Немає опису редагування |
|||
Рядок 17: | Рядок 17: | ||
# Биков В.Ю., Спірін О.М., Пінчук О.П. Проблеми та завдання сучасного етапу інформатизації освіти. URL: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/709026. | # Биков В.Ю., Спірін О.М., Пінчук О.П. Проблеми та завдання сучасного етапу інформатизації освіти. URL: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/709026. | ||
# Положення про електронний підручник URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0621-18. | # Положення про електронний підручник URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0621-18. | ||
# Вембер В. П. Методичні основи проектування та використання електронного підручника з інформатики для загальноосвітньої школи : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02. Київ, 2008. | # Вембер В. П. Методичні основи проектування та використання електронного підручника з інформатики для загальноосвітньої школи: дис. ... канд. пед. наук:13.00.02. Київ, 2008. | ||
# Lytvynov S. Electronic Textbook as a Component of Smart Kids Technology of Education of Elementary School Pupils. Proceedings of the 15th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, 2019. Vol-2393. Р. 105-120. URL: | # Lytvynov S. Electronic Textbook as a Component of Smart Kids Technology of Education of Elementary School Pupils. Proceedings of the 15th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, 2019. Vol-2393. Р. 105-120. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2393/paper_204.pdf | ||
http://ceur-ws.org/Vol-2393/paper_204.pdf | |||
====Довідка==== | ====Довідка==== | ||
Рядок 25: | Рядок 24: | ||
'''[[Назва:: Електронний підручник]] ''' (''англ. - [[Electronic Textbook]]'') - [[Дефініція:: 1) інтерактивний електронний освітній ресурс навчального призначення; 2) електронне навчальне видання із систематизованим викладенням навчального матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об’єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію; 3) програмно-методичний комплекс, який дає можливість самостійно засвоїти навчальний курс або його певний розділ і об’єднує в собі властивості звичайного підручника, довідника, збірника задач, лабораторного практикуму. За особливістю інформаційно-технологічної будови електронний підручник, як електронне видання, є двох типів: перший – електронна версія друкарського видання, другий – спеціально створене електронне видання. Електронний підручник має функції, властиві друкованим підручникам.]]. | '''[[Назва:: Електронний підручник]] ''' (''англ. - [[Electronic Textbook]]'') - [[Дефініція:: 1) інтерактивний електронний освітній ресурс навчального призначення; 2) електронне навчальне видання із систематизованим викладенням навчального матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об’єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію; 3) програмно-методичний комплекс, який дає можливість самостійно засвоїти навчальний курс або його певний розділ і об’єднує в собі властивості звичайного підручника, довідника, збірника задач, лабораторного практикуму. За особливістю інформаційно-технологічної будови електронний підручник, як електронне видання, є двох типів: перший – електронна версія друкарського видання, другий – спеціально створене електронне видання. Електронний підручник має функції, властиві друкованим підручникам.]]. | ||
</blockquote> | </blockquote> | ||
===Автор=== | ===Автор=== | ||
{{Статус гасла | {{Статус гасла |
Версія за 20:05, 14 квітня 2025
Електронний підручник - (англ. Electronic Textbook) - 1) інтерактивний електронний освітній ресурс навчального призначення; 2) електронне навчальне видання із систематизованим викладенням навчального матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об’єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію; 3) програмно-методичний комплекс, який дає можливість самостійно засвоїти навчальний курс або його певний розділ і об’єднує в собі властивості звичайного підручника, довідника, збірника задач, лабораторного практикуму. За особливістю інформаційно-технологічної будови електронний підручник, як електронне видання, є двох типів: перший – електронна версія друкарського видання, другий – спеціально створене електронне видання. Електронний підручник має функції, властиві друкованим підручникам.
Зміст електронний підручник формується відповідно до стандарту освіти, типової освітньої (навчальної) програми і забезпечує повноту розкриття основних наукових положень, використання загальноприйнятої наукової термінології, актуальних відомостей та даних; сучасних наукових результатів; відповідає віковим особливостям здобувачів освіти. Система завдань, наведених в електронний підручник, розроблюється на засадах диференційованого та компетентнісного підходів до навчання, враховує аспекти індивідуалізації навчання, самооцінювання, організації групової роботи, включає відкриті, дослідницькі, пізнавальні, творчі завдання, містить завдання для самостійної роботи тощо. Подання матеріалу в електронний підручник чітко структуроване та логічно систематизоване. Викладення навчального матеріалу здійснюється з очевидними логічними зв’язками; з доступним лексичним наповненням, переважним використанням простих речень, без значної кількості складних синтаксичних конструкцій. В електронному підручнику забезпечується збалансоване співвідношення мультимедійного та іншого контенту. В електронному підручнику повною мірою використовуються можливості сучасних інформаційних технологій, а саме: показ фізичних, хімічних, технологічних та ін. процесів у динаміці; наочне представлення об’єктів і процесів, недосяжних для безпосереднього спостереження (мікросвіти, космічні об’єкти); комп’ютерне моделювання процесів і об’єктів, зокрема тих, що вимагають для свого вивчення унікального об¬ладнання, матеріалів, реагентів, а також небезпечні для життя і здоров’я людини; включення в навчальний матеріал аудіосупроводу текстів підручника, відеосюжетів, анімації, 2D і 3D графіки, об’єктів доповненої реальності, QR-кодів, контекстних підказок, посилань (гіпертекст); оперативний самоконтроль знань учня (студента) у процесі виконання ним вправ і тестів з запитаннями різних типів (відкритих, закритих).
В електронному підручнику наявні інструкції з виконання завдань, а також зворотний зв’язок після виконання завдань (наприклад, пропонуються конкретні теми для додаткового вивчення); можливості збільшення розміру шрифту тексту та/або масштабу; озвучення текстової інформації з можливістю увімкнення/вимкнення звукового супроводу та візуальне відображення (субтитри) аудіоінформації.
Інтерфейс електронного підручника має бути цілісним й інтуїтивно зрозумілим, дизайн – забезпечити концентрацію уваги користувача на суті навчального матеріалу, навігація – забезпечити інформування користувача про те, який структурний елемент (зміст, сторінка, тема, розділ, предметний покажчик тощо) відображається на екрані. В електронному підручнику можуть бути вбудовані інструменти для роботи з текстом, а саме: створення нотаток, закладок, виділення тексту, друк обраної частини у форматі тексту або зображення, пошук за ключовими словами, завантаження словників. Для використання електронного підручника необхідно мати комп’ютерну техніку: планшет, ноутбук, нетбук, стаціонарний комп’ютер або смартфон. Використання електронного підручника може здійснюватися з доступом і без доступу до мережі Інтернет.
Наприклад
Mozaik Education це компанія з 25-річним досвідом роботи в Угорщині, яка є провідним видавцем у сфері освіти. Вона розробляє та підтримує платформу Mozaik, яка включає інтерактивні електронні підручники, 3D-моделі, відеоуроки та інші навчальні матеріали. Е.п. доступні для використання в Україні (ua.mozaweb.com)
Джерела
- Биков В.Ю., Спірін О.М., Пінчук О.П. Проблеми та завдання сучасного етапу інформатизації освіти. URL: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/709026.
- Положення про електронний підручник URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0621-18.
- Вембер В. П. Методичні основи проектування та використання електронного підручника з інформатики для загальноосвітньої школи: дис. ... канд. пед. наук:13.00.02. Київ, 2008.
- Lytvynov S. Electronic Textbook as a Component of Smart Kids Technology of Education of Elementary School Pupils. Proceedings of the 15th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, 2019. Vol-2393. Р. 105-120. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2393/paper_204.pdf
Довідка
Електронний підручник (англ. - Electronic Textbook) - 1) інтерактивний електронний освітній ресурс навчального призначення; 2) електронне навчальне видання із систематизованим викладенням навчального матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об’єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію; 3) програмно-методичний комплекс, який дає можливість самостійно засвоїти навчальний курс або його певний розділ і об’єднує в собі властивості звичайного підручника, довідника, збірника задач, лабораторного практикуму. За особливістю інформаційно-технологічної будови електронний підручник, як електронне видання, є двох типів: перший – електронна версія друкарського видання, другий – спеціально створене електронне видання. Електронний підручник має функції, властиві друкованим підручникам..
Автор
Оприлюднено: 12.04.2025
Останні зміни: 12.04.2025
Модератор: Радкевич О. П.