Рядок 164: | Рядок 164: | ||
====Фотогалерея==== | ====Фотогалерея==== | ||
<gallery mode="packed" widths="280" heights="150"> | <gallery mode="packed" widths="280" heights="150"> | ||
Файл:UMO stydenty.jpg | Файл:UMO stydenty.jpg|Фото 1 | ||
Файл:UMO CIPO.jpg|Фото 2 | Файл:UMO CIPO.jpg|Фото 2 | ||
Файл:UMO BINPO.JPG|Фото 3 | Файл:UMO BINPO.JPG|Фото 3 |
Версія за 12:51, 21 жовтня 2024
Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України
Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України (ДЗВО «УМО» НАПН України) - (іноз. State Institution of Higher Education «University of educational management» NAES of Ukraine (SIHE «UEM» NAES of Ukraine)) - (іноз. State Institution of Higher Education «University of educational management» NAES of Ukraine) – галузевий заклад вищої освіти, що функціонує у системі Національної академії педагогічних наук України, проводить освітню діяльність за рівнями вищої освіти: першим (бакалаврським), другим (магістерським), третім (освітньо-науковим), і є провідним науковим і методичним центром у галузі післядипломної освіти в Україні. Місія ДЗВО «УМО» НАПН України ‑ інтелектуальний, культурний і професійний розвиток особистості, підготовка лідерів і конкурентоспроможних фахівців для національної системи освіти, економіки та публічного сектору; забезпечення високих стандартів якості освіти шляхом інтернаціоналізації та інтеграції освіти, наукових досліджень та інновацій на засадах європейських та національних пріоритетів та повоєнного відновлення України.
Історична довідка
Заснування. Підпорядкування
Заклад створений 27 грудня 1952 року як перший в Україні вищий заклад післядипломної освіти, відповідно до Постанови Ради Міністрів і ЦК КП УРСР від 27 грудня 1952 року.
Правонаступництво
Назва на момент заснування: Центральний інститут підвищення кваліфікації керівних працівників народної освіти Міністерства освіти Української РСР (ЦІПККПНРО). ЦІПККПНРО став першим в Україні вищим закладом післядипломної освіти - Постанова Ради Міністрів і ЦК КП УРСР від 27 грудня 1952 року.
Постановою Ради Міністрів УРСР від 10 травня 1962 року №523 ЦІПККПНРО перейменовано в Центральний інститут удосконалення вчителів Міністерства освіти УРСР (ЦІУВ).
У 1992 році ЦІУВ перейменовано в Український інститут підвищення кваліфікації керівних кадрів освіти Міністерства освіти України (УІПКККО).
1997 року відбулася реорганізація УІПКККО в Державну академію керівних кадрів освіти (Постанова Кабінету Міністрів України № 526 від 29 травня 1997 року).
У 1999 р. Постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 1999 року №1327 було створено Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України (ЦІППО).
Інноваційні дослідження в галузі дистанційного навчання післядипломної освіти викликали необхідність реорганізації ЦІППО НАПН України. Державний заклад вищої освіти «Університет менеджменту освіти» НАПН України (ДЗВО «УМО») був утворений 08 листопада 2007 року (Розпорядження Кабінету міністрів України від 8.11. 2007 р., № 969-р).
"... Реалізація цього важливого урядового рішення надає можливість створити потужний навчальний заклад четвертого рівня акредитації, у складі якого будуть діяти наукові парки, технопарки, бізнес-інкубатори та інші інноваційні структури, посилиться дослідницька діяльність студентів і науково-педагогічних працівників. Це дасть змогу суттєво розширити експериментальну роботу з підготовки фахівців у галузях управління, економіки, психології, педагогіки вищої школи, реалізувати спільні міжнародні освітні програми і проекти, забезпечити інтеграцію в європейський освітній простір." - Віктор Олійник, перший ректор Університету менеджменту освіти, професор, дійсний член НАПН України. .
Очільники
- Томашевський Володимир Антонович (1953-1954 рр.);
- Бондар Андрій Дмитрович (1954-1955 рр.);
- Гуленко Іван Север'янович (1955-1968 рр.).
- Никітенко Василь Петрович (1968 - 1973 рр.);
- Ніколаєнко Іван Власович (1974 - 1975 рр.);
- Гончар Арсентій Данилович (1975 - 1979 рр.);
- Жерносек Іван Пилипович (1979 - 1992 рр.);
- Мадзігон Василь Миколайович (1992 - 1993 рр.);
- Дробноход Микола Іванович (1993 - 1999 рр.);
- Олійник Віктор Васильович (1999 - 2017 рр.);
- Кириченко Микола Олексійович (2017 - дотепер).
Основні відомості

Структура та кадровий склад
Факультети, відділення, філії, кафедри, лабораторії, музеї.
Інститут складається з 4 наукових відділів:
- Відділ відкритих систем
- Відділ інновацій
- Відділ відкритого навчального середовища
- Відділ систем інформатизації освіти
Освітня діяльність
Факультети, інститути, спеціальності, кількість здобувачів, викладачів та ін.
Науково-дослідна діяльність
Діяльність Інституту спрямована на дослідження:
- методологічних та науково-методичних проблем інформатизації освіти;
- обґрунтування принципів і засад відкритої освіти;
- дослідження освітніх інновацій та розроблення методик їх впровадження в освітньо-наукову практику.
Відповідно до статуту Інституту, його основними завданнями і напрямами діяльності є:
- здійснення теоретичних та експериментальних досліджень щодо створення і використання засобів навчання та ІКТ у навчально-виховному процесі закладів освіти усіх типів;
- розробка стандартів, методик сертифікації засобів навчання, приладів, обладнання та устаткування, інформаційно-комунікаційних технологій в освіті;
- проєктування системи інформаційної підтримки освітнього простору України;
- організація і проведення наукових і науково-практичних конференцій, семінарів.
Основні напрями:
- науково-дослідний: розробка наукових проблем та проведення експериментальних досліджень;
- науково-експериментальний: створення мережі наукових центрів, електронних технологій дистанційного навчання й освіти;
- міжнародний: співпраця із закладами освіти, науковими установами та виробничими підприємствами інших країн, що досліджують і розв’язують споріднені проблеми; проведення спільних досліджень, виконання спільних програм і проєктів.
Підготовка наукових кадрів
У 2008–2009 році організація ФФФ стала ініціатором створення нової наукової спеціальності 13.00.10 – ІКТ в освіті (галузь – педагогічні науки) для захисту кандидатських та докторських дисертацій і присвоєння вчених звань.
У 2010 році вперше в Україні розпочалася підготовка аспірантів за цією спеціальністю.
За період з 2010–2020 роки у спеціалізованій вченій раді Інституту захищено 29 дисертаційних робіт (15 кандидатських, 5 докторських).
У 2016 році було розроблено освітньо-наукову програму «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» для підготовки фахівців третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 011 – науки про освіту.
З 2016 року в Інституті функціонує Рада молодих вчених.
Наукові школи
- «Системи навчання і освіти в комп’ютерно орієнтованому середовищі». Керівник – Биков Валерій Юхимович (д.т.н., проф., дійсний член НАПН України). Напрями роботи: моделювання організаційних систем відкритої освіти; засоби і технології комп’ютерно орієнтованого навчального середовища.
- «Електронні відкриті системи та інформатична підготовка вчителя». Керівник – Спірін Олег Михайлович (д. пед. н., проф., член-кореспондент НАПН України). Напрями роботи: теорії і методики навчання основ інформатики.
Спільні науково-дослідні лабораторії
Створено спільні науково-дослідні лабораторії з Херсонським державним університетом, Державним університетом «Житомирська політехніка», Центральноукраїнським державним педагогічним університетом імені Володимира Винниченка.
Виконувались спільні дослідження з Науково-дослідним центром навчально-наукових приладів Інституту прикладної фізики НАН України. Інститут є співзасновником та здійснює координацію роботи Наукового Центру засобів навчання на базі Центральноукраїнського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка.
Міжнародна співпраця
Здійснюється міжнародна співпраця з питань наукового співробітництва, обміну досвідом, спільних публікацій, наукових заходів з:
- Університетом ім. Я. Коменського, м. Братислава (Словаччина);
- Копенгагенським університетом, м. Копенгаген (Данія); Університетом м. Кельце (Польща).
Інститут співпрацює з провідними світовими компаніями в галузі інформаційних технологій: Mіcrosoft, Cіsco, VMware та ін.
Укладено угоду про співробітництво з Педагогічним університетом у Кракові (Польща).
Участь у наукових та освітніх проєктах
У 2024 р. Інститут став учасником проєкту "Повна назва проєкту" (АБР-РА-101129029), що виконуватиметься протягом 2024-2026 рр. в межах ERASMUS+ за напрямом CBHE.
Проведення науково-практичних масових заходів
Інститут є організатором таких щорічних конференцій:
- «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» (співорганізатор – Херсонський державний університет)
- «Сучасні інформаційні технології» (співорганізатор – Вінницький педагогічний університет)
На базі установи проводяться такі науково-методичні семінари:
- «Штучний інтелект в освіті»
- «Сучасні комунікаційні засоби»
Видавнича діяльність
ІЦО НАПН України є співзасновником таких наукових видань, як:
- електронне наукове фахове видання «Інформаційні технології і засоби навчання» (http://journal.ііtta.gov.ua/);
- науково-практичний журнал «Технології освіти» (спільно з Національним технічним університетом «Харківський політехнічний інститут»; Харківським національним університетом міського господарства ім. О.М. Бекетова, 4 випуски на рік), (http://les.khpі.edu.ua/).
Бібліотечний фонд
Наукова бібліотека Університету менеджменту освіти – навчально-допоміжний, інформаційний, науковий, культурно-освітній структурний підрозділ Університету, що забезпечує швидкий та зручний доступ до всіх ресурсів.
Місія бібліотеки: розвиток, створення, збереження та організація використання власних та світових інформаційних ресурсів, які відповідають науковим та навчальним процесам в Університеті, забезпечення інформаційних, дослідницьких потреб науково-педагогічних працівників Університету, аспірантів, слухачів курсів підвищення кваліфікації, студентів та інших наукових співробітників НАПН України на принципах доступності, оперативності, інформативності, комфортності.
Обслуговування користувачів відбувається через читальний зал та абонемент.
Матеріально-технічна база
Локальна мережа установи забезпечує доступ до мережі Інтернет. Інституту належать два домени, на яких розміщені сайти інформаційних науково-освітніх ресурсів, включаючи технологічні.
Послуги та заходи
Вплив і суспільне значення
Колектив установи брав активну участь у розробленні й виконанні державних документів з розвитку освіти та державних програм, а саме:
- Національної доктрини розвитку освіти України в ХХІ ст.,
- Білої книги національної освіти України,
- Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти).
- Розроблені та підтримуються цифрові освітні ресурси (сайти, портали, дистанційні курси та ін.).
Видатні представники
У складі колективу науковців Інституту працюють видатні вчені – дійсні члени НАПН України - Іванов І. І., Петренко М. С.
Зв’язок з Україною (для іноземних організацій)
Здобутки, нагороди, відзнаки
Співробітники Інституту неодноразово ставали лауреатами щорічних конкурсів у межах Виставок-презентацій «Інноваційні технології навчання», «Інноватика в освіті України», «Сучасні навчальні заклади» та нагороджені дипломами, золотими й срібними медалями.
Наукові розробки працівників Інституту за результатами щорічного конкурсу Національної академії педагогічних наук України відзначені дипломами першого і другого ступеню за кращу наукову роботу.
Тут можна викласти відповідні фото за зразком:
Додаткові відомості
Фотогалерея
-
Фото 1
-
Фото 2
-
Фото 3
Відеоматеріали
Цікаві факти і висловлювання
"... Реалізація цього важливого урядового рішення надає можливість створити потужний навчальний заклад четвертого рівня акредитації, у складі якого будуть діяти наукові парки, технопарки, бізнес-інкубатори та інші інноваційні структури, посилиться дослідницька діяльність студентів і науково-педагогічних працівників. Це дасть змогу суттєво розширити експериментальну роботу з підготовки фахівців у галузях управління, економіки, психології, педагогіки вищої школи, реалізувати спільні міжнародні освітні програми і проекти, забезпечити інтеграцію в європейський освітній простір." - Віктор Олійник, перший ректор Університету менеджменту освіти, професор, дійсний член НАПН України.
Довідка
Інститут вивчення освіти, Національна академія педагогічних наук України (ІВО НАПН України) (іноз. Institute for the Study of Education of the NAES of Ukraine (IDE NAES of Ukraine)) - установа з науково-методичного вивчення інформатизації освіти та педагогічної науки в Україні.
Тип закладу - наукова установа, форма власності - державна, рік заснування - 1999, Україна, Київ.
Напрями діяльності - цифровізація освіти.
Очільники - Петренко Іван Іванович, Сидорчук Сидір Сидорович.
Адреса - 03060 Київ, вул. Хрещатик, 9, вебсайт - www.itso.gov.ua.
Джерела
- Джерело 1. Джерела оформлюються за ДСТУ 8302:2015.
- Джерело 2. Не рекомендовано використовувати посилання на російські та білоруські джерела.
- Джерела 3. Назви країн-агресорів, їхніх населених пунктів та прізвища лідерів рекомендовано зазначати з малої літери.
Автор
Оприлюднено: 21.10.2024
Останні зміни: 01.01.2025
Модератор: Науменко А.С.