується на принципах відкритої освіти та передбачає використання відкритих освітніх ресурсів; обмін навчальними програмами; обмін навчальними ресурсами за допомогою цифрових інструментів; публікації з використанням відкритого доступу та відкритої рецензії. | |||
Загального вжитку набули такі терміни як «цифровий уряд», «цифрова комерція», «цифрова економіка», «цифрова освіта». «Цифровий» відображає у цих термінах особливості будови відповідних підсистем інформаційного суспільства. В український педагогічній теорії і практиці активніше вживалося поняття «електронна педагогіка», що є синонімом поняттю «цифрова педагогіка». | |||
===Основні відомості=== | |||
Електронна педагогіка (е-педагогіка) спираючись на здобутки класичної психолого-педагогічної науки, розробляє специфічні завдання створення й ефективного впровадження в освітню практику інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), зокрема реалізація завдань відкритої освіти. Також, е-педагогіка – новий напрямок педагогічної науки, предметом якої є педагогічна система відкритої освіти; система педагогічних методів, методик, форм навчання і виховання у високотехнологічних інформаційно-освітніх середовищах. | |||
Основні проблеми ЦП подібні до проблем, що вирішує традиційна педагогіка. Їх постановка не суперечить, а навпаки базується на здобутках традиційної психолого-педагогічної науки та освітньої практики. Проте, ці проблеми мають свої особливості, що відрізняють їх від традиційних і які обумовлені та акцентують увагу на специфічних аспектах будови й особливостях педагогічної діяльності у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі, у відкритих педагогічних системах. | |||
====Таксономія / Класифікація==== | |||
До кола проблемних питань ЦП можна віднести: психолого-ергономічне обґрунтування характеру подання цифрових навчальних об’єктів, що впливає на педагогічну ефективність сприйняття, розуміння та безпечного використання навчального матеріалу; формування готовності всіх суб’єктів освітнього процесу до діяльності у відкритих педагогічних системах; виховання у відкритих педагогічних системах; особливостей здійснення навчально-пізнавальної діяльності у фізичній і віртуальній реальностях. | |||
У педагогічній науці набуло поширення поняття «цифрова гуманістична педагогіка» (digital humanities pedagogy) (ЦГП) – наука про закономірності опанування освітнього досвіду учнем, який набуває його, одночасно перебуваючи і здійснюючи навчально-пізнавальну діяльність у фізичній і віртуальній реальностях (поєднана реальність) на основі використання цифрових технологій. | |||
Витоки ЦГП знаходимо у цифровій гуманістиці (DH – англ. «digital humanities») – міждисциплінарній галузі наукових досліджень і освітніх практик, що виникла на перетині комп’ютерних і гуманітарних дисциплін. | |||
Цифрова гуманістика поєднує методологію традиційних гуманітарних дисциплін і соціальних наук, з цифровими технологіями. | |||
Уведення в науково-освітньому просторі України категорії ЦГП ознаменувало виникнення інноваційного етапу в розвитку вітчизняної педагогічної науки – інтеграції навчально-освітніх явищ з цифровими технологіями, що пронизує всі сфери педагогічного знання. | |||
Завданнями ЦГП є: створення концепцій інтеграції гуманістичного й технологічного компонентів навчального процесу, що визначають шляхи використання цифрових технологій з метою підвищення якості навчання, надання йому властивостей демократичності, відкритості, індивідуалізації, творчості, інтерактивності; дослідження і проектування навчально-пізнавальних дій, що відбуваються в результаті взаємодії суб’єктів педагогічного процесу з цифровими технологіями. | |||
===Додаткові відомості=== | ===Додаткові відомості=== | ||
====Фотогалерея==== | ====Фотогалерея==== | ||
Рядок 68: | Рядок 37: | ||
====Довідка==== | ====Довідка==== | ||
<blockquote> | <blockquote> | ||
'''[[Назва:: | '''[[Назва::Цифрова педагогіка]] ''' (''англ. - [[Name::digital pedagogy]]'') - [[Дефініція::1) досліджує особливості використання цифрових технологій у навчанні та викладанні; 2) педагогічно виважений підхід до використання цифрових інструментів з освітньою метою; 3) новий еволюційний етап розвитку е-педагогіки, що розробляє специфічні завдання створення, ефективного та безпечного використання в освітній практиці ІКТ. ]]. | ||
</blockquote> | </blockquote> | ||
===Джерела=== | ===Джерела=== | ||
# | # Биков В.Ю., Лещенко М.П., Тимчук Л.І. Цифрова гуманістична педагогіка, Київ,2017 | ||
# | # Stephen Brier, "Review: Digital Humanities Pedagogy," Literary and Linguistic Computing, No. 2 (29), 2014 | ||
# Lewin, David; Lundie, David. "Philosophies of Digital Pedagogy". Studies in Philosophy and Education. 35 (3). doi:10.1007/s11217-016-9514-7 | |||
===Автори=== | ===Автори=== | ||
{{Статус гасла | {{Статус гасла | ||
|Статус= | |Статус=Редагування | ||
|День оприлюднення= | |День оприлюднення=16 | ||
|Місяць оприлюднення= | |Місяць оприлюднення=03 | ||
|Рік оприлюднення= | |Рік оприлюднення=2025 | ||
|День змін=16 | |День змін=16 | ||
|Місяць змін= | |Місяць змін=03 | ||
|Рік змін= | |Рік змін=2025 | ||
|Автор= | |Автор=Биков В. Ю. | ||
|Модератор= | |Модератор=Кондратова Л.Г. | ||
}} | }} | ||
[[Категорія:Blog]] | [[Категорія:Blog]] |
Поточна версія на 22:57, 13 березня 2025
Цифрова педагогіка (ЦП) - (англ. digital pedagogy) - 1) досліджує особливості використання цифрових технологій у навчанні та викладанні; 2) педагогічно виважений підхід до використання цифрових інструментів з освітньою метою; 3) новий еволюційний етап розвитку е-педагогіки, що розробляє специфічні завдання створення, ефективного та безпечного використання в освітній практиці ІКТ.
Цифрова педагогіка | |
---|---|
![]() |
Історична довідка
Передумови виникнення / Заснування / Походження
Еволюція формування, становлення
ЦП ґрунтується на принципах відкритої освіти та передбачає використання відкритих освітніх ресурсів; обмін навчальними програмами; обмін навчальними ресурсами за допомогою цифрових інструментів; публікації з використанням відкритого доступу та відкритої рецензії. Загального вжитку набули такі терміни як «цифровий уряд», «цифрова комерція», «цифрова економіка», «цифрова освіта». «Цифровий» відображає у цих термінах особливості будови відповідних підсистем інформаційного суспільства. В український педагогічній теорії і практиці активніше вживалося поняття «електронна педагогіка», що є синонімом поняттю «цифрова педагогіка».
Основні відомості
Електронна педагогіка (е-педагогіка) спираючись на здобутки класичної психолого-педагогічної науки, розробляє специфічні завдання створення й ефективного впровадження в освітню практику інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), зокрема реалізація завдань відкритої освіти. Також, е-педагогіка – новий напрямок педагогічної науки, предметом якої є педагогічна система відкритої освіти; система педагогічних методів, методик, форм навчання і виховання у високотехнологічних інформаційно-освітніх середовищах. Основні проблеми ЦП подібні до проблем, що вирішує традиційна педагогіка. Їх постановка не суперечить, а навпаки базується на здобутках традиційної психолого-педагогічної науки та освітньої практики. Проте, ці проблеми мають свої особливості, що відрізняють їх від традиційних і які обумовлені та акцентують увагу на специфічних аспектах будови й особливостях педагогічної діяльності у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі, у відкритих педагогічних системах.
Таксономія / Класифікація
До кола проблемних питань ЦП можна віднести: психолого-ергономічне обґрунтування характеру подання цифрових навчальних об’єктів, що впливає на педагогічну ефективність сприйняття, розуміння та безпечного використання навчального матеріалу; формування готовності всіх суб’єктів освітнього процесу до діяльності у відкритих педагогічних системах; виховання у відкритих педагогічних системах; особливостей здійснення навчально-пізнавальної діяльності у фізичній і віртуальній реальностях.
У педагогічній науці набуло поширення поняття «цифрова гуманістична педагогіка» (digital humanities pedagogy) (ЦГП) – наука про закономірності опанування освітнього досвіду учнем, який набуває його, одночасно перебуваючи і здійснюючи навчально-пізнавальну діяльність у фізичній і віртуальній реальностях (поєднана реальність) на основі використання цифрових технологій. Витоки ЦГП знаходимо у цифровій гуманістиці (DH – англ. «digital humanities») – міждисциплінарній галузі наукових досліджень і освітніх практик, що виникла на перетині комп’ютерних і гуманітарних дисциплін.
Цифрова гуманістика поєднує методологію традиційних гуманітарних дисциплін і соціальних наук, з цифровими технологіями. Уведення в науково-освітньому просторі України категорії ЦГП ознаменувало виникнення інноваційного етапу в розвитку вітчизняної педагогічної науки – інтеграції навчально-освітніх явищ з цифровими технологіями, що пронизує всі сфери педагогічного знання.
Завданнями ЦГП є: створення концепцій інтеграції гуманістичного й технологічного компонентів навчального процесу, що визначають шляхи використання цифрових технологій з метою підвищення якості навчання, надання йому властивостей демократичності, відкритості, індивідуалізації, творчості, інтерактивності; дослідження і проектування навчально-пізнавальних дій, що відбуваються в результаті взаємодії суб’єктів педагогічного процесу з цифровими технологіями.
Додаткові відомості
Фотогалерея
Відеоматеріали
Цікаві факти і висловлювання
Довідка
Цифрова педагогіка (англ. - digital pedagogy) - 1) досліджує особливості використання цифрових технологій у навчанні та викладанні; 2) педагогічно виважений підхід до використання цифрових інструментів з освітньою метою; 3) новий еволюційний етап розвитку е-педагогіки, що розробляє специфічні завдання створення, ефективного та безпечного використання в освітній практиці ІКТ..
Джерела
- Биков В.Ю., Лещенко М.П., Тимчук Л.І. Цифрова гуманістична педагогіка, Київ,2017
- Stephen Brier, "Review: Digital Humanities Pedagogy," Literary and Linguistic Computing, No. 2 (29), 2014
- Lewin, David; Lundie, David. "Philosophies of Digital Pedagogy". Studies in Philosophy and Education. 35 (3). doi:10.1007/s11217-016-9514-7
Автори
Оприлюднено: 16.03.2025
Останні зміни: 16.03.2025
Модератор: Кондратова Л.Г.