Немає опису редагування |
|||
| Рядок 8: | Рядок 8: | ||
Період функціонування медико-педагогічних комісій (МПК) тривав з 1930 по 1993 pp. Існували обласні МПК, міські (м. Київ, м. Севастополь) та республіканська МПК. Республіканська МПК (створена в Україні в 1969 p.), на відміну від обласних та міських, розглядала особливо складні випадки психічного розвитку дітей, батьки яких були не згодні з висновком регіональної МПК. Винятковою особливістю діяльності МПК було функціонування на громадських засадах. | Період функціонування медико-педагогічних комісій (МПК) тривав з 1930 по 1993 pp. Існували обласні МПК, міські (м. Київ, м. Севастополь) та республіканська МПК. Республіканська МПК (створена в Україні в 1969 p.), на відміну від обласних та міських, розглядала особливо складні випадки психічного розвитку дітей, батьки яких були не згодні з висновком регіональної МПК. Винятковою особливістю діяльності МПК було функціонування на громадських засадах. | ||
До складу названих комісій входили представники відділів освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, лікарі (психіатр або невролог), педагоги-дефектологи різних спеціальностей (олігофренопедагог, сурдопедагог, тифлопедагог), логопед, психолог, учитель початкових класів. У разі потреби до складу комісії запрошували отоларинголога, офтальмолога, ортопеда. З допомогою різних психолого-педагогічних методів проводилось комплексне обстеження дитини. На підставі його результатів та аналізу даних відповідної медичної документації (з пріоритетною роллю останньої) визначався тип навчального закладу, де мала навчатись дитина. Висновок МПК був основним документом для направлення дитини на спеціальне навчання. | До складу названих комісій входили представники відділів освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, лікарі (психіатр або невролог), педагоги-дефектологи різних спеціальностей ([[олігофренопедагог|олігофренопедагог]], сурдопедагог, [[тифлопедагог|тифлопедагог]]), [[логопед|логопед]], [[психолог|психолог]], учитель початкових класів. У разі потреби до складу комісії запрошували отоларинголога, офтальмолога, ортопеда. З допомогою різних психолого-педагогічних методів проводилось комплексне обстеження дитини. На підставі його результатів та аналізу даних відповідної медичної документації (з пріоритетною роллю останньої) визначався тип навчального закладу, де мала навчатись дитина. Висновок МПК був основним документом для направлення дитини на спеціальне навчання. | ||
Відповідно до Положення про зональну та центральну психолого-медико-педагогічні консультації, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 13.05.1993 р. № 134, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 02.06.1993 р. за № 61, відбулася трансформація обласних та республіканської МПК у зональні та центральну психолого-медико-педагогічні консультації. | Відповідно до Положення про зональну та центральну психолого-медико-педагогічні консультації, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 13.05.1993 р. № 134, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 02.06.1993 р. за № 61, відбулася трансформація обласних та республіканської МПК у зональні та центральну психолого-медико-педагогічні консультації. | ||
| Рядок 17: | Рядок 17: | ||
===Джерела=== | ===Джерела=== | ||
# Обухівська А. Г. Медико-педагогічні комісії. ''Енциклопедія освіти.'' / гол. ред. В. Г. Кремень. 2-ге вид., допов. та перероб. Київ: Юрінком Інтер, 2021. С. . | # Обухівська А. Г. Медико-педагогічні комісії. ''Енциклопедія освіти.'' / гол. ред. В. Г. Кремень. 2-ге вид., допов. та перероб. Київ: Юрінком Інтер, 2021. С. . | ||
# Панок В.Г. (наук. ред.), ОбухівськаА.Г., Острова В.Д. та ін. Психологічна служба: Підручник. Київ : Ніка-Центр, 2016. 362 с. | # Панок В.Г. (наук. ред.), ОбухівськаА.Г., Острова В.Д. та ін. Психологічна служба: Підручник. Київ: Ніка-Центр, 2016. 362 с. | ||
===Довідка=== | ===Довідка=== | ||
| Рядок 27: | Рядок 27: | ||
===Автор=== | ===Автор=== | ||
[[Автор::Обухівська А. Г.| ]] [[Модератор::Євтушок І. А.| ]] [[Редактор::Горленко В. М.| ]] | [[Автор::Обухівська А. Г.| ]] [[Модератор::Євтушок І. А.| ]] [[Редактор::Горленко В. М.| ]] | ||
[[День оприлюднення:: | [[День оприлюднення:: 30| ]] [[Місяць оприлюднення:: 11| ]] [[Рік оприлюднення:: 2025| ]] | ||
[[День змін:: | [[День змін::30| ]] [[Місяць змін:: 11| ]] [[Рік змін:: 2025| ]] [[Статус:: Оприлюднено| ]] | ||
{{Статус гасла | {{Статус гасла | ||
|Статус=Оприлюднено | |Статус=Оприлюднено | ||
|День оприлюднення= | |День оприлюднення=30 | ||
|Місяць оприлюднення= | |Місяць оприлюднення=11 | ||
|Рік оприлюднення=2025 | |Рік оприлюднення=2025 | ||
|День змін= | |День змін=30 | ||
|Місяць змін= | |Місяць змін=11 | ||
|Рік змін=2025 | |Рік змін=2025 | ||
|Автор=Обухівська А. Г. | |Автор=Обухівська А. Г. | ||
Версія за 21:56, 30 листопада 2025
Медико-педагогічні комісії
Медико-педагогічні комісії - (англ. ) - група фахівців, що створювалась органами освіти для діагностичного обстеження дітей з порушеннями в (психофізичного) розвитку та їх відбору до спеціальних навчальних закладів переважно інтернатного типу.
Період функціонування медико-педагогічних комісій (МПК) тривав з 1930 по 1993 pp. Існували обласні МПК, міські (м. Київ, м. Севастополь) та республіканська МПК. Республіканська МПК (створена в Україні в 1969 p.), на відміну від обласних та міських, розглядала особливо складні випадки психічного розвитку дітей, батьки яких були не згодні з висновком регіональної МПК. Винятковою особливістю діяльності МПК було функціонування на громадських засадах.
До складу названих комісій входили представники відділів освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, лікарі (психіатр або невролог), педагоги-дефектологи різних спеціальностей (олігофренопедагог, сурдопедагог, тифлопедагог), логопед, психолог, учитель початкових класів. У разі потреби до складу комісії запрошували отоларинголога, офтальмолога, ортопеда. З допомогою різних психолого-педагогічних методів проводилось комплексне обстеження дитини. На підставі його результатів та аналізу даних відповідної медичної документації (з пріоритетною роллю останньої) визначався тип навчального закладу, де мала навчатись дитина. Висновок МПК був основним документом для направлення дитини на спеціальне навчання.
Відповідно до Положення про зональну та центральну психолого-медико-педагогічні консультації, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 13.05.1993 р. № 134, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 02.06.1993 р. за № 61, відбулася трансформація обласних та республіканської МПК у зональні та центральну психолого-медико-педагогічні консультації.
Джерела
- Обухівська А. Г. Медико-педагогічні комісії. Енциклопедія освіти. / гол. ред. В. Г. Кремень. 2-ге вид., допов. та перероб. Київ: Юрінком Інтер, 2021. С. .
- Панок В.Г. (наук. ред.), ОбухівськаА.Г., Острова В.Д. та ін. Психологічна служба: Підручник. Київ: Ніка-Центр, 2016. 362 с.
Довідка
Медико-педагогічні комісії (англ. - ) - група фахівців, що створювалась органами освіти для діагностичного обстеження дітей з порушеннями психофізичного розвитку та їх відбору до спеціальних навчальних закладів переважно інтернатного типу.
Автор
Оприлюднено: 30.11.2025
Останні зміни: 30.11.2025
Модератор: Євтушок І. А.