(→Автор) |
(→Автор) |
||
| (Не показана 21 проміжна версія 2 користувачів) | |||
| Рядок 1: | Рядок 1: | ||
=={{PAGENAME}}== | =={{PAGENAME}}== | ||
{| | {{Довідка | ||
|Name=Рedagogical ergonomics | |||
|Дефініція=галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу. | |||
| | |Ілюстрація=Burov 3.jpg | ||
|Абревіатура=ЕП | |||
| | |Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3 | ||
| | |||
}} | }} | ||
__TOC__ | __TOC__ | ||
===Історична довідка=== | ===Історична довідка=== | ||
====Передумови виникнення / Заснування / Походження==== | ====Передумови виникнення / Заснування / Походження==== | ||
Активно розвивається після 2000 р., насамперед у працях A. Woodcock, T.J. Smith (використовують термін ''Educational Ergonomics''). В Україні | Активно розвивається після 2000 р., насамперед у працях A. Woodcock, T. J. Smith (використовують термін ''Educational Ergonomics''). В Україні ергономіка педагогічна активно розвивається починаючи з 2010 р., з важливим акцентом на цифрові технології. | ||
====Еволюція формування, становлення==== | ====Еволюція формування, становлення==== | ||
| Рядок 26: | Рядок 23: | ||
===Додаткові відомості=== | ===Додаткові відомості=== | ||
====Фотогалерея==== | ====Фотогалерея==== | ||
====Відеоматеріали==== | ====Відеоматеріали==== | ||
| Рядок 34: | Рядок 28: | ||
====Цікаві факти і висловлювання==== | ====Цікаві факти і висловлювання==== | ||
====Довідка==== | ====Довідка==== | ||
<blockquote>'''[[Назва:: | <blockquote>'''[[Назва::Ергономіка педагогічна]] ''' (''англ. - [[Name::Рedagogical ergonomics]]'') - [[Дефініція::галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу.]] | ||
</blockquote> | </blockquote> | ||
===Джерела=== | ===Джерела=== | ||
# | # Карапузова Н. Д., Зімниця Є. А., Помогайбо В. М. Основи педагогічної ергономіки. Академія, 2012. | ||
# Smith T. J. The ergonomics of learning: educational design and learning performance. ''Ergonomics''. 2007, P.1530–1546. DOI: https://doi.org/10.1080/00140130701587608. | # Пінчук О. П., Литвинова С. Г., Буров О. Ю. Cинтетичне навчальне середовище – крок до нової освіти. ІІТЗН. 2017. Том (4)60. С. 28-45. | ||
# | # Сидорчук Л. А. Ергономічна культура майбутнього вчителя технологій: монографія. К.: НПУ. 2010. 413 с. | ||
# Smith T. J. The ergonomics of learning: educational design and learning performance. ''Ergonomics''. 2007, P.1530–1546. DOI: [[Сем_посилання::https://doi.org/10.1080/00140130701587608]]. | |||
# Woodcock A. Ergonomics, education and children: a personal view. ''Ergonomics''. 2007. Iss.10(50). P.1547-1560. DOI: [[Сем_посилання::https://doi.org/10.1080/00140130701587384]]. | |||
===Автор=== | ===Автор=== | ||
[[Автор::Буров О. Ю.| ]] [[Модератор::Литовченко О. В.| ]] [[Редактор::Литовченко О. В.| ]] | |||
[[День оприлюднення::27| ]] [[Місяць оприлюднення::12| ]] [[Рік оприлюднення::2024| ]] | |||
[[День змін::26| ]] [[Місяць змін::12| ]] [[Рік змін::2024| ]] [[Статус::Оприлюднено| ]] | |||
{{Статус гасла | {{Статус гасла | ||
|Статус=Оприлюднено | |Статус=Оприлюднено | ||
|День оприлюднення= | |День оприлюднення=27 | ||
|Місяць оприлюднення=12 | |Місяць оприлюднення=12 | ||
|Рік оприлюднення=2024 | |Рік оприлюднення=2024 | ||
|День змін= | |День змін=26 | ||
|Місяць змін=12 | |Місяць змін=12 | ||
|Рік змін=2024 | |Рік змін=2024 | ||
|Автор=Буров О. Ю. | |Автор=Буров О. Ю. | ||
|Модератор=Литовченко О. В. | |Модератор=Литовченко О. В. | ||
|Редактор=Литовченко О. В. | |||
}} | }} | ||
[[Категорія:Blog]] | [[Категорія:Blog]] | ||
[[Категорія:Освіта]] | [[Категорія:Освіта]] | ||
Поточна версія на 22:25, 8 липня 2025
Ергономіка педагогічна
Ергономіка педагогічна (ЕП) - (англ. Рedagogical ergonomics) - галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу.
| Ергономіка педагогічна | |
|---|---|
Історична довідка
Передумови виникнення / Заснування / Походження
Активно розвивається після 2000 р., насамперед у працях A. Woodcock, T. J. Smith (використовують термін Educational Ergonomics). В Україні ергономіка педагогічна активно розвивається починаючи з 2010 р., з важливим акцентом на цифрові технології.
Еволюція формування, становлення
Основні відомості
Таксономія / Класифікація
Виділяють такі класи факторів проектування освітньої системи, які можуть впливати на навчання студентів: академічна програма, ергономіка класу та будівлі, дизайн класу, організаційне проектування та управління освітньою системою, фактори навчання, особистісні фактори, фактори громади та сім'ї. "Дизайн" навчального процесу розглядається як фізичне проектування навчальних матеріалів, середовищ та технологій (наприклад, таких об’єктів як класна кімната, обладнання, підручники, аудіовізуальні матеріали та системи, робочі станції, комп'ютерне обладнання та програмне забезпечення, шкільні аудиторії та будівлі), проектування різних навичок, завдань, класів знань та навчальних програм, орієнтованих на навчання, на соціальні та міжособистісні розробки взаємодій учасників системи. Зазначені об’єкти проектування розглядаються як окремі значущі складники аналізу навчального процесу. Останнім часом увага починає приділятися ергономічному аналізу та проектуванню освіти як системній діяльності.
Особливості
Об'єктом педагогічної ергономіки є навчальна діяльність, система "учитель - учень - засоби навчання - навчальне середовище" є предметом її дослідження. Прискорений перехід навчання до дистанційної та змішаної форм, а також активна цифрова трансформація суспільства змінюють характер і структуру навчального середовища, збільшуючи його синтетичну, імерсивну компоненту.
Додаткові відомості
Фотогалерея
Відеоматеріали
Цікаві факти і висловлювання
Довідка
Ергономіка педагогічна (англ. - Рedagogical ergonomics) - галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу.
Джерела
- Карапузова Н. Д., Зімниця Є. А., Помогайбо В. М. Основи педагогічної ергономіки. Академія, 2012.
- Пінчук О. П., Литвинова С. Г., Буров О. Ю. Cинтетичне навчальне середовище – крок до нової освіти. ІІТЗН. 2017. Том (4)60. С. 28-45.
- Сидорчук Л. А. Ергономічна культура майбутнього вчителя технологій: монографія. К.: НПУ. 2010. 413 с.
- Smith T. J. The ergonomics of learning: educational design and learning performance. Ergonomics. 2007, P.1530–1546. DOI: https://doi.org/10.1080/00140130701587608.
- Woodcock A. Ergonomics, education and children: a personal view. Ergonomics. 2007. Iss.10(50). P.1547-1560. DOI: https://doi.org/10.1080/00140130701587384.
Автор
Оприлюднено: 27.12.2024
Останні зміни: 26.12.2024
Модератор: Литовченко О. В.