Українська електронна енциклопедія освіти

Ukrainian Electronic Encyclopedia of Education

Новини

2025-07-21
Оновлення сайту
Переглянути
2025-07-03
Семінар для редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-01
Завершення курсу "Українська електронна енциклопедія освіти: технології наповнення цифровим контентом"
Переглянути
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Система е-засобів навчання

Система е-засобів навчання
Гасло

Система е-засобів навчання (Система е-ЗН) – (англ. E-learning Resources System) – програмно-апаратний складник навчального середовища різних педагогічних систем, що потенційно має і практично здатний реалізувати (підтримати реалізацію) певну системоутворювальну функцію (функції); різновид системи засобів навчання (ЗН), склад якої утворюють електронні (цифрові) ЗН (е-ЗН) – комп’ютерні, комп’ютерно орієнтовані, комп’ютерно інтегровані, а структура принципово і переважно базується на використанні ІКТ.

Історична довідка

Передумови виникнення / Заснування / Походження

Еволюція засобів навчання

Еволюція засобів навчання за останнє століття відображає зміну підходів до освіти, технологічний прогрес і нові педагогічні концепції. Основні етапи:

1920-ті - 1940-ті:

- Традиційні підручники, з текстовими описами явищ і простими ілюстраціями. - Лабораторії зі стандартним рекомендованим обладнання. 1950-ті - 1970-ті:

- Навчальні фільми, діафільми для візуалізації складних явищ/концепцій. - Моделі для пояснення природних явищ. 1980-ті - 1990-ті:

- Перші комп'ютерні програми для моделювання природних процесів (напр., симуляції фізичних процесів, хімічних реакцій та інш.). - Мультимедіа. Використання мультимедійних презентацій та інтерактивних матеріалів на уроках. 2000-ті - 2010-ті:

- Веб-ресурси. Розвиток онлайн-курсів і платформ, які надають доступ до відео-лекцій, інтерактивних завдань, напр. Khan Academy. - Віртуальні лабораторії для виконання експериментів в цифровому форматі. 2010-ті - 2020-ті:

- Мобільні технології. Використання мобільних додатків для вивчення природничих наук (наприклад, додатки для визначення рослин або зірок). - Гейміфікація. Впровадження ігрових елементів у навчальний процес для підвищення мотивації та залучення учнів. 2020-ті - сьогодення:

- Віртуальна та доповнена реальність. Використання VR і AR для створення інтерактивних освітніх середовищ з ефектом занурення. - Персоналізоване навчання. Використання штучного інтелекту для адаптації навчальних матеріалів відповідно до індивідуальних потреб учнів.

Основні відомості

Таксономія / Класифікація

Особливості

Додаткові відомості

Фотогалерея

Відеоматеріали

Цікаві факти і висловлювання

Довідка

Назва гасла (англ. - English name of term) - коротке визначення поняття.

Джерела

  1. Джерело 1. Джерела оформлюються за ДСТУ 8302:2015.
  2. Джерело 2. Не рекомендовано використовувати посилання на російські та білоруські джерела.
  3. Джерела 3. Назви країн-агресорів, їхніх населених пунктів та прізвища лідерів рекомендовано зазначати з малої літери.

Автор


Оприлюднено: 01.01.2025

Останні зміни: 01.01.2025

Модератор: Login_redactora

Обговоріть цю сторінку