(→Автор) |
|||
| Рядок 9: | Рядок 9: | ||
}} | }} | ||
|} | |} | ||
'''Ергономіка педагогічна''' – ''(англ. | '''Ергономіка педагогічна''' – ''(англ.)'' – галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу. | ||
__TOC__ | __TOC__ | ||
===Історична довідка=== | ===Історична довідка=== | ||
Версія за 23:18, 23 грудня 2024
Ергономіка педагогічна
| Ергономіка педагогічна | |
|---|---|
Ергономіка педагогічна – (англ.) – галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу.
Історична довідка
Передумови виникнення / Заснування / Походження
Активно розвивається після 2000 р., насамперед у працях A. Woodcock, T.J. Smith (використовують термін Educational Ergonomics). В Україні П.Е. активно розвивається починаючи з 2010 р., з важливим акцентом на цифрові технології.
Еволюція формування, становлення
Основні відомості
Таксономія / Класифікація
Виділяють такі класи факторів проектування освітньої системи, які можуть впливати на навчання студентів: академічна програма, ергономіка класу та будівлі, дизайн класу, організаційне проектування та управління освітньою системою, фактори навчання, особистісні фактори, фактори громади та сім'ї. "Дизайн" навчального процесу розглядається як фізичне проектування навчальних матеріалів, середовищ та технологій (наприклад, таких об’єктів як класна кімната, обладнання, підручники, аудіовізуальні матеріали та системи, робочі станції, комп'ютерне обладнання та програмне забезпечення, шкільні аудиторії та будівлі), проектування різних навичок, завдань, класів знань та навчальних програм, орієнтованих на навчання, на соціальні та міжособистісні розробки взаємодій учасників системи. Зазначені об’єкти проектування розглядаються як окремі значущі складники аналізу навчального процесу. Останнім часом увага починає приділятися ергономічному аналізу та проектуванню освіти як системній діяльності.
Особливості
Об'єктом педагогічної ергономіки є навчальна діяльність, система "учитель - учень - засоби навчання - навчальне середовище" є предметом її дослідження. Прискорений перехід навчання до дистанційної та змішаної форм, а також активна цифрова трансформація суспільства змінюють характер і структуру навчального середовища, збільшуючи його синтетичну, імерсивну компоненту.
Додаткові відомості
Фотогалерея
Відеоматеріали
Цікаві факти і висловлювання
Довідка
Вебометрія (англ. - Webometrics (Ranking Web of World Research Centers)) - 1) дослідження кількісних аспектів побудови та використання інформаційних ресурсів, структур та технологій за допомогою веб-орієнтованих бібліометричних та інфометричних підходів; 2) дослідження мережного контенту, насамперед кількісними методами, з метою соціологічних досліджень, за допомогою методів, які не є визначеними для однієї галузі дослідження; 3) підгалузь кіберметрії – науковий напрям, рамки якого позначені аналізом рейтингів сайтів і зв’язків між ними, моніторингом інформаційних ресурсів і сервісів Інтернету. Також, це кількісні аспекти конструювання і використання інформаційних ресурсів, структур і технологій стосовно до Всесвітньої мережі Інтернет, що ґрунтуються на відомих у наукознавстві наукометричних і бібліометричних методах..
Джерела
- Woodcock A. Ergonomics, education and children: a personal view. Ergonomics. 2007. Iss.10(50). P.1547-1560. DOI: https://doi.org/10.1080/00140130701587384.
- Smith T. J. The ergonomics of learning: educational design and learning performance. Ergonomics. 2007, P.1530–1546. DOI: https://doi.org/10.1080/00140130701587608.
- Сидорчук Л. А. Ергономічна культура майбутнього вчителя технологій: монографія. К.: НПУ. 2010. 413 с.
- Карапузова Н.Д., Зімниця Є.А., Помогайбо В. М. Основи педагогічної ергономіки. Академія, 2012.
- Пінчук О.П., Литвинова С.Г., Буров О.Ю. Cинтетичне навчальне середовище – крок до нової освіти. ІІТЗН. 2017. Том (4)60. С. 28-45.
Автор
Оприлюднено: 23.12.2024
Останні зміни: 19.12.2024
Модератор: Литовченко О. В.