| Рядок 19: | Рядок 19: | ||
|Magnum opus=Психологія розвитку інтелекту, Інтелектуальний розвиток дорослих у віртуальному освітньому просторі | |Magnum opus=Психологія розвитку інтелекту, Інтелектуальний розвиток дорослих у віртуальному освітньому просторі | ||
|Відзнаки=Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки | |Відзнаки=Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки | ||
|Вебсайт= | |Вебсайт=http://psychology-naes-ua.institute/read/473/ | ||
|Стать=ж | |Стать=ж | ||
|Портрет=smulson.jpg | |Портрет=smulson.jpg | ||
| Рядок 42: | Рядок 42: | ||
==== Наукова діяльність ==== | ==== Наукова діяльність ==== | ||
[[Файл:kolektyvIDE4.jpg|350px|праворуч]] | [[Файл:kolektyvIDE4.jpg|350px|праворуч]] | ||
З 1970 року по даний час (55 років) постійно працює в Інституті психології імені Г.С.Костюка НАПН України. | |||
1970 -1985 рр. - молодший науковий співробітник. | |||
1985 - 1997 рр. - старший науковий співробітник | |||
1995 - 2021 рр. (з перервою на заняття в докторантурі) - завідувач лабораторії сучасних (нових) інформаційних технологвй навчання Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. | |||
З 2022 року - головний науковий співробітник лабораторії сучасних інформаційних технологій навчання (з 2025 р. - лабораторії кіберпсихології). | |||
1979 р. - захистила кандидатську дисертацію на тему ""Дослідження процесу формування ефективних стратегій розв'язування задач"". | |||
2002 р. -захистила докторську дисертицію на тему ""Психологія розвитку інтелекту в ранінй юності"". | |||
2010 р. - обрана членом-кореспондентом НАПН України. | |||
2016 р. - обрана дійсним членом (академіком) НАПН України. | |||
Фахівець у галузі загальної, педагогічної та вікової психології, психології інтелекту та психологічних проблем цифровізації освіти. Авторка оригінальної проєктувально-технологічної концепції розвитку інтелекту і суб’єктності юнаків та дорослих, концепції тренінгу як форми навчання, розробок з проблем проєктування віртуального освітнього та підтримувально-розвивального просторів, психологічної підготовки вчителів до дистанційного навчання. Започаткувала новий напрям досліджень у вітчизняній віковій психології, створивши систему наративних технологій психологічної підтримки людей похилого віку, а також провела дослідження психології мудрості в старості, самопроєктування та життєвої компетентності у похилому віці тощо. | |||
" | |||
====Науково-експертна діяльність==== | ====Науково-експертна діяльність==== | ||
Здійснює наукове керівництво магістрами, аспірантами, здобувачами, виступає офіційним опонентом з захисту докторських і кандидатських дисертацій, входить до складу двох спеціалізованих учених рад із захисту дисертацій Інституту психології НАПН України. | Здійснює наукове керівництво магістрами, аспірантами, здобувачами, виступає офіційним опонентом з захисту докторських і кандидатських дисертацій, входить до складу двох спеціалізованих учених рад із захисту дисертацій Інституту психології НАПН України. | ||
З 2004 по 2008 роки була | З 2004 по 2008 роки була членом експертної ради ВАК України. | ||
Підготувала двох докторів та 10 кандидатів | Підготувала двох докторів та 10 кандидатів психологіних наук. | ||
====Міжнародне співробітництво ==== | ====Міжнародне співробітництво ==== | ||
====Політична, громадська та волонтерська діяльність==== | ====Політична, громадська та волонтерська діяльність==== | ||
| Рядок 78: | Рядок 81: | ||
Співавтор "Білої книги освіти України", "Національної доповіді про стан і перспективи розвитку освіти в Україні" (за заг. редакцією В.Г.Кременя). | Співавтор "Білої книги освіти України", "Національної доповіді про стан і перспективи розвитку освіти в Україні" (за заг. редакцією В.Г.Кременя). | ||
====Зв’язок з Україною (для іноземних діячів)==== | ====Зв’язок з Україною (для іноземних діячів)==== | ||
===Основні праці=== | ===Основні праці=== | ||
Науковий доробок ученого за 55 років наукової діяльності перевищує 400 наукових і науково-методичних праць, серед яких 14 монографій, в тому числі 3 англійською мовою, підручник «Психологія», 32 навчальних та навчально-методичних посібники. | |||
Основні праці | |||
Психологія: Підручник для вузів /за ред Ю.Л.Трофімова. Видання третє. К.: Либідь, 2001. (у співавторстві). | |||
Психологія розвитку інтелекту. Київ: Нора-Друк. 2003. | |||
Наративні психотехнології / за заг. ред.. Чепелєвої Н.В. Київ: Главник, 2007. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/8949/1/ (у співавторстві). | |||
Застосування телекомунікаційних засобів у навчальному процесі: психолого-педагогічні аспекти. Навчально-методичний посібник / за ред. М.Л. Смульсон. – К.: Педагогічна думка, 2008. | |||
Дистанційне навчання: психологічні засади: монографія / за ред. М.Л. Смульсон. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2012. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1495/1/Dystantsijne_navchannya_-_psyhologichni_zasady_2012.pdf | |||
Розуміння та інтерпретація життєвого досвіду як чинник розвитку особистості : монографія / за ред. Н.В. Чепелєвої. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2013. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1564/1/Chepeleva_860-end.pdf (у співавторстві). | |||
Інтелектуальний розвиток дорослих у віртуальному освітньому просторі: монографія / за ред. М. Л. Смульсон. Київ: Педагогічна думка. 2015. URL: https://lib.iitta.gov.ua/10064 | |||
Самопроектування особистості у дискурсивному просторі: монографія / за ред. Н.В. Чепелєвої. Київ: Педагогічна думка, 2016. URL: http://lib.iitta.gov.ua/ 704560/ (у співавторстві). | |||
Розвиток суб’єктної активності дорослих у віртуальному просторі: монографія / С за ред. М. Л. Смульсон. Київ : Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2018. URL: http://lib.iitta.gov.ua/712119/1/Rozvytok_subyektnoyi_aktyvnosti_doroslyh_u_virtualnomu_prostori.pdf | |||
Дискурсивні технології самопроектування особистості: монографія / за ред. Н.В. Чепелєвої. Київ.: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2019. URL: http://lib.iitta.gov.ua/717132/ (у співавторстві). | |||
Smulson M.&at. Psychology of personality professional development : collective monograph. Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019. | |||
Smulson M.&at Psychological basis of professional problem-solving : collective monograph . Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019. | |||
Smulson M. &at. Age aspects of professional development : collective monograph. Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019. | |||
Психологічні механізми становлення суб’єктності дорослих у віртуальному просторі: монографія / за ред. М. Л. Смульсон. Київ – Львів : Видавець Вікторія Кундельська, 2021. – 180 с. ISBN 978-617-8116-09-5. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728329/1/Smulson.pdf | |||
Дискурсивне конструювання досвіду у контексті розвитку особистості: монографія / за ред. Н. В. Чепелєвої. Київ: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2022. URL: https://lib.iitta.gov.ua/731506/ (у співавторстві). | |||
Проєктування віртуального освітнього простору розвитку суб’єктності дорослих в умовах післявоєнного відновлення України : монографія / за ред. М. Л. Смульсон. Київ, 2024. 217 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742738/1/Monograph_Smulson(Ed.)_2024.pdf | |||
Смульсон М.Л. Розвиток інтелекту і суб’єктності дорослих у віртуальному просторі // Технології розвитку інтелекту. Т. 2. № 2. К. : Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2016. URL: http://www.psytir.org.ua) | |||
Смульсон М.Л. Антикризовий потенціал розвитку інтелекту //Особистість в умовах кризових викликів сучасності: Матеріали методологічного семінару НАПН України. 2016. URL: https://lib.iitta.gov.ua/704987/1/Mater_metodol_sem.pdf | |||
Смульсон М.Л. Саморозвиток і самопроектування особистості в старості // Психологія саморозвитку особистості: збірник наукових праць / за ред.. Н.В. Чепелєвої, Я.Ф. Андреєвої. – Чернівці – Київ, 2016. c.19–34. URL: http://lib.iitta.gov.ua/704671/ | |||
Смульсон М.Л., Мешеряков Д.С. Суб’єкт і суб'єктність у зарубіжній психології: нюанси термінології та перекладу // Технології розвитку інтелекту. Т5, №1 (29). URL: https://psytir.org.ua/index.php/technology_intellect_develop/article/view/552/137 | |||
Смульсон, М. Л. Розвиток інтелекту і суб’єктності сучасного фахівця: Наукова доповідь на методологічному семінарі НАПН України «Науково-методичне забезпечення розвитку професійної освіти в умовах нових викликів», 17 листопада 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(2), 1-6. URL: https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4239. | |||
Смульсон М.Л. та ін. Концепція проєктування віртуального освітнього простору з потенціалом розвитку суб'єктності дорослих. Технології розвитку інтелекту. Т. 7. № 1 (33). Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2023. DOI: https://doi.org/10.31108/3.2023.7.1.4. | |||
Смульсон М.Л. Психолого-педагогічні засади дистанційного навчання. Наукова доповідь загальним зборам НАПН України «Захист і підтримка ментального здоров’я українців в умовах воєнного стану: виклики і відповіді», 22 листопада 2024 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 6(2), 1-5. DOI: https://doi.org/10.37472/v.naes.2024.6222 | |||
Максименко С.Д., Чепелєва Н.В., Смульсон М.Л. Психолог століття. Вісний Національної академії перагогічних наук України. Т.7. № 1. URL: https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/533 | |||
Smulson M. &at. Role of the Virtual Space in Psychological Support of Adult Ukrainian Civilians During Wartime. International journal of education and information technologies. Volume 19. 2025. Doi: 10.46300/9109.2025.19.1 | |||
Науковий доробок ученого (-ної) за роки діяльності становить понад 230 наукових і науково-методичних праць, 5 авторських свідоцтв на винаходи і 2 патенти. | Науковий доробок ученого (-ної) за роки діяльності становить понад 230 наукових і науково-методичних праць, 5 авторських свідоцтв на винаходи і 2 патенти. | ||
<br> | |||
{{#widget:Iframe | {{#widget:Iframe | ||
|url=https://lib.iitta.gov.ua/ | |url=https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1495/1/Dystantsijne_navchannya_-_psyhologichni_zasady_2012.pdf | ||
|width=280 | |||
|height=280 | |||
|border=0 | |||
}} | |||
{{#widget:Iframe | |||
|url=https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1564/1/Chepeleva_860-end.pdf | |||
|width=280 | |||
|height=280 | |||
|border=0 | |||
}} | |||
{{#widget:Iframe | |||
|url=https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/10064/1/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84__%D1%8F%20%D0%A1%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%BE%D0%BD%20%D0%9C.%D0%9B..pdf | |||
|width=280 | |||
|height=280 | |||
|border=0 | |||
}} | |||
{{#widget:Iframe | |||
|url=http://lib.iitta.gov.ua/712119/1/Rozvytok_subyektnoyi_aktyvnosti_doroslyh_u_virtualnomu_prostori.pdf | |||
|width=280 | |||
|height=280 | |||
|border=0 | |||
}} | |||
{{#widget:Iframe | |||
|url=http://lib.iitta.gov.ua/712119/1/Rozvytok_subyektnoyi_aktyvnosti_doroslyh_u_virtualnomu_prostori.pdf | |||
|width=280 | |width=280 | ||
|height=280 | |height=280 | ||
| Рядок 93: | Рядок 174: | ||
}} | }} | ||
{{#widget:Iframe | {{#widget:Iframe | ||
|url=https://lib.iitta.gov.ua/ | |url=https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742738/1/Monograph_Smulson(Ed.)_2024.pdf | ||
|width=280 | |width=280 | ||
|height=280 | |height=280 | ||
| Рядок 99: | Рядок 180: | ||
}} | }} | ||
{{#widget:Iframe | {{#widget:Iframe | ||
|url=https://lib.iitta.gov.ua/ | |url=https://lib.iitta.gov.ua/704987/1/Mater_metodol_sem.pdf | ||
|width=280 | |width=280 | ||
|height=280 | |height=280 | ||
| Рядок 105: | Рядок 186: | ||
}} | }} | ||
{{#widget:Iframe | {{#widget:Iframe | ||
|url=https://lib.iitta.gov.ua/ | |url=https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/704671/1/%D0%A116_19_34.pdf | ||
|width=280 | |width=280 | ||
|height=280 | |height=280 | ||
Версія за 11:45, 10 червня 2025
Смульсон Марина Лазарівна
Смульсон Марина Лазарівна - (іноз. Smulson Maryna) - українська психологиня, що займається проблемами розвитку інтелекту, новітніх інформаційних технологій навчання, кіберпсихології.
| Смульсон Марина Лазарівна | |
|---|---|
![]() | |
| Ім’я особи | Смульсон Марина Лазарівна
(іноз. Smulson Maryna) |
| Інші прізвища | |
| Дата і місце народження | 19.04.1947, Київ, Україна |
| Науковий ступінь | доктор психологічних наук |
| Вчене звання | професор, дійсний член (академік) НАПН України |
| Напрями діяльності | психологічні науки |
| Наукова школа | Наукова школа Г.С.Костюка |
| Alma mater | Київський державний університет імені Т.Г. Шевченка, факультет кібернетики |
| Magnum opus | Психологія розвитку інтелекту, Інтелектуальний розвиток дорослих у віртуальному освітньому просторі |
| Відзнаки | Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки |
| Вебсайт | http://psychology-naes-ua.institute/read/473/ |
Життєпис
Народилася в 1947 році. в Києві, батько - відомий український літературознавець Лазар Самійлович Смульсон-Санов (1913 - !987). В 1965 році закінчила школу № 45 (КиЇв).
Освіта
1965 - 1970. Київський державний університет імені Т.Г. Шевченка, факультет кібернетики.
1998 - 2000. Докторантура Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України (спеціальність ""педагогічна та вікова психологія"")..
Діяльність
Педагогічна діяльність
Викладала психологію в Київському інституті бізнесу і технологій, в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова.
З 2016 року постійно бере участь у підготовці аспірантів Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України, розробила для них оригінальні курси "Психологія сучасного інформаційного простору" та "Психологія інтелекту".
Наукова діяльність
З 1970 року по даний час (55 років) постійно працює в Інституті психології імені Г.С.Костюка НАПН України.
1970 -1985 рр. - молодший науковий співробітник.
1985 - 1997 рр. - старший науковий співробітник
1995 - 2021 рр. (з перервою на заняття в докторантурі) - завідувач лабораторії сучасних (нових) інформаційних технологвй навчання Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України.
З 2022 року - головний науковий співробітник лабораторії сучасних інформаційних технологій навчання (з 2025 р. - лабораторії кіберпсихології).
1979 р. - захистила кандидатську дисертацію на тему ""Дослідження процесу формування ефективних стратегій розв'язування задач"".
2002 р. -захистила докторську дисертицію на тему ""Психологія розвитку інтелекту в ранінй юності"".
2010 р. - обрана членом-кореспондентом НАПН України.
2016 р. - обрана дійсним членом (академіком) НАПН України.
Фахівець у галузі загальної, педагогічної та вікової психології, психології інтелекту та психологічних проблем цифровізації освіти. Авторка оригінальної проєктувально-технологічної концепції розвитку інтелекту і суб’єктності юнаків та дорослих, концепції тренінгу як форми навчання, розробок з проблем проєктування віртуального освітнього та підтримувально-розвивального просторів, психологічної підготовки вчителів до дистанційного навчання. Започаткувала новий напрям досліджень у вітчизняній віковій психології, створивши систему наративних технологій психологічної підтримки людей похилого віку, а також провела дослідження психології мудрості в старості, самопроєктування та життєвої компетентності у похилому віці тощо. "
Науково-експертна діяльність
Здійснює наукове керівництво магістрами, аспірантами, здобувачами, виступає офіційним опонентом з захисту докторських і кандидатських дисертацій, входить до складу двох спеціалізованих учених рад із захисту дисертацій Інституту психології НАПН України.
З 2004 по 2008 роки була членом експертної ради ВАК України.
Підготувала двох докторів та 10 кандидатів психологіних наук.
Міжнародне співробітництво
Політична, громадська та волонтерська діяльність
З березня 2022 року постійно співпрацює як волонтер з керівництвом проєкту "Відновлення під час війни" ВААДу України для постраджалих від війни жінок та дітей.
Інформаційна діяльність та зв’язки з громадськістю
Голова редакційної колегії фахового електронного видання «Технології розвитку інтелекту» (категорія Б), https://psytir.org.ua/. Видається з 2013 року, входить до 8 наукометричних баз..
Науковий керівник та організатор щорічних науково-практичних Інтернет конференцій "Віртуальний освітній простір: психологічні проблеми" (2004 - 2024), "Кіберпсихологія в інформаційному суспільстві: підтримка, наачання, розвиток" (2023 - 2025).
Співавтор "Білої книги освіти України", "Національної доповіді про стан і перспективи розвитку освіти в Україні" (за заг. редакцією В.Г.Кременя).
Зв’язок з Україною (для іноземних діячів)
Основні праці
Науковий доробок ученого за 55 років наукової діяльності перевищує 400 наукових і науково-методичних праць, серед яких 14 монографій, в тому числі 3 англійською мовою, підручник «Психологія», 32 навчальних та навчально-методичних посібники.
Основні праці
Психологія: Підручник для вузів /за ред Ю.Л.Трофімова. Видання третє. К.: Либідь, 2001. (у співавторстві).
Психологія розвитку інтелекту. Київ: Нора-Друк. 2003.
Наративні психотехнології / за заг. ред.. Чепелєвої Н.В. Київ: Главник, 2007. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/8949/1/ (у співавторстві).
Застосування телекомунікаційних засобів у навчальному процесі: психолого-педагогічні аспекти. Навчально-методичний посібник / за ред. М.Л. Смульсон. – К.: Педагогічна думка, 2008.
Дистанційне навчання: психологічні засади: монографія / за ред. М.Л. Смульсон. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2012. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1495/1/Dystantsijne_navchannya_-_psyhologichni_zasady_2012.pdf
Розуміння та інтерпретація життєвого досвіду як чинник розвитку особистості : монографія / за ред. Н.В. Чепелєвої. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2013. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1564/1/Chepeleva_860-end.pdf (у співавторстві).
Інтелектуальний розвиток дорослих у віртуальному освітньому просторі: монографія / за ред. М. Л. Смульсон. Київ: Педагогічна думка. 2015. URL: https://lib.iitta.gov.ua/10064
Самопроектування особистості у дискурсивному просторі: монографія / за ред. Н.В. Чепелєвої. Київ: Педагогічна думка, 2016. URL: http://lib.iitta.gov.ua/ 704560/ (у співавторстві).
Розвиток суб’єктної активності дорослих у віртуальному просторі: монографія / С за ред. М. Л. Смульсон. Київ : Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2018. URL: http://lib.iitta.gov.ua/712119/1/Rozvytok_subyektnoyi_aktyvnosti_doroslyh_u_virtualnomu_prostori.pdf
Дискурсивні технології самопроектування особистості: монографія / за ред. Н.В. Чепелєвої. Київ.: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2019. URL: http://lib.iitta.gov.ua/717132/ (у співавторстві).
Smulson M.&at. Psychology of personality professional development : collective monograph. Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019.
Smulson M.&at Psychological basis of professional problem-solving : collective monograph . Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019.
Smulson M. &at. Age aspects of professional development : collective monograph. Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019.
Психологічні механізми становлення суб’єктності дорослих у віртуальному просторі: монографія / за ред. М. Л. Смульсон. Київ – Львів : Видавець Вікторія Кундельська, 2021. – 180 с. ISBN 978-617-8116-09-5. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728329/1/Smulson.pdf
Дискурсивне конструювання досвіду у контексті розвитку особистості: монографія / за ред. Н. В. Чепелєвої. Київ: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2022. URL: https://lib.iitta.gov.ua/731506/ (у співавторстві).
Проєктування віртуального освітнього простору розвитку суб’єктності дорослих в умовах післявоєнного відновлення України : монографія / за ред. М. Л. Смульсон. Київ, 2024. 217 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742738/1/Monograph_Smulson(Ed.)_2024.pdf
Смульсон М.Л. Розвиток інтелекту і суб’єктності дорослих у віртуальному просторі // Технології розвитку інтелекту. Т. 2. № 2. К. : Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2016. URL: http://www.psytir.org.ua)
Смульсон М.Л. Антикризовий потенціал розвитку інтелекту //Особистість в умовах кризових викликів сучасності: Матеріали методологічного семінару НАПН України. 2016. URL: https://lib.iitta.gov.ua/704987/1/Mater_metodol_sem.pdf
Смульсон М.Л. Саморозвиток і самопроектування особистості в старості // Психологія саморозвитку особистості: збірник наукових праць / за ред.. Н.В. Чепелєвої, Я.Ф. Андреєвої. – Чернівці – Київ, 2016. c.19–34. URL: http://lib.iitta.gov.ua/704671/
Смульсон М.Л., Мешеряков Д.С. Суб’єкт і суб'єктність у зарубіжній психології: нюанси термінології та перекладу // Технології розвитку інтелекту. Т5, №1 (29). URL: https://psytir.org.ua/index.php/technology_intellect_develop/article/view/552/137
Смульсон, М. Л. Розвиток інтелекту і суб’єктності сучасного фахівця: Наукова доповідь на методологічному семінарі НАПН України «Науково-методичне забезпечення розвитку професійної освіти в умовах нових викликів», 17 листопада 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 4(2), 1-6. URL: https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4239.
Смульсон М.Л. та ін. Концепція проєктування віртуального освітнього простору з потенціалом розвитку суб'єктності дорослих. Технології розвитку інтелекту. Т. 7. № 1 (33). Київ: Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2023. DOI: https://doi.org/10.31108/3.2023.7.1.4.
Смульсон М.Л. Психолого-педагогічні засади дистанційного навчання. Наукова доповідь загальним зборам НАПН України «Захист і підтримка ментального здоров’я українців в умовах воєнного стану: виклики і відповіді», 22 листопада 2024 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 6(2), 1-5. DOI: https://doi.org/10.37472/v.naes.2024.6222
Максименко С.Д., Чепелєва Н.В., Смульсон М.Л. Психолог століття. Вісний Національної академії перагогічних наук України. Т.7. № 1. URL: https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/533
Smulson M. &at. Role of the Virtual Space in Psychological Support of Adult Ukrainian Civilians During Wartime. International journal of education and information technologies. Volume 19. 2025. Doi: 10.46300/9109.2025.19.1
Науковий доробок ученого (-ної) за роки діяльності становить понад 230 наукових і науково-методичних праць, 5 авторських свідоцтв на винаходи і 2 патенти.
Досягнення
Нагороди
Дослідника (-цю) відзначено численними державними та академічними нагородами, зокрема:
| 2005 | відзнака Міністерства освіти і науки України «За наукові досягнення» |
| 2008 | звання «Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки» |
Родинні зв’язки
Чоловік: Петренко Петро Іванович (1975 р.н.) - викладач Одеського національного університету мистецтва. Подружжя має сина Олексія (2002 р.н.).
Додаткові відомості
Фотогалерея
-
Нагородження Сидорчук К. В. медаллю
-
Виступ Сидорчук К. В. на конференції
-
Колеги Сидорчук К. В.
-
Установа, де працює Сидорчук К. В.
Відеоматеріали
На сторінку можна додати YouTube відео за зразком:
Цікаві факти і висловлювання
У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися. (Сухомлинський В.О.)
Довідка
Сидорчук Катерина Вікторівна (англ. Sydorchuk Kateryna) - український педагог та учена, що займається проблемами у галузі економіки, доцент, доктор філософії (економічні науки)
Місце народження - Київ, Україна (01.01.1980)
Місце навчання - Львівський університет
Місце роботи Київ, Україна
Напрями діяльності - економіка
Найвизначніші праці - "Економічний підхід до освітніх ресурсів"
Основні нагороди - Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки
Наукова школа - ресурсний аналіз
Пов’язані статті УЕЕО
Названо на честь - премія ім.ААА «АВС»,співпрація: Сидорчук А.Б..
Пов’язані статті УЕЕО: Академічна мобільність,Аспірантура.
Джерела
- Джерело 1. Джерела оформлюються за ДСТУ 8302:2015.
- Джерело 2. Не рекомендовано використовувати посилання на російські та білоруські джерела.
- Джерела 3. Назви країн-агресорів, їхніх населених пунктів та прізвища лідерів рекомендовано зазначати з малої літери.
Автор
Оприлюднено: 01.01.2025
Останні зміни: 01.01.2025
Модератор: Login_redactora
