Українська електронна енциклопедія освіти

Ukrainian Electronic Encyclopedia of Education

Новини

2025-07-03
Семінар для редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-03
Семінар редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-01
Завершення курсу "Українська електронна енциклопедія освіти: технології наповнення цифровим контентом"
Переглянути
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Немає опису редагування
Немає опису редагування
Рядок 7: Рядок 7:
|Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3
|Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3
}}
}}
===Як оформляти посилання===
Цей фрагмент - тільки довідкова інформація для редакторів, його не треба залишати в готових статтях
Важливо звернути увагу, що ми працюємо у семантичних вікі, і тому бажано не використовувати посилання без визначення їх змісту
Наявність таких посилань дозволить знаходити потрібні у пошукових запитах
====Посилання на зовнішній інформаційний ресурс====
Інформацію можна отримати за посиланням ([[Сем_посилання::https://uk.wikipedia.org/wiki/Інформаційний_простір]]
або
Опис посилання
Додаткову інформацію иожна подивитися у зовнішній енциклопедії  - [[Сем_посилання::https://uk.wikipedia.org/wiki/Інформаційний_простір|у Вікіпедії]].
====Посилання на іншу сторінку УЕЕО====
Доцілно використовувати семантичні властивості, що характеризують зміст цього посилання, такі як "Співпраця", "Автор ідеї", "Має відношення" та "Використовує" - подібно тому, як це робиться у блоці "Довідка". Якщо потрібно, будуть створені додаткові властивості.
Приклади:
Якщо треба змінити форму опису
Це поняття стосується такого важливого поняття, яке описане у статті [[Близько::стаття УЕЕО |щось про інший приклад]]
Цей науковець співпрацював з [[Співпраця::Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова |Національним університетом імені М. П. Драгоманова]]
якщо не потрібно змінювати форму опису.
Автором цієї теорії є [[Автор ідеї::Наукова школа Жалдака М. І.]]
Посилання буде червоним, якщо такої сторінки в УЕЕО ще немає. Це не помилка, воно запрпацює автоматично після того, як сторінка буде створена.
====Ілюстрації====
Досить просто додати одну ілюстрацію уніфікованого розміру у довільному мчсці за допомогою шаблона Зображення з параметрами Назва та Підпис:
{{Зображення
|Назва=Statistic_id272014_most-used-social-networks-2024-by-number-of-users.png
|Підпис=Це підпис під ілюстрацією-прикладом
}}
===Історична довідка===
===Історична довідка===
====Передумови виникнення / Заснування / Походження====
====Передумови виникнення / Заснування / Походження====
====Еволюція формування, становлення====
ЦП ґрунтується на принципах відкритої освіти та передбачає використання відкритих освітніх ресурсів; обмін навчальними програмами; обмін навчальними ресурсами за допомогою цифрових інструментів; публікації з використанням відкритого доступу та відкритої рецензії.
Загального вжитку набули такі терміни як «цифровий уряд», «цифрова комерція», «цифрова економіка», «цифрова освіта». «Цифровий» відображає у цих термінах особливості будови відповідних підсистем інформаційного суспільства. В український педагогічній теорії і практиці активніше вживалося поняття «електронна педагогіка», що є синонімом поняттю «цифрова педагогіка».


Перше використання терміна "Назва терміну" належить вченому ИИИ у 1999 році
====Еволюція формування, становлення====
===Основні відомості===
===Основні відомості===
Електронна педагогіка (е-педагогіка) спираючись на здобутки класичної психолого-педагогічної науки, розробляє специфічні завдання створення й ефективного впровадження в освітню практику інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), зокрема реалізація завдань відкритої освіти. Також, е-педагогіка – новий напрямок педагогічної науки, предметом якої є педагогічна система відкритої освіти; система педагогічних методів, методик, форм навчання і виховання у високотехнологічних інформаційно-освітніх середовищах.
Основні проблеми ЦП подібні до проблем, що вирішує традиційна педагогіка. Їх постановка не суперечить, а навпаки базується на здобутках традиційної психолого-педагогічної науки та освітньої практики. Проте, ці проблеми мають свої особливості, що відрізняють їх від традиційних і які обумовлені та акцентують увагу на специфічних аспектах будови й особливостях педагогічної діяльності у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі, у відкритих педагогічних системах.
====Таксономія / Класифікація====
====Таксономія / Класифікація====
Ураховуючи вимоги та тенденції цифровізації освіти, виділяють чотири напрями :


''фізична'' (вивчає питання, пов’язані з анатомічними, антропометричними,  
До кола проблемних питань ЦП можна віднести: психолого-ергономічне обґрунтування характеру подання цифрових навчальних об’єктів, що впливає на педагогічну ефективність сприйняття, розуміння та безпечного використання навчального матеріалу;  формування готовності всіх суб’єктів освітнього процесу до діяльності у відкритих педагогічних системах; виховання у відкритих педагогічних системах; особливостей здійснення навчально-пізнавальної діяльності у фізичній і віртуальній реальностях.
У педагогічній науці набуло поширення поняття «цифрова гуманістична педагогіка» (digital humanities pedagogy) (ЦГП) – наука про закономірності опанування освітнього досвіду учнем, який набуває його, одночасно перебуваючи і здійснюючи навчально-пізнавальну діяльність у фізичній і віртуальній реальностях (поєднана реальність) на основі використання цифрових технологій. Витоки ЦГП знаходимо у цифровій гуманістиці (DH – англ. «digital humanities») – міждисциплінарній галузі наукових досліджень і освітніх практик, що виникла на перетині комп’ютерних і гуманітарних дисциплін.
Цифрова гуманістика поєднує методологію традиційних гуманітарних дисциплін і соціальних наук, з цифровими технологіями. Уведення в науково-освітньому просторі України категорії ЦГП ознаменувало виникнення інноваційного етапу в розвитку вітчизняної педагогічної науки – інтеграції навчально-освітніх явищ з цифровими технологіями, що пронизує всі сфери педагогічного знання. Завданнями ЦГП є: створення концепцій інтеграції гуманістичного й технологічного компонентів навчального процесу, що визначають шляхи використання цифрових технологій з метою підвищення якості навчання, надання йому властивостей демократичності, відкритості, індивідуалізації, творчості, інтерактивності; дослідження і проектування навчально-пізнавальних дій, що відбуваються в результаті взаємодії суб’єктів педагогічного процесу з цифровими технологіями.


''нефізична'' (вивчає питання, не пов’язані з анатомічними, антропометричними,
===Додаткові відомості===
===Додаткові відомості===
====Фотогалерея====
====Фотогалерея====

Версія за 22:20, 13 березня 2025


Цифрова педагогіка (ЦП) - (англ. digital pedagogy) - 1) досліджує особливості використання цифрових технологій у навчанні та викладанні; 2) педагогічно виважений підхід до використання цифрових інструментів з освітньою метою; 3) новий еволюційний етап розвитку е-педагогіки, що розробляє специфічні завдання створення, ефективного та безпечного використання в освітній практиці ІКТ.

Цифрова педагогіка
{{{Назва}}}


Історична довідка

Передумови виникнення / Заснування / Походження

Еволюція формування, становлення

ЦП ґрунтується на принципах відкритої освіти та передбачає використання відкритих освітніх ресурсів; обмін навчальними програмами; обмін навчальними ресурсами за допомогою цифрових інструментів; публікації з використанням відкритого доступу та відкритої рецензії. Загального вжитку набули такі терміни як «цифровий уряд», «цифрова комерція», «цифрова економіка», «цифрова освіта». «Цифровий» відображає у цих термінах особливості будови відповідних підсистем інформаційного суспільства. В український педагогічній теорії і практиці активніше вживалося поняття «електронна педагогіка», що є синонімом поняттю «цифрова педагогіка».

Основні відомості

Електронна педагогіка (е-педагогіка) спираючись на здобутки класичної психолого-педагогічної науки, розробляє специфічні завдання створення й ефективного впровадження в освітню практику інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), зокрема реалізація завдань відкритої освіти. Також, е-педагогіка – новий напрямок педагогічної науки, предметом якої є педагогічна система відкритої освіти; система педагогічних методів, методик, форм навчання і виховання у високотехнологічних інформаційно-освітніх середовищах. Основні проблеми ЦП подібні до проблем, що вирішує традиційна педагогіка. Їх постановка не суперечить, а навпаки базується на здобутках традиційної психолого-педагогічної науки та освітньої практики. Проте, ці проблеми мають свої особливості, що відрізняють їх від традиційних і які обумовлені та акцентують увагу на специфічних аспектах будови й особливостях педагогічної діяльності у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі, у відкритих педагогічних системах.

Таксономія / Класифікація

До кола проблемних питань ЦП можна віднести: психолого-ергономічне обґрунтування характеру подання цифрових навчальних об’єктів, що впливає на педагогічну ефективність сприйняття, розуміння та безпечного використання навчального матеріалу; формування готовності всіх суб’єктів освітнього процесу до діяльності у відкритих педагогічних системах; виховання у відкритих педагогічних системах; особливостей здійснення навчально-пізнавальної діяльності у фізичній і віртуальній реальностях. У педагогічній науці набуло поширення поняття «цифрова гуманістична педагогіка» (digital humanities pedagogy) (ЦГП) – наука про закономірності опанування освітнього досвіду учнем, який набуває його, одночасно перебуваючи і здійснюючи навчально-пізнавальну діяльність у фізичній і віртуальній реальностях (поєднана реальність) на основі використання цифрових технологій. Витоки ЦГП знаходимо у цифровій гуманістиці (DH – англ. «digital humanities») – міждисциплінарній галузі наукових досліджень і освітніх практик, що виникла на перетині комп’ютерних і гуманітарних дисциплін. Цифрова гуманістика поєднує методологію традиційних гуманітарних дисциплін і соціальних наук, з цифровими технологіями. Уведення в науково-освітньому просторі України категорії ЦГП ознаменувало виникнення інноваційного етапу в розвитку вітчизняної педагогічної науки – інтеграції навчально-освітніх явищ з цифровими технологіями, що пронизує всі сфери педагогічного знання. Завданнями ЦГП є: створення концепцій інтеграції гуманістичного й технологічного компонентів навчального процесу, що визначають шляхи використання цифрових технологій з метою підвищення якості навчання, надання йому властивостей демократичності, відкритості, індивідуалізації, творчості, інтерактивності; дослідження і проектування навчально-пізнавальних дій, що відбуваються в результаті взаємодії суб’єктів педагогічного процесу з цифровими технологіями.

Додаткові відомості

Фотогалерея

Відеоматеріали

Цікаві факти і висловлювання

Довідка

Ббббббб (англ. - Yyyyyyy) - розділ .... ергономіки як науково-практичної дисципліни, що вивчає освітню діяльність, ...., а також навчальне ми.

Джерела

  1. Про створення Аааа
  2. Особливості Ааааа

Автори


Оприлюднено: 31.12.2024

Останні зміни: 16.06.2024

Модератор: Бббббб Л. А.

Обговоріть цю сторінку
Кількість переглядів
1200 1000 800 600 400 200 0 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 1 10 33 319 199 272 94
Цитувати статтю
Прізвище Ім'я, та Прізвище Ім'я. Цифрова педагогіка. Українська електронна енциклопедія освіти. 2025. URL: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Цифрова педагогіка (дата звернення: 18.липень.2025).
Прізвище, І., Прізвище, І. (2025, липень 18). Цифрова педагогіка. Українська електронна енциклопедія освіти. Взято з https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Цифрова педагогіка.
І. Прізвище, І. Прізвище "Цифрова педагогіка," Українська електронна енциклопедія освіти, 2025. [Електронний ресурс]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Цифрова педагогіка. Дата звернення: липень 18, 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. "Цифрова педагогіка." Українська електронна енциклопедія освіти 18 липень 2025. Веб. 18 липень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 'Цифрова педагогіка' Українська електронна енциклопедія освіти (Київ, 18 липень 2025) дата звернення 18 липень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. "Цифрова педагогіка." Українська електронна енциклопедія освіти. Дата звернення липень 18, 2025. https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Цифрова педагогіка.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. Цифрова педагогіка. Українська електронна енциклопедія освіти. Доступно: <https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Цифрова педагогіка> [Дата звернення 18 липень 2025].
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. Цифрова педагогіка. Українська електронна енциклопедія освіти. [Інтернет]. Київ: ІЦО НАПН України; 2025 [оновлено 2025 липень 18; цитовано 2025 липень 18]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Цифрова педагогіка.
Або скористайтесь сервісом офомлення бібліографічних описів для енциклопедичних статей