Немає опису редагування |
Немає опису редагування |
||
Рядок 7: | Рядок 7: | ||
|Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3 | |Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3 | ||
}} | }} | ||
===Історична довідка=== | ===Історична довідка=== | ||
====Передумови виникнення / Заснування / Походження==== | ====Передумови виникнення / Заснування / Походження==== | ||
====Еволюція формування, становлення==== | |||
ЦП ґрунтується на принципах відкритої освіти та передбачає використання відкритих освітніх ресурсів; обмін навчальними програмами; обмін навчальними ресурсами за допомогою цифрових інструментів; публікації з використанням відкритого доступу та відкритої рецензії. | |||
Загального вжитку набули такі терміни як «цифровий уряд», «цифрова комерція», «цифрова економіка», «цифрова освіта». «Цифровий» відображає у цих термінах особливості будови відповідних підсистем інформаційного суспільства. В український педагогічній теорії і практиці активніше вживалося поняття «електронна педагогіка», що є синонімом поняттю «цифрова педагогіка». | |||
===Основні відомості=== | ===Основні відомості=== | ||
Електронна педагогіка (е-педагогіка) спираючись на здобутки класичної психолого-педагогічної науки, розробляє специфічні завдання створення й ефективного впровадження в освітню практику інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), зокрема реалізація завдань відкритої освіти. Також, е-педагогіка – новий напрямок педагогічної науки, предметом якої є педагогічна система відкритої освіти; система педагогічних методів, методик, форм навчання і виховання у високотехнологічних інформаційно-освітніх середовищах. | |||
Основні проблеми ЦП подібні до проблем, що вирішує традиційна педагогіка. Їх постановка не суперечить, а навпаки базується на здобутках традиційної психолого-педагогічної науки та освітньої практики. Проте, ці проблеми мають свої особливості, що відрізняють їх від традиційних і які обумовлені та акцентують увагу на специфічних аспектах будови й особливостях педагогічної діяльності у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі, у відкритих педагогічних системах. | |||
====Таксономія / Класифікація==== | ====Таксономія / Класифікація==== | ||
До кола проблемних питань ЦП можна віднести: психолого-ергономічне обґрунтування характеру подання цифрових навчальних об’єктів, що впливає на педагогічну ефективність сприйняття, розуміння та безпечного використання навчального матеріалу; формування готовності всіх суб’єктів освітнього процесу до діяльності у відкритих педагогічних системах; виховання у відкритих педагогічних системах; особливостей здійснення навчально-пізнавальної діяльності у фізичній і віртуальній реальностях. | |||
У педагогічній науці набуло поширення поняття «цифрова гуманістична педагогіка» (digital humanities pedagogy) (ЦГП) – наука про закономірності опанування освітнього досвіду учнем, який набуває його, одночасно перебуваючи і здійснюючи навчально-пізнавальну діяльність у фізичній і віртуальній реальностях (поєднана реальність) на основі використання цифрових технологій. Витоки ЦГП знаходимо у цифровій гуманістиці (DH – англ. «digital humanities») – міждисциплінарній галузі наукових досліджень і освітніх практик, що виникла на перетині комп’ютерних і гуманітарних дисциплін. | |||
Цифрова гуманістика поєднує методологію традиційних гуманітарних дисциплін і соціальних наук, з цифровими технологіями. Уведення в науково-освітньому просторі України категорії ЦГП ознаменувало виникнення інноваційного етапу в розвитку вітчизняної педагогічної науки – інтеграції навчально-освітніх явищ з цифровими технологіями, що пронизує всі сфери педагогічного знання. Завданнями ЦГП є: створення концепцій інтеграції гуманістичного й технологічного компонентів навчального процесу, що визначають шляхи використання цифрових технологій з метою підвищення якості навчання, надання йому властивостей демократичності, відкритості, індивідуалізації, творчості, інтерактивності; дослідження і проектування навчально-пізнавальних дій, що відбуваються в результаті взаємодії суб’єктів педагогічного процесу з цифровими технологіями. | |||
===Додаткові відомості=== | ===Додаткові відомості=== | ||
====Фотогалерея==== | ====Фотогалерея==== |
Версія за 22:20, 13 березня 2025
Цифрова педагогіка (ЦП) - (англ. digital pedagogy) - 1) досліджує особливості використання цифрових технологій у навчанні та викладанні; 2) педагогічно виважений підхід до використання цифрових інструментів з освітньою метою; 3) новий еволюційний етап розвитку е-педагогіки, що розробляє специфічні завдання створення, ефективного та безпечного використання в освітній практиці ІКТ.
Цифрова педагогіка | |
---|---|
![]() |
Історична довідка
Передумови виникнення / Заснування / Походження
Еволюція формування, становлення
ЦП ґрунтується на принципах відкритої освіти та передбачає використання відкритих освітніх ресурсів; обмін навчальними програмами; обмін навчальними ресурсами за допомогою цифрових інструментів; публікації з використанням відкритого доступу та відкритої рецензії. Загального вжитку набули такі терміни як «цифровий уряд», «цифрова комерція», «цифрова економіка», «цифрова освіта». «Цифровий» відображає у цих термінах особливості будови відповідних підсистем інформаційного суспільства. В український педагогічній теорії і практиці активніше вживалося поняття «електронна педагогіка», що є синонімом поняттю «цифрова педагогіка».
Основні відомості
Електронна педагогіка (е-педагогіка) спираючись на здобутки класичної психолого-педагогічної науки, розробляє специфічні завдання створення й ефективного впровадження в освітню практику інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), зокрема реалізація завдань відкритої освіти. Також, е-педагогіка – новий напрямок педагогічної науки, предметом якої є педагогічна система відкритої освіти; система педагогічних методів, методик, форм навчання і виховання у високотехнологічних інформаційно-освітніх середовищах. Основні проблеми ЦП подібні до проблем, що вирішує традиційна педагогіка. Їх постановка не суперечить, а навпаки базується на здобутках традиційної психолого-педагогічної науки та освітньої практики. Проте, ці проблеми мають свої особливості, що відрізняють їх від традиційних і які обумовлені та акцентують увагу на специфічних аспектах будови й особливостях педагогічної діяльності у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі, у відкритих педагогічних системах.
Таксономія / Класифікація
До кола проблемних питань ЦП можна віднести: психолого-ергономічне обґрунтування характеру подання цифрових навчальних об’єктів, що впливає на педагогічну ефективність сприйняття, розуміння та безпечного використання навчального матеріалу; формування готовності всіх суб’єктів освітнього процесу до діяльності у відкритих педагогічних системах; виховання у відкритих педагогічних системах; особливостей здійснення навчально-пізнавальної діяльності у фізичній і віртуальній реальностях. У педагогічній науці набуло поширення поняття «цифрова гуманістична педагогіка» (digital humanities pedagogy) (ЦГП) – наука про закономірності опанування освітнього досвіду учнем, який набуває його, одночасно перебуваючи і здійснюючи навчально-пізнавальну діяльність у фізичній і віртуальній реальностях (поєднана реальність) на основі використання цифрових технологій. Витоки ЦГП знаходимо у цифровій гуманістиці (DH – англ. «digital humanities») – міждисциплінарній галузі наукових досліджень і освітніх практик, що виникла на перетині комп’ютерних і гуманітарних дисциплін. Цифрова гуманістика поєднує методологію традиційних гуманітарних дисциплін і соціальних наук, з цифровими технологіями. Уведення в науково-освітньому просторі України категорії ЦГП ознаменувало виникнення інноваційного етапу в розвитку вітчизняної педагогічної науки – інтеграції навчально-освітніх явищ з цифровими технологіями, що пронизує всі сфери педагогічного знання. Завданнями ЦГП є: створення концепцій інтеграції гуманістичного й технологічного компонентів навчального процесу, що визначають шляхи використання цифрових технологій з метою підвищення якості навчання, надання йому властивостей демократичності, відкритості, індивідуалізації, творчості, інтерактивності; дослідження і проектування навчально-пізнавальних дій, що відбуваються в результаті взаємодії суб’єктів педагогічного процесу з цифровими технологіями.
Додаткові відомості
Фотогалерея
Відеоматеріали
Цікаві факти і висловлювання
Довідка
Ббббббб (англ. - Yyyyyyy) - розділ .... ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, ...., а також навчальне ми.
Джерела
- Про створення Аааа
- Особливості Ааааа
Автори
Оприлюднено: 31.12.2024
Останні зміни: 16.06.2024
Модератор: Бббббб Л. А.