(→Освіта) |
|||
| Рядок 37: | Рядок 37: | ||
=== Освіта === | === Освіта === | ||
Протягом 1926–1933 років навчається у місцевій Василівській семирічній школі. | |||
Спочатку вступив у Кременчуцький медичний технікум, але невдовзі покинув цей заклад. У 1934 р. він вступає на підготовчі курси учительського інституту в Кременчуці, а потім навчається в ньому на факультеті української мови і літератури. | |||
Через хворобу в 1935 р. залишив навчання й розпочав роботу вчителем у сільських школах, навчався заочно в Полтавському педагогічному інституті, закінчив його екстерном у 1938 р., працював завучем у середній школі с. Онуфріївка. | |||
В 1941 р. Сухомлинський був мобілізований, брав участь у бойових діях. Після тяжкого поранення у 1942 р. був комісований, працював до 1944 р. директором школи в с. Ува в Удмуртії. Після звільнення України з 1944 по 1948 рр. працював завідувачем Онуфріївського райвідділу народної освіти. 31948 р. й до кінця життя – директор середньої школи у с. Павлиш Онуфріївського району на Кіровоградщині. | |||
У 1955 р. захищає кандидатську дисертацію на філософському факультеті Київського державного університету ім. Т. Г. Шевченка «Директор школи – керівник навчально-виховної роботи». | |||
У центрі його уваги перебувають питання організації і керівництва всією навчально-виховною роботою школи. | |||
===Діяльність=== | |||
Розробив власну педагогічну концепцію, яка ввійшла до загальнозначущих педагогічних надбань як гуманістична, спрямована на вільний розвиток дитини, що спирається на довіру і повагу до кожної особистості, її самоцінність й неповторність. У своїх міркуваннях спирався на етнопедагогіку, обстоював народні імперативи та цінності, педагогізував їх і вводив в усі ланки виховного процесу. | |||
Розширюючи педагогічний простір, починає сам створювати казки, оповідання, притчі й широко застосовувати їх у етико-естетичному вихованні школярів. Нині його художні твори широко використовуються у вихованні дітей дошкільного та шкільного віку. | |||
Основні ідеї, які розвинув Сухомлинський: любов до дитини; розвиток творчих сил кожної окремої особистості в умовах колективної співдружності на основі етико-естетичних цінностей, інтересів, потреб, який спрямований у кінцевому підсумку на творчу працю; культ природи, природа як найважливіший засіб виховання почуття прекрасного і гармонії; розробка демократичних педагогічних засобів і методів навчання й виховання (повага, заохочення, опора на позитивне, моральне покарання); звернення до внутрішнього світу дитини, опора на її сили, внутрішні потенції, підтримка і розвиток того здорового, що є в кожній особистості; розвиток ідеї «радості пізнання», тобто емоційне сприйняття процесу навчання; демократизація структури управління навчально-виховним процесом у школі (психологічний і педагогічний семінари, школа для батьків тощо). | |||
Запропоновані Сухомлинським педагогічні технології та художні твори широко впроваджено в українську дошкільну та початкову освіту, підготовку вчителів. Започатковане в 2018 р. реформування загальної середньої освіти під назвою «Нова українська школа» багато в чому відштовхується від ідей, запропонованих Сухомлинським це, перш за все, позитивний образ школи, навчання із захопленням, вихід за межі класної кімнати, уроки мислення і уроки милування природою, написання творчих есе як розвиток креативності, інклюзія і т. ін. | |||
==== | ====Ушанування==== | ||
Обирався (-лася) депутатом Львівської районної ради народних депутатів. | Обирався (-лася) депутатом Львівської районної ради народних депутатів. | ||
Версія за 12:34, 6 червня 2024
Сухомлинський Василь Олександрович
Петренко Петро Петрович - (іноз. Petrenko Petro) - український педагог та учений у галузі інформатизації освіти.
| Петренко Петро Петрович | |
|---|---|
| Ім’я особи | Петренко Петро Петрович
(іноз. Petrenko Petro) |
| Інші прізвища | |
| Роки життя | 21.01.1940 - 03.06.2022 |
| Науковий ступінь | доктор технічних наук |
| Вчене звання | професор, дійсний член НАПН України |
| Напрями діяльності | інформатика, математика |
| Наукова школа | системний аналіз |
| Місце народження | Київ, Україна |
| Місце смерті | Київ, Україна |
| Поховання | Звіринецьке кладовище |
| Alma mater | Київський політехнічний інститут |
| Magnum opus | Системний аналіз та інформаційні технології |
| Відзнаки | Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки |
| Вебсайт | https://www.abcd.kyiv.ua |
Життєпис
Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 р. в с. Василівка Олександрійського повіту Херсонської губернії (тепер Кіровоградська область) у незаможній селянській родині. Був другою дитиною в сім’ї.
Освіта
Протягом 1926–1933 років навчається у місцевій Василівській семирічній школі.
Спочатку вступив у Кременчуцький медичний технікум, але невдовзі покинув цей заклад. У 1934 р. він вступає на підготовчі курси учительського інституту в Кременчуці, а потім навчається в ньому на факультеті української мови і літератури.
Через хворобу в 1935 р. залишив навчання й розпочав роботу вчителем у сільських школах, навчався заочно в Полтавському педагогічному інституті, закінчив його екстерном у 1938 р., працював завучем у середній школі с. Онуфріївка.
В 1941 р. Сухомлинський був мобілізований, брав участь у бойових діях. Після тяжкого поранення у 1942 р. був комісований, працював до 1944 р. директором школи в с. Ува в Удмуртії. Після звільнення України з 1944 по 1948 рр. працював завідувачем Онуфріївського райвідділу народної освіти. 31948 р. й до кінця життя – директор середньої школи у с. Павлиш Онуфріївського району на Кіровоградщині.
У 1955 р. захищає кандидатську дисертацію на філософському факультеті Київського державного університету ім. Т. Г. Шевченка «Директор школи – керівник навчально-виховної роботи».
У центрі його уваги перебувають питання організації і керівництва всією навчально-виховною роботою школи.
Діяльність
Розробив власну педагогічну концепцію, яка ввійшла до загальнозначущих педагогічних надбань як гуманістична, спрямована на вільний розвиток дитини, що спирається на довіру і повагу до кожної особистості, її самоцінність й неповторність. У своїх міркуваннях спирався на етнопедагогіку, обстоював народні імперативи та цінності, педагогізував їх і вводив в усі ланки виховного процесу.
Розширюючи педагогічний простір, починає сам створювати казки, оповідання, притчі й широко застосовувати їх у етико-естетичному вихованні школярів. Нині його художні твори широко використовуються у вихованні дітей дошкільного та шкільного віку.
Основні ідеї, які розвинув Сухомлинський: любов до дитини; розвиток творчих сил кожної окремої особистості в умовах колективної співдружності на основі етико-естетичних цінностей, інтересів, потреб, який спрямований у кінцевому підсумку на творчу працю; культ природи, природа як найважливіший засіб виховання почуття прекрасного і гармонії; розробка демократичних педагогічних засобів і методів навчання й виховання (повага, заохочення, опора на позитивне, моральне покарання); звернення до внутрішнього світу дитини, опора на її сили, внутрішні потенції, підтримка і розвиток того здорового, що є в кожній особистості; розвиток ідеї «радості пізнання», тобто емоційне сприйняття процесу навчання; демократизація структури управління навчально-виховним процесом у школі (психологічний і педагогічний семінари, школа для батьків тощо).
Запропоновані Сухомлинським педагогічні технології та художні твори широко впроваджено в українську дошкільну та початкову освіту, підготовку вчителів. Започатковане в 2018 р. реформування загальної середньої освіти під назвою «Нова українська школа» багато в чому відштовхується від ідей, запропонованих Сухомлинським це, перш за все, позитивний образ школи, навчання із захопленням, вихід за межі класної кімнати, уроки мислення і уроки милування природою, написання творчих есе як розвиток креативності, інклюзія і т. ін.
Ушанування
Обирався (-лася) депутатом Львівської районної ради народних депутатів.
Виступи та інтерв'ю
На сторінку можна додати YouTube відео за зразком:
Основні праці
Науковий доробок ученого (-ної) за роки діяльності перевищує 300 наукових і науково-методичних праць, понад 20 авторських свідоцтв на винаходи і 5 патентів.
Якщо ці праці або документи розміщені в мережі Інтернет у форматі PDF, їх можна додати на сторінку за зразком. Вказані нижче праці розміщені в Електронній бібліотеці НАПН України.
Нагороди
Дослідника нагороджено численними відзнаками, зокрема:
| 1982 | медаль «В пам'ять 1500-річчя м. Києва» |
| 2002 | почесне звання «Заслужений діяч науки і техніки України» |
| 2005 | почесна грамота Верховної ради України |
| 2005 | відзнака Міністерства освіти і науки України «За наукові досягнення» |
| 2005 | нагрудний знак НАПН України «Ушинський К. Д.» |
| 2008 | звання «Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки» |
Родинні зв’язки
Чоловік (дружина) - Петренко А.В. (з 1965 року). Подружжя має двох дітей: Івана (1966 р.н.) та Наталію (1970 р.н.).
Довідка
Петренко Петро Петрович (англ. - Petrenko Petro) - український учений та педагог у галузі інформатизації освіти, професор, дійсний член НАПН України, доктор технічних наук.
Місце народження - Київ, Україна (25.11.1955 - 03.06.2022).
Місце навчання - Київський державний університет.
Місце роботи Інститут програмних систем, Україна.
Напрями діяльності - педагогіка.
Найвизначніші праці - "Основи досліджень методів аналізу".
Основні нагороди - відзнака Міністерства освіти і науки України «За наукові досягнення», медаль «В пам'ять 1500-річчя м. Києва», звання «Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки».
Науковий напрям - Системний аналіз.
Джерела
- Петров А.В. Дослідники та науковці України. Серія «Академіки НАПН України», Вінниця: ТОВ «ТВОРИ», 2021. 116 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/724031
- Сідоренко А.М. Викладання біології на основі системного аналізу: сучасні наукові школи, Львів: ААА «АДЕФ», 2018. 203 с. URL: https://ааа.ввв.ссс1
Автор
Оприлюднено: 10.05.2023
Останні зміни: 01.03.2023
Модератор: Redactor