Українська електронна енциклопедія освіти

Ukrainian Electronic Encyclopedia of Education

Новини

2025-07-21
Оновлення сайту
Переглянути
2025-07-03
Семінар для редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-01
Завершення курсу "Українська електронна енциклопедія освіти: технології наповнення цифровим контентом"
Переглянути
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
(Не показані 20 проміжних версій 2 користувачів)
Рядок 1: Рядок 1:
=={{PAGENAME}}==
=={{PAGENAME}}==
{| style="width: 30em; font-size: 80%; line-height: 20px; border: 1px solid #e5ecf7; background-color: #fbfcfe; color: black; margin-bottom: 1em; margin-left: 2em; padding: 0.75em; float: right; text-align: left;"
{{Довідка
! style="text-align: center; background-color:#e5ecf7; padding: 0.5em;" colspan="2" |<big>{{PAGENAME}}</big>
|Name=Рedagogical ergonomics
|-
|Дефініція=галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу.
| style="text-align: center;" colspan=2 | [[Файл:Burov 3.jpg|300px|Гасло]] <br \>
|Ілюстрація=Burov 3.jpg
|-
|Абревіатура=ЕП
| style="text-align: center;" colspan=2 | <br \> {{#widget:Audio
|Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3
|url=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3
}}
}}
|}
'''Ергономіка педагогічна''' – ''(англ.)'' – галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу.
__TOC__
__TOC__
===Історична довідка===
===Історична довідка===
====Передумови виникнення / Заснування / Походження====
====Передумови виникнення / Заснування / Походження====


Активно розвивається після 2000 р., насамперед у працях A. Woodcock, T.J. Smith (використовують термін ''Educational Ergonomics''). В Україні П.Е. активно розвивається починаючи з 2010 р., з важливим акцентом на цифрові технології.
Активно розвивається після 2000 р., насамперед у працях A. Woodcock, T. J. Smith (використовують термін ''Educational Ergonomics''). В Україні ергономіка педагогічна активно розвивається починаючи з 2010 р., з важливим акцентом на цифрові технології.


====Еволюція формування, становлення====
====Еволюція формування, становлення====
Рядок 26: Рядок 23:
===Додаткові відомості===
===Додаткові відомості===
====Фотогалерея====
====Фотогалерея====
<gallery mode="packed" heights="180">
Файл:Vb 1.jpeg
</gallery>


====Відеоматеріали====
====Відеоматеріали====
Рядок 34: Рядок 28:
====Цікаві факти і висловлювання====
====Цікаві факти і висловлювання====
====Довідка====
====Довідка====
<blockquote>'''[[Назва::Вебометрія]] ''' (''англ. - [[Name::Webometrics (Ranking Web of World Research Centers) ]]'') - [[Дефініція::1) дослідження кількісних аспектів побудови та використання інформаційних ресурсів, структур та технологій за допомогою веб-орієнтованих бібліометричних та інфометричних підходів; 2) дослідження мережного контенту, насамперед кількісними методами, з метою соціологічних досліджень, за допомогою методів, які не є визначеними для однієї галузі дослідження; 3) підгалузь кіберметрії – науковий напрям, рамки якого позначені аналізом рейтингів сайтів і зв’язків між ними, моніторингом інформаційних ресурсів і сервісів Інтернету. Також, це кількісні аспекти конструювання і використання інформаційних ресурсів, структур і технологій стосовно до Всесвітньої мережі Інтернет, що ґрунтуються на відомих у наукознавстві наукометричних і бібліометричних методах.]].
<blockquote>'''[[Назва::Ергономіка педагогічна]] ''' (''англ. - [[Name::Рedagogical ergonomics]]'') - [[Дефініція::галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу.]]
</blockquote>
</blockquote>


===Джерела===
===Джерела===


# Woodcock A. Ergonomics, education and children: a personal view. ''Ergonomics''. 2007. Iss.10(50). P.1547-1560. DOI: https://doi.org/10.1080/00140130701587384.
# Карапузова Н. Д., Зімниця Є. А., Помогайбо В. М. Основи педагогічної ергономіки. Академія, 2012.
# Smith T. J. The ergonomics of learning: educational design and learning performance. ''Ergonomics''. 2007, P.1530–1546. DOI: https://doi.org/10.1080/00140130701587608.
# Пінчук О. П., Литвинова С. Г., Буров О. Ю. Cинтетичне навчальне середовище – крок до нової освіти. ІІТЗН. 2017. Том (4)60. С. 28-45.
# Сидорчук Л. А. Ергономічна культура майбутнього вчителя технологій: монографія. К.: НПУ. 2010. 413 с.
# Сидорчук Л. А. Ергономічна культура майбутнього вчителя технологій: монографія. К.: НПУ. 2010. 413 с.
# Карапузова Н.Д., Зімниця Є.А., Помогайбо В. М. Основи педагогічної ергономіки. Академія, 2012. 
# Smith T. J. The ergonomics of learning: educational design and learning performance. ''Ergonomics''. 2007, P.1530–1546. DOI: [[Сем_посилання::https://doi.org/10.1080/00140130701587608]].
# Пінчук О.П., Литвинова С.Г., Буров О.Ю. Cинтетичне навчальне середовище – крок до нової освіти. ІІТЗН. 2017. Том (4)60. С. 28-45.
# Woodcock A. Ergonomics, education and children: a personal view. ''Ergonomics''. 2007. Iss.10(50). P.1547-1560. DOI: [[Сем_посилання::https://doi.org/10.1080/00140130701587384]].


===Автор===
===Автор===
[[Автор::Буров О. Ю.| ]] [[Модератор::Литовченко О. В.| ]] [[Редактор::Литовченко О. В.| ]]
[[День оприлюднення::27| ]] [[Місяць оприлюднення::12| ]] [[Рік оприлюднення::2024| ]]
[[День змін::26| ]] [[Місяць змін::12| ]] [[Рік змін::2024| ]] [[Статус::Оприлюднено| ]]
{{Статус гасла
{{Статус гасла
|Статус=Оприлюднено
|Статус=Оприлюднено
|День оприлюднення=23
|День оприлюднення=27
|Місяць оприлюднення=12
|Місяць оприлюднення=12
|Рік оприлюднення=2024
|Рік оприлюднення=2024
|День змін=19
|День змін=26
|Місяць змін=12
|Місяць змін=12
|Рік змін=2024
|Рік змін=2024
|Автор=Буров О. Ю.
|Автор=Буров О. Ю.
|Модератор=Литовченко О. В.
|Модератор=Литовченко О. В.
|Редактор=Литовченко О. В.
}}
}}
[[Категорія:Blog]]
[[Категорія:Blog]]
[[Категорія:Освіта]]
[[Категорія:Освіта]]

Поточна версія на 22:25, 8 липня 2025

Ергономіка педагогічна

Ергономіка педагогічна (ЕП) - (англ. Рedagogical ergonomics) - галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу.

Ергономіка педагогічна
{{{Назва}}}


Історична довідка

Передумови виникнення / Заснування / Походження

Активно розвивається після 2000 р., насамперед у працях A. Woodcock, T. J. Smith (використовують термін Educational Ergonomics). В Україні ергономіка педагогічна активно розвивається починаючи з 2010 р., з важливим акцентом на цифрові технології.

Еволюція формування, становлення

Основні відомості

Таксономія / Класифікація

Виділяють такі класи факторів проектування освітньої системи, які можуть впливати на навчання студентів: академічна програма, ергономіка класу та будівлі, дизайн класу, організаційне проектування та управління освітньою системою, фактори навчання, особистісні фактори, фактори громади та сім'ї. "Дизайн" навчального процесу розглядається як фізичне проектування навчальних матеріалів, середовищ та технологій (наприклад, таких об’єктів як класна кімната, обладнання, підручники, аудіовізуальні матеріали та системи, робочі станції, комп'ютерне обладнання та програмне забезпечення, шкільні аудиторії та будівлі), проектування різних навичок, завдань, класів знань та навчальних програм, орієнтованих на навчання, на соціальні та міжособистісні розробки взаємодій учасників системи. Зазначені об’єкти проектування розглядаються як окремі значущі складники аналізу навчального процесу. Останнім часом увага починає приділятися ергономічному аналізу та проектуванню освіти як системній діяльності.

Особливості

Об'єктом педагогічної ергономіки є навчальна діяльність, система "учитель - учень - засоби навчання - навчальне середовище" є предметом її дослідження. Прискорений перехід навчання до дистанційної та змішаної форм, а також активна цифрова трансформація суспільства змінюють характер і структуру навчального середовища, збільшуючи його синтетичну, імерсивну компоненту.

Додаткові відомості

Фотогалерея

Відеоматеріали

Цікаві факти і висловлювання

Довідка

Ергономіка педагогічна (англ. - Рedagogical ergonomics) - галузь педагогічної науки, яка займається комплексним вивченням і проектуванням діяльності вчителя і учня в системі «Учитель – учень – засоби навчання – навчальне середовище» з метою створення безпечних і комфортних умов для учасників освітнього процесу.

Джерела

  1. Карапузова Н. Д., Зімниця Є. А., Помогайбо В. М. Основи педагогічної ергономіки. Академія, 2012.
  2. Пінчук О. П., Литвинова С. Г., Буров О. Ю. Cинтетичне навчальне середовище – крок до нової освіти. ІІТЗН. 2017. Том (4)60. С. 28-45.
  3. Сидорчук Л. А. Ергономічна культура майбутнього вчителя технологій: монографія. К.: НПУ. 2010. 413 с.
  4. Smith T. J. The ergonomics of learning: educational design and learning performance. Ergonomics. 2007, P.1530–1546. DOI: https://doi.org/10.1080/00140130701587608.
  5. Woodcock A. Ergonomics, education and children: a personal view. Ergonomics. 2007. Iss.10(50). P.1547-1560. DOI: https://doi.org/10.1080/00140130701587384.

Автор


Оприлюднено: 27.12.2024

Останні зміни: 26.12.2024

Модератор: Литовченко О. В.

Обговоріть цю сторінку
Кількість переглядів
1200 1000 800 600 400 200 0 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 12 4 970 325 494 40 280 236 106 409 291
Цитувати статтю
Прізвище Ім'я, та Прізвище Ім'я. Ергономіка педагогічна. Українська електронна енциклопедія освіти. 2025. URL: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Ергономіка педагогічна (дата звернення: 1.грудень.2025).
Прізвище, І., Прізвище, І. (2025, грудень 1). Ергономіка педагогічна. Українська електронна енциклопедія освіти. Взято з https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Ергономіка педагогічна.
І. Прізвище, І. Прізвище "Ергономіка педагогічна," Українська електронна енциклопедія освіти, 2025. [Електронний ресурс]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Ергономіка педагогічна. Дата звернення: грудень 1, 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. "Ергономіка педагогічна." Українська електронна енциклопедія освіти 1 грудень 2025. Веб. 1 грудень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 'Ергономіка педагогічна' Українська електронна енциклопедія освіти (Київ, 1 грудень 2025) дата звернення 1 грудень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. "Ергономіка педагогічна." Українська електронна енциклопедія освіти. Дата звернення грудень 1, 2025. https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Ергономіка педагогічна.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. Ергономіка педагогічна. Українська електронна енциклопедія освіти. Доступно: <https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Ергономіка педагогічна> [Дата звернення 1 грудень 2025].
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. Ергономіка педагогічна. Українська електронна енциклопедія освіти. [Інтернет]. Київ: ІЦО НАПН України; 2025 [оновлено 2025 грудень 1; цитовано 2025 грудень 1]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Ергономіка педагогічна.
Або скористайтесь сервісом офомлення бібліографічних описів для енциклопедичних статей