Українська електронна енциклопедія освіти

Ukrainian Electronic Encyclopedia of Education

Новини

2025-07-03
Семінар для редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-03
Семінар редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-01
Завершення курсу "Українська електронна енциклопедія освіти: технології наповнення цифровим контентом"
Переглянути
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Немає опису редагування
Немає опису редагування
Рядок 24: Рядок 24:


=== Наприклад ===
=== Наприклад ===
* Web 0.0: локальні освітні мережі в закладах освіти без підключення до Інтернету. 
* Web 1.0 реалізуються через: статичні сайти, електронні бібліотеки, HTML-лекції, гіпертекстові навчальні посібники.
* Web 1.0: статичні сайти, електронні бібліотеки ([[Має відношення::Електронна бібліотека НАПН України]]), HTML-лекції, гіпертекстові навчальні посібники.
* Web 2.0 реалізуються через: LMS (Moodle, Canvas), блоги (Blogger, WordPress), вікі (MediaWiki), форуми, соціальні мережі, Microsoft Teams, Google Workspace, Zoom, Slack.
* Web 2.0: системи управління навчанням ([[Має відношення::Moodle]], [[Має відношення::Canvas]]), блоги ([[Має відношення::Blogger]], [[Має відношення::WordPress]]), вікі ([[Має відношення::MediaWiki]]), соціальні мережі, платформи для співпраці ([[Має відношення::Microsoft Teams]], [[Має відношення::Google Workspace]], [[Має відношення::Zoom]], [[Має відношення::Slack]]).
* Web 3.0 реалізуються через: через адаптивні платформи, інтелектуальні репетитори, хмарні аналітичні освітні сервіси (Knewton), семантичні пошукові системи (Wolfram Alpha)
* Web 3.0: адаптивні платформи, інтелектуальні репетитори, хмарні аналітичні сервіси ([[Має відношення::Knewton]]), семантичні пошукові системи ([[Має відношення::Wolfram Alpha]])
* Web 4.0 реалізуються у формі VR/AR-симуляцій, освітніх чат-ботів (на основі ШІ), Big Data, хмарних та геоінформаційних сервісів.
* Web 4.0: симуляції віртуальної та доповненої реальності, освітні чат-боти на основі штучного інтелекту, сервіси великих даних, хмарні та геоінформаційні системи.<br>
<br>


Прикладом сучасної реалізації є платформа **Mozaik Education** (ua.mozaweb.com), яка пропонує інтерактивні веб-технології освітні, включаючи 3D-моделі, відеоуроки та інструменти для створення персоналізованих навчальних матеріалів.
Прикладом сучасної реалізації є платформа **Mozaik Education** (ua.mozaweb.com), яка пропонує інтерактивні веб-технології освітні, включаючи 3D-моделі, відеоуроки та інструменти для створення персоналізованих навчальних матеріалів.


=== Джерела ===
=== Джерела ===
# Биков В. Ю. Інноваційні інструменти та перспективні напрями інформатизації освіти // Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи: третя міжнародна науково-практична конференція: [в 2 ч.]. Ч. 1. Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, 2012. С. 14–26. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1178
# Биков, В.Ю. Інноваційні інструменти та перспективні напрями інформатизації освіти. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи: третя між нар. Наук.-практ. конф.: [в ]. Ч 1. Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, 2012. С. 14-26. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1178
# Спірін О. М. Веб-технології в освіті: сучасні тенденції та перспективи. Київ, 2015. 
# Концепція розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80.


==== Довідка ====
==== Довідка ====

Версія за 20:01, 14 квітня 2025


Вебтехнології освітні - (англ. Educational Web Technologie) - мережні технології освітні, функціонування яких реалізується програмно-апаратними засобами мережі Інтернет за протоколом передачі даних HTTP, що забезпечують доступ до освітнього контенту, підтримку комунікацій, створення та редагування контенту, персоналізацію навчання, автоматизацію освітніх процесів і використання штучного інтелекту


Веб-технології освітні – це мережні технології освітні, функціонування яких реалізується програмно-апаратними засобами мережі Інтернет за протоколом передачі даних HTTP. Вони охоплюють широкий спектр інструментів і платформ, що використовуються для підтримки освітнього процесу, від простого доступу до контенту до створення інтелектуальних автоматизованих систем.

Можна визначити таку типологію веб-технологій освітніх:

  • Web 0.0 – мережні технології освітні, що підтримують електронні комунікації в локальних мережах без доступу до мережі Інтернет;
  • Web 1.0 – мережні технології освітні, що забезпечують користувачам доступ до наявного в веб-мережах контенту через відкриті інформаційно-комунікаційні мережі;
  • Web 2.0 – мережні технології освітні, що дозволяють ідентифікованим користувачам редагувати наявний контент, створювати та поширювати власний контент, підтримувати спільну діяльність у створенні колективного контенту та функціонування електронних соціальних спільнот;
  • Web 3.0 – мережні технології освітні, що базуються на платформі Web 2.0, забезпечують семантичну інтерпретацію контенту, персоналізацію навчання, використання штучного інтелекту для адаптації контенту та сервісів, а також автоматизовану аналітику освітніх даних;
  • Web 4.0 – мережні технології освітні, що розширюють функціональність Web 3.0, підтримуючи роботу інтелектуальних автоматизованих систем (експертних, семантичних, робототехнічних), інтеграцію з Інтернетом речей, опрацювання великих даних, використання хмарних та імерсивних технологій (віртуальної та доповненої реальності).

Типологія відображає поступовий розвиток технологій від статичних інформаційних ресурсів до інтелектуальних систем із високим рівнем автоматизації та персоналізації. Кожна категорія має свої особливості, що визначають її застосування в освіті.

Веб-технології освітні дозволяють створювати інтерактивні освітні середовища, що сприяють:

  • доступу до навчальних матеріалів у будь-який час і з будь-якого місця;
  • підтримці комунікації між учасниками освітнього процесу;
  • формуванню індивідуальних освітніх траєкторій;
  • автоматизації оцінювання та аналізу навчальних даних.

Інтерфейси веб-технологій освітніх зазвичай інтуїтивно зрозумілі, забезпечують зручну навігацію та адаптацію контенту до потреб користувачів. Вони можуть функціонувати як з доступом до мережі Інтернет, так і в автономному режимі (для локальних систем). Для їх використання необхідна комп’ютерна техніка: планшети, ноутбуки, стаціонарні комп’ютери, смартфони тощо.

Наприклад

  • Web 1.0 реалізуються через: статичні сайти, електронні бібліотеки, HTML-лекції, гіпертекстові навчальні посібники.
  • Web 2.0 реалізуються через: LMS (Moodle, Canvas), блоги (Blogger, WordPress), вікі (MediaWiki), форуми, соціальні мережі, Microsoft Teams, Google Workspace, Zoom, Slack.
  • Web 3.0 реалізуються через: через адаптивні платформи, інтелектуальні репетитори, хмарні аналітичні освітні сервіси (Knewton), семантичні пошукові системи (Wolfram Alpha)
  • Web 4.0 реалізуються у формі VR/AR-симуляцій, освітніх чат-ботів (на основі ШІ), Big Data, хмарних та геоінформаційних сервісів.


Прикладом сучасної реалізації є платформа **Mozaik Education** (ua.mozaweb.com), яка пропонує інтерактивні веб-технології освітні, включаючи 3D-моделі, відеоуроки та інструменти для створення персоналізованих навчальних матеріалів.

Джерела

  1. Биков, В.Ю. Інноваційні інструменти та перспективні напрями інформатизації освіти. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи: третя між нар. Наук.-практ. конф.: [в 2ч]. Ч 1. Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, 2012. С. 14-26. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1178

Довідка

Веб-технології освітні (англ. - Educational Web Technologies) - мережні технології освітні, функціонування яких реалізується програмно-апаратними засобами мережі Інтернет за протоколом передачі даних HTTP, що забезпечують доступ до освітнього контенту, підтримку комунікацій, створення та редагування контенту, персоналізацію навчання, автоматизацію освітніх процесів і використання штучного інтелекту.

Автор


Оприлюднено: 12.04.2025

Останні зміни: 12.04.2025

Модератор: Радкевич О. П.

Обговоріть цю сторінку
Кількість переглядів
1200 1000 800 600 400 200 0 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 11 5 82 128 101 34
Цитувати статтю
Прізвище Ім'я, та Прізвище Ім'я. Вебтехнології освітні. Українська електронна енциклопедія освіти. 2025. URL: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Вебтехнології освітні (дата звернення: 18.липень.2025).
Прізвище, І., Прізвище, І. (2025, липень 18). Вебтехнології освітні. Українська електронна енциклопедія освіти. Взято з https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Вебтехнології освітні.
І. Прізвище, І. Прізвище "Вебтехнології освітні," Українська електронна енциклопедія освіти, 2025. [Електронний ресурс]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Вебтехнології освітні. Дата звернення: липень 18, 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. "Вебтехнології освітні." Українська електронна енциклопедія освіти 18 липень 2025. Веб. 18 липень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 'Вебтехнології освітні' Українська електронна енциклопедія освіти (Київ, 18 липень 2025) дата звернення 18 липень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. "Вебтехнології освітні." Українська електронна енциклопедія освіти. Дата звернення липень 18, 2025. https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Вебтехнології освітні.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. Вебтехнології освітні. Українська електронна енциклопедія освіти. Доступно: <https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Вебтехнології освітні> [Дата звернення 18 липень 2025].
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. Вебтехнології освітні. Українська електронна енциклопедія освіти. [Інтернет]. Київ: ІЦО НАПН України; 2025 [оновлено 2025 липень 18; цитовано 2025 липень 18]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Вебтехнології освітні.
Або скористайтесь сервісом офомлення бібліографічних описів для енциклопедичних статей