Немає опису редагування |
|||
Рядок 2: | Рядок 2: | ||
{{Персоналія | {{Персоналія | ||
|Прізвище=Блум | |Прізвище=Блум | ||
|Ім’я=Бенджамін | |Ім’я=Бенджамін Семюел | ||
|По батькові= | |По батькові=- | ||
|Name= | |Name=Benjamin Samuel Bloom | ||
|Інші прізвища= | |Інші прізвища=- | ||
|Дефініція= | |Дефініція=американський педагог, психолог, розробник системи об’єктивних показників результатів педагогічного впливу, яка стала відома як «таксономія Блума». | ||
|День народження= | |День народження=21 | ||
|Місяць народження= | |Місяць народження=02 | ||
|Рік народження= | |Рік народження=1913 | ||
|День смерті= | |День смерті=13 | ||
|Місяць смерті= | |Місяць смерті=09 | ||
|Рік смерті= | |Рік смерті=1999 | ||
|Науковий ступінь=доктор | |Науковий ступінь=доктор наук | ||
|Вчене звання=професор | |Вчене звання=професор | ||
|Місце діяльності= | |Місце діяльності=США, Чикаго | ||
|Напрями діяльності= | |Напрями діяльності=досліджував механізми опанування знаннями, аспекти розвитку таланту особистості | ||
|Наукова школа= | |Наукова школа=- | ||
|Місце народження= | |Місце народження=Лансфорді, штат Пенсільванія, США | ||
|Місце смерті= | |Місце смерті=Чикаго, США | ||
|Поховання= | |Поховання=- | ||
|Alma mater= | |Alma mater=Університет штату Пенсільванія, США | ||
|Magnum opus= | |Magnum opus= Bloom B. S. Taxonomy of Educational Objectives: The Class ification of Educational Goals. New York: David McKay Company, 1956. 297 р. | ||
|Відзнаки= | |Відзнаки=- | ||
|Вебсайт= | |Вебсайт=- | ||
|Стать= | |Стать=ч | ||
|Портрет=Authormini.png | |Портрет=Authormini.png | ||
|Аудіо= | |Аудіо=- | ||
}} | }} | ||
__TOC__ | __TOC__ | ||
Рядок 47: | Рядок 47: | ||
===Діяльність=== | ===Діяльність=== | ||
====Педагогічна діяльність==== | ====Педагогічна діяльність==== | ||
==== Наукова діяльність ==== | ==== Наукова діяльність ==== | ||
====Науково-експертна діяльність==== | ====Науково-експертна діяльність==== | ||
====Міжнародне співробітництво ==== | ====Міжнародне співробітництво ==== | ||
====Політична, громадська та волонтерська діяльність==== | ====Політична, громадська та волонтерська діяльність==== | ||
====Інформаційна діяльність та зв’язки з громадськістю==== | ====Інформаційна діяльність та зв’язки з громадськістю==== | ||
===Основні праці=== | ===Основні праці=== | ||
1. Torsten Husén, Benjamin S. Bloom, in: Joy A. Palmer (ed), Fifty Modern Thinkers on Education: From Piaget to the Present Day, London — New York: Routledge, 2001, pp. 86–90. | |||
2. Bloom B. S. Taxonomy of Educational Objectives: The Class ification of Educational Goals. New York: David McKay Company, 1956. 297 р. | |||
3. Bloom B. S. Stability and change in human characteristics. New York:John Wiley & Sons Ltd, 1964. 237 р. | |||
4. Bloom, B. S., Engelhart, M. D., Furst, E. J., Hill, W. H., & Krathwohl, D. R. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, Handbook I: The Cognitive Domain. New York, NY: David McKay Co Inc. | |||
5. Bloom, Benjamin S. (1980). All Our Children Learning. New York: McGraw-Hill. | |||
6. Bloom, B. S. (ed). (1985). Developing Talent in Young People. New York: Ballantine Books. | |||
7. Torsten Husén, Benjamin S. Bloom, in: Joy A. Palmer (ed), Fifty Modern Thinkers on Education: From Piaget to the Present Day, London — New York: Routledge, 2001, pp. 86–90. | |||
===Досягнення=== | ===Досягнення=== | ||
====Визнання==== | ====Визнання==== | ||
====Нагороди==== | |||
<p>Робота Бенджаміна Блума здобула високе визнання з боку академічної спільноти. | |||
Ось деякі з його відомих нагород та почесних звань: | |||
<p> | </p> | ||
{{Нагорода | {{Одна з найпрестижніших нагород у галузі психології освіти Премія Е. Л. Торндайка (E. L. Thorndike Award) від Американської психологічної асоціації | ||
|Рік нагородження= | | Рік нагородження=1973 або 1974 р. | ||
}} | |||
| | {{Нагорода=Премія Джона Дьюї (John Dewey Award) | ||
|Рік нагородження=1968 | |||
}} | |||
{{Нагорода за видатний внесок в освіту від AERA/Phi Delta Kappa | |||
|Рік нагородження=1970 | |||
}} | }} | ||
|Нагорода=почесна докторська ступень від Ратгерського університету та Університету штату Огайо | |||
|Тип=почесна докторська ступень | |||
|Нагорода= | |||
|Тип= | |||
}} | }} | ||
{{Нагорода | {{Нагорода | ||
Рядок 147: | Рядок 114: | ||
|Тип=знак | |Тип=знак | ||
}} | }} | ||
===Додаткові відомості=== | ===Додаткові відомості=== | ||
====Довідка==== | ====Довідка==== | ||
<blockquote>'''[[Прізвище::Петренко]] [[Ім’я::Марія]] [[По батькові::Антонівна]]''' (''іноз. [[Name::Petrenko Mariia]]'') - [[Дефініція::українська учена та педагог у галузі інформатизації освіти]], [[Вчене звання::професор]], [[Вчене звання::дійсний член НАПН України]], [[Науковий ступінь::доктор технічних наук]]. | <blockquote>'''[[Прізвище::Петренко]] [[Ім’я::Марія]] [[По батькові::Антонівна]]''' (''іноз. [[Name::Petrenko Mariia]]'') - [[Дефініція::українська учена та педагог у галузі інформатизації освіти]], [[Вчене звання::професор]], [[Вчене звання::дійсний член НАПН України]], [[Науковий ступінь::доктор технічних наук]]. | ||
Рядок 206: | Рядок 143: | ||
Eisner E. W. «Benjamin Bloom: 1913—1999». Prospects, the quarterly review of comparative education (Paris, UNESCO: International Bureau of Education), vol. XXX, no. 3, September 2000. https://www.researchgate.net/profile/Roger-Holdsworth/publication/248033808_Schools_that_Create_Real_Roles_of_Value_for_Young_People/links/5e842fee299bf130796dd012/Schools-that-Create-Real-Roles-of-Value-for-Young-People.pdf . | Eisner E. W. «Benjamin Bloom: 1913—1999». Prospects, the quarterly review of comparative education (Paris, UNESCO: International Bureau of Education), vol. XXX, no. 3, September 2000. https://www.researchgate.net/profile/Roger-Holdsworth/publication/248033808_Schools_that_Create_Real_Roles_of_Value_for_Young_People/links/5e842fee299bf130796dd012/Schools-that-Create-Real-Roles-of-Value-for-Young-People.pdf . | ||
100+ Bloom’s Taxonomy Verbs For Critical Thinking. | 100+ Bloom’s Taxonomy Verbs For Critical Thinking. https://www.teachthought.com/criticalthinking/249-blooms-taxonomy-verbs-for-critical-thinking | ||
Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction. | Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction. Executive Summary / Dr. Peter A. Facione (Dean of the College of Arts and Sciences, Santa Clara University). https://scispace.com/papers/critical-thinking-a-statement-of-expert-consensus-for-zqkwsd1swr | ||
Пометун О., Гупан Н. Таксономія Б. Блума і розвиток критичного мислення школярів на уроках історії. Український педагогічний журнал. 2019. № 3. С. 50-58. | Пометун О., Гупан Н. Таксономія Б. Блума і розвиток критичного мислення школярів на уроках історії. ''Український педагогічний журнал''. 2019. № 3. С. 50-58. | ||
Оцінювання якості підготовки фахівців у закладах фахової передвищої освіти аграрної, будівельної та машинобудівної галузей: практичний посібник / П. Г. Лузан, О. В. Лапа, Т. М. Пащенко, І. А. Мося, Н. М. Ваніна, О. Ю. Ямковий, А. А. Каленський; за ред. П. Г. Лузана. Київ: ІПО НАПН України, 2022. 236 с. | Оцінювання якості підготовки фахівців у закладах фахової передвищої освіти аграрної, будівельної та машинобудівної галузей: практичний посібник / П. Г. Лузан, О. В. Лапа, Т. М. Пащенко, І. А. Мося, Н. М. Ваніна, О. Ю. Ямковий, А. А. Каленський; за ред. П. Г. Лузана. Київ: ІПО НАПН України, 2022. 236 с. | ||
Рядок 229: | Рядок 166: | ||
|Рік змін=2025 | |Рік змін=2025 | ||
|Автор=Лузан П. Г., Тітова О. А. | |Автор=Лузан П. Г., Тітова О. А. | ||
|Модератор= | |Модератор=УЕЕО | ||
}} | }} |
Версія за 19:58, 13 червня 2025
Блум Бенджамін
Блум Бенджамін Семюел - - (іноз. Benjamin Samuel Bloom) - американський педагог, психолог, розробник системи об’єктивних показників результатів педагогічного впливу, яка стала відома як «таксономія Блума»..
Життєпис
У цьому розділі можна вказати короткі відомості про батьків особи, місце народження та родинні зв'язки.
Народився (-лась) 01 січня 1930 року в м. Київ (Україна) у сім'ї науковців. Батьки працювали в Інституті фізики, займалися вивченням та викладанням біології. Має брата (1935 р.н.) та сестру (1939 р.н.).
Освіта
Навчався (-лась) в школі № 1 м. Київ, яку закінчив (-ла) з відзнакою.
1950 р. вступив (-ла) до Київського політехнічного інституту, м. Київ. Брав (-ла) активну участь у роботі студентських наукових товариств.
Після закінчення Університету з 1959 по 1962 навчався (-лась) в аспірантурі за спеціальністю "...". 1963 р. захистив (-ла) дисертацію в Київському політехнічному інституті на тему «Дослідження і розробка методів аналізу систем» та здобув (-ла) науковий ступінь кандидата технічних наук.
У 1998 р. захистив (-ла) докторську дисертацію в Київському університеті на тему «Наукові основи, методи і аналіз систем» та здобув (-ла) науковий ступінь доктора технічних наук.
Діяльність
Педагогічна діяльність
Наукова діяльність
Науково-експертна діяльність
Міжнародне співробітництво
Політична, громадська та волонтерська діяльність
Інформаційна діяльність та зв’язки з громадськістю
Основні праці
1. Torsten Husén, Benjamin S. Bloom, in: Joy A. Palmer (ed), Fifty Modern Thinkers on Education: From Piaget to the Present Day, London — New York: Routledge, 2001, pp. 86–90.
2. Bloom B. S. Taxonomy of Educational Objectives: The Class ification of Educational Goals. New York: David McKay Company, 1956. 297 р.
3. Bloom B. S. Stability and change in human characteristics. New York:John Wiley & Sons Ltd, 1964. 237 р.
4. Bloom, B. S., Engelhart, M. D., Furst, E. J., Hill, W. H., & Krathwohl, D. R. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, Handbook I: The Cognitive Domain. New York, NY: David McKay Co Inc.
5. Bloom, Benjamin S. (1980). All Our Children Learning. New York: McGraw-Hill.
6. Bloom, B. S. (ed). (1985). Developing Talent in Young People. New York: Ballantine Books.
7. Torsten Husén, Benjamin S. Bloom, in: Joy A. Palmer (ed), Fifty Modern Thinkers on Education: From Piaget to the Present Day, London — New York: Routledge, 2001, pp. 86–90.
Досягнення
Визнання
Нагороди
Робота Бенджаміна Блума здобула високе визнання з боку академічної спільноти. Ось деякі з його відомих нагород та почесних звань:
Шаблон:Одна з найпрестижніших нагород у галузі психології освіти Премія Е. Л. Торндайка (E. L. Thorndike Award) від Американської психологічної асоціації Шаблон:Нагорода=Премія Джона Дьюї (John Dewey Award) Шаблон:Нагорода за видатний внесок в освіту від AERA/Phi Delta Kappa |Нагорода=почесна докторська ступень від Ратгерського університету та Університету штату Огайо |Тип=почесна докторська ступень }}
2005 | почесна грамота Верховної ради України |
2005 | відзнака Міністерства освіти і науки України «За наукові досягнення» |
2005 | нагрудний знак НАПН України «Ушинський К. Д.» |
Додаткові відомості
Довідка
Петренко Марія Антонівна (іноз. Petrenko Mariia) - українська учена та педагог у галузі інформатизації освіти, професор, дійсний член НАПН України, доктор технічних наук.
Місце народження - Київ, Україна (01.01.1930 - 12.12.2012).
Місце навчання - Київський політехнічний інститут.
Місце роботи Університету АБС, Україна.
Напрями діяльності - освіта.
Найвизначніші праці - "Наукові основи, методи і аналіз систем".
Основні нагороди - відзнака Міністерства освіти і науки України «За наукові досягнення», медаль «В пам'ять 1500-річчя м. Києва», звання «Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки».
Науковий напрям - Системний аналіз.
Пов’язані статті УЕЕО
Названо на честь - премія ім.ААА «АВС»,співпрація: Сидорчук А.Б..
Пов’язані статті УЕЕО: Академічна мобільність,Аспірантура.
Джерела
Anderson L. W., Krathwohl, D. R. A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. New York: Longman, 2001. 352 р.
Eisner E. W. «Benjamin Bloom: 1913—1999». Prospects, the quarterly review of comparative education (Paris, UNESCO: International Bureau of Education), vol. XXX, no. 3, September 2000. https://www.researchgate.net/profile/Roger-Holdsworth/publication/248033808_Schools_that_Create_Real_Roles_of_Value_for_Young_People/links/5e842fee299bf130796dd012/Schools-that-Create-Real-Roles-of-Value-for-Young-People.pdf .
100+ Bloom’s Taxonomy Verbs For Critical Thinking. https://www.teachthought.com/criticalthinking/249-blooms-taxonomy-verbs-for-critical-thinking
Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction. Executive Summary / Dr. Peter A. Facione (Dean of the College of Arts and Sciences, Santa Clara University). https://scispace.com/papers/critical-thinking-a-statement-of-expert-consensus-for-zqkwsd1swr
Пометун О., Гупан Н. Таксономія Б. Блума і розвиток критичного мислення школярів на уроках історії. Український педагогічний журнал. 2019. № 3. С. 50-58.
Оцінювання якості підготовки фахівців у закладах фахової передвищої освіти аграрної, будівельної та машинобудівної галузей: практичний посібник / П. Г. Лузан, О. В. Лапа, Т. М. Пащенко, І. А. Мося, Н. М. Ваніна, О. Ю. Ямковий, А. А. Каленський; за ред. П. Г. Лузана. Київ: ІПО НАПН України, 2022. 236 с.
Автор
Вхідне значення вікісторінки порожнє (напр., <code>SomeProperty::, [[]]</code>), а тому його не можна використати як назву чи як частину умови запиту. Вхідне значення вікісторінки порожнє (напр., <code>SomeProperty::, [[]]</code>), а тому його не можна використати як назву чи як частину умови запиту. « » не є числом Вхідне значення вікісторінки порожнє (напр., <code>SomeProperty::, [[]]</code>), а тому його не можна використати як назву чи як частину умови запиту. Вхідне значення вікісторінки порожнє (напр., <code>SomeProperty::, [[]]</code>), а тому його не можна використати як назву чи як частину умови запиту. Вхідне значення вікісторінки порожнє (напр., <code>SomeProperty::, [[]]</code>), а тому його не можна використати як назву чи як частину умови запиту.
Оприлюднено: 01.06.2025
Останні зміни: 01.06.2025
Модератор: УЕЕО