Українська електронна енциклопедія освіти

Ukrainian Electronic Encyclopedia of Education

Новини

2025-07-21
Оновлення сайту
Переглянути
2025-07-03
Семінар для редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-01
Завершення курсу "Українська електронна енциклопедія освіти: технології наповнення цифровим контентом"
Переглянути
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
(Створена сторінка: == STEAM == (від англ., science - природничі науки; technology - технології; engineering - інжиніринг, проєктування, дизайн; all/arts - всі решта (гуманітарні і соціальні науки); mathematics - математика) - підхід до навчання, який є результатом розвитку STEM, доповнюючи його на основі зал...)
 
Немає опису редагування
Рядок 1: Рядок 1:
== STEAM == (від англ., science - природничі науки; technology - технології; engineering - інжиніринг, проєктування, дизайн; all/arts - всі решта (гуманітарні і соціальні науки); mathematics - математика) - підхід до навчання, який є результатом розвитку STEM, доповнюючи його на основі залучення до вирішення практичних завдань гуманітарних, творчих і мистецьких дисциплін навч. плану. Необхідність такого поєднання пояснюється тим, що економіка та соціальна сфера вимагають наявності у майбутнього фахівця навичок, які виходять за межі техніко-технологічної компетентності, яку формує STEM-навчання, здатності вийти за рамки визначених дисциплін, вільно висловлювати інноваційні та творчі ідеї, співпрацювати з представниками різних галузей діяльності, зрозуміти механізми взаємодії природничих наук, математики, мистецтва і гуманітарних наук та технології, їх галузей застосування, здатність до творчості та винахідливість.
== STEAM ==  
(від англ., science - природничі науки; technology - технології; engineering - інжиніринг, проєктування, дизайн; all/arts - всі решта (гуманітарні і соціальні науки); mathematics - математика) - підхід до навчання, який є результатом розвитку STEM, доповнюючи його на основі залучення до вирішення практичних завдань гуманітарних, творчих і мистецьких дисциплін навч. плану.  
== Особливості ==
Необхідність такого поєднання пояснюється тим, що економіка та соціальна сфера вимагають наявності у майбутнього фахівця навичок, які виходять за межі техніко-технологічної компетентності, яку формує STEM-навчання, здатності вийти за рамки визначених дисциплін, вільно висловлювати інноваційні та творчі ідеї, співпрацювати з представниками різних галузей діяльності, зрозуміти механізми взаємодії природничих наук, математики, мистецтва і гуманітарних наук та технології, їх галузей застосування, здатність до творчості та винахідливість.
== Історія ==
Одним із каталізаторів STEAM-pyxy в освіті стало дослідження, проведене у 2009 р. The Johns Hopkins University School of Education (Педагогічна школа Ун-ту Джона Хопкінса), яке довело, що Art-освіта покращує когнітивні навички учнів, розвиває пам’ять, увагу, а також розширює діапазон академічних і життєвих навичок. Водночас залучення соціальних дисциплін до вирішення практичних завдань сприяє усвідомленню того, які ідеї є практично придатними, а які - ні. У такий спосіб утворюються горизонтальні зв’язки між галузями знань, суспільством та навколишнім світом, оскільки знання і технології не можуть існувати в ізоляції.
Одним із каталізаторів STEAM-pyxy в освіті стало дослідження, проведене у 2009 р. The Johns Hopkins University School of Education (Педагогічна школа Ун-ту Джона Хопкінса), яке довело, що Art-освіта покращує когнітивні навички учнів, розвиває пам’ять, увагу, а також розширює діапазон академічних і життєвих навичок. Водночас залучення соціальних дисциплін до вирішення практичних завдань сприяє усвідомленню того, які ідеї є практично придатними, а які - ні. У такий спосіб утворюються горизонтальні зв’язки між галузями знань, суспільством та навколишнім світом, оскільки знання і технології не можуть існувати в ізоляції.
STEAM-підхід до організації навч. процесу на основі взаємодії між гуманітарними науками, мистецтвом та STEM-дисциплінами дозволяє охопити сферу творчого потенціалу, де об’єднуються творчість, дослідницька та інноваційна діяльність, розкриває широкий спектр можливостей та ідей як для академічного експериментування, так і для інноваційних рішень у соціальній та економічній сферах. Зокрема, актуальними STEAM-напрямами є промисловий дизайн, архітектура, індустріальна естетика тощо.
STEAM-підхід до організації навч. процесу на основі взаємодії між гуманітарними науками, мистецтвом та STEM-дисциплінами дозволяє охопити сферу творчого потенціалу, де об’єднуються творчість, дослідницька та інноваційна діяльність, розкриває широкий спектр можливостей та ідей як для академічного експериментування, так і для інноваційних рішень у соціальній та економічній сферах. Зокрема, актуальними STEAM-напрямами є промисловий дизайн, архітектура, індустріальна естетика тощо.
Літ.: 1. Neuroeducation: Learning, Arts an: the Brain Findings and Challenges for Educators and Researchers from the 2009 Johns Hopkins University Summit / M. Hardiman, S. Magsamen, G. McKkann. and J. Eilber. By Dana Press, New York/Washingtcn 2009. 2. Science education for Responsible Citizenship Report to the European commission of the expert group on science education. URL: http://ec.europa. eu/research/swafs/pdf/pub_science_education KI - NA-26-893-EN-N.pdf. 3. Riley S. Pivot Point: At the Crossroads of STEM, STEAM and Arts Integration URL: https://www.edutopia.org/blog/pivot-point-stem- steam-arts-integration-susan-riley.
==== Літ.: ====
* Neuroeducation: Learning, Arts an: the Brain Findings and Challenges for Educators and Researchers from the 2009 Johns Hopkins University Summit / M. Hardiman, S. Magsamen, G. McKkann. and J. Eilber. By Dana Press, New York/Washingtcn 2009.  
* Science education for Responsible Citizenship Report to the European commission of the expert group on science education. URL: http://ec.europa. eu/research/swafs/pdf/pub_science_education KI - NA-26-893-EN-N.pdf.  
* Riley S. Pivot Point: At the Crossroads of STEM, STEAM and Arts Integration URL: https://www.edutopia.org/blog/pivot-point-stem- steam-arts-integration-susan-riley.
                              
                              
<div class="author">Биков</div> В. Ю.
<div class="author">Биков</div> В. Ю.

Версія за 16:31, 18 жовтня 2022

STEAM

(від англ., science - природничі науки; technology - технології; engineering - інжиніринг, проєктування, дизайн; all/arts - всі решта (гуманітарні і соціальні науки); mathematics - математика) - підхід до навчання, який є результатом розвитку STEM, доповнюючи його на основі залучення до вирішення практичних завдань гуманітарних, творчих і мистецьких дисциплін навч. плану.

Особливості

Необхідність такого поєднання пояснюється тим, що економіка та соціальна сфера вимагають наявності у майбутнього фахівця навичок, які виходять за межі техніко-технологічної компетентності, яку формує STEM-навчання, здатності вийти за рамки визначених дисциплін, вільно висловлювати інноваційні та творчі ідеї, співпрацювати з представниками різних галузей діяльності, зрозуміти механізми взаємодії природничих наук, математики, мистецтва і гуманітарних наук та технології, їх галузей застосування, здатність до творчості та винахідливість.

Історія

Одним із каталізаторів STEAM-pyxy в освіті стало дослідження, проведене у 2009 р. The Johns Hopkins University School of Education (Педагогічна школа Ун-ту Джона Хопкінса), яке довело, що Art-освіта покращує когнітивні навички учнів, розвиває пам’ять, увагу, а також розширює діапазон академічних і життєвих навичок. Водночас залучення соціальних дисциплін до вирішення практичних завдань сприяє усвідомленню того, які ідеї є практично придатними, а які - ні. У такий спосіб утворюються горизонтальні зв’язки між галузями знань, суспільством та навколишнім світом, оскільки знання і технології не можуть існувати в ізоляції. STEAM-підхід до організації навч. процесу на основі взаємодії між гуманітарними науками, мистецтвом та STEM-дисциплінами дозволяє охопити сферу творчого потенціалу, де об’єднуються творчість, дослідницька та інноваційна діяльність, розкриває широкий спектр можливостей та ідей як для академічного експериментування, так і для інноваційних рішень у соціальній та економічній сферах. Зокрема, актуальними STEAM-напрямами є промисловий дизайн, архітектура, індустріальна естетика тощо.

Літ.:

  • Neuroeducation: Learning, Arts an: the Brain Findings and Challenges for Educators and Researchers from the 2009 Johns Hopkins University Summit / M. Hardiman, S. Magsamen, G. McKkann. and J. Eilber. By Dana Press, New York/Washingtcn 2009.
  • Science education for Responsible Citizenship Report to the European commission of the expert group on science education. URL: http://ec.europa. eu/research/swafs/pdf/pub_science_education KI - NA-26-893-EN-N.pdf.
  • Riley S. Pivot Point: At the Crossroads of STEM, STEAM and Arts Integration URL: https://www.edutopia.org/blog/pivot-point-stem- steam-arts-integration-susan-riley.
Биков

В. Ю.

Сліпухіна

І. А.

Поліхун

H. І.

Гальченко

M. C.

Обговоріть цю сторінку
Кількість переглядів
1200 1000 800 600 400 200 0 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 12 2 371 357 206 182 22 114 88 102 50
Цитувати статтю
Прізвище Ім'я, та Прізвище Ім'я. STEAM. Українська електронна енциклопедія освіти. 2025. URL: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/STEAM (дата звернення: 2.грудень.2025).
Прізвище, І., Прізвище, І. (2025, грудень 2). STEAM. Українська електронна енциклопедія освіти. Взято з https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/STEAM.
І. Прізвище, І. Прізвище "STEAM," Українська електронна енциклопедія освіти, 2025. [Електронний ресурс]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/STEAM. Дата звернення: грудень 2, 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. "STEAM." Українська електронна енциклопедія освіти 2 грудень 2025. Веб. 2 грудень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 'STEAM' Українська електронна енциклопедія освіти (Київ, 2 грудень 2025) дата звернення 2 грудень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. "STEAM." Українська електронна енциклопедія освіти. Дата звернення грудень 2, 2025. https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/STEAM.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. STEAM. Українська електронна енциклопедія освіти. Доступно: <https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/STEAM> [Дата звернення 2 грудень 2025].
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. STEAM. Українська електронна енциклопедія освіти. [Інтернет]. Київ: ІЦО НАПН України; 2025 [оновлено 2025 грудень 2; цитовано 2025 грудень 2]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/STEAM.
Або скористайтесь сервісом офомлення бібліографічних описів для енциклопедичних статей