Немає опису редагування |
(→Автори) |
||
(Не показано 4 проміжні версії ще одного користувача) | |||
Рядок 29: | Рядок 29: | ||
</blockquote> | </blockquote> | ||
===Джерела=== | ===Джерела=== | ||
Карпюк О. А. | Карпюк О. А. Проблеми оцінки конкурентоспроможності освітніх послуг. ''Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки''. 2009. № 2. http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2009_2_18. | ||
Лузан П. Г. Чинники в освіті. ''Енциклопедія освіти'' / Національна академія педагогічних наук України; гол. ред. В. Г. Кремень; заст. гол. ред. В. І. Луговий, О. М. Топузов; відп. наук. секр. С. О. Сисоєва: 2-ге вид., допов. та перероб. Київ: Юрінком Інтер, 2021. 1144 с. | Лузан П. Г. Чинники в освіті. ''Енциклопедія освіти'' / Національна академія педагогічних наук України; гол. ред. В. Г. Кремень; заст. гол. ред. В. І. Луговий, О. М. Топузов; відп. наук. секр. С. О. Сисоєва: 2-ге вид., допов. та перероб. Київ: Юрінком Інтер, 2021. 1144 с. | ||
Рядок 52: | Рядок 51: | ||
===Автори=== | ===Автори=== | ||
[[Автор::Лузан П. Г.| ]] [[Модератор::УЕЕО| ]] [[Редактор::Маркова В. О.| ]] | [[Автор::Лузан П. Г., Тітова О. А.| ]] [[Модератор::УЕЕО| ]] [[Редактор::Маркова В. О.| ]] | ||
[[День оприлюднення::13 | ]] [[Місяць оприлюднення::06 | ]] [[Рік оприлюднення::2025 | ]] | [[День оприлюднення::13 | ]] [[Місяць оприлюднення::06 | ]] [[Рік оприлюднення::2025 | ]] | ||
[[День змін::16 | ]] [[Місяць змін::06 | ]] [[Рік змін::2025 | ]] | [[День змін::16 | ]] [[Місяць змін::06 | ]] [[Рік змін::2025 | ]] | ||
Рядок 64: | Рядок 63: | ||
|Місяць змін=06 | |Місяць змін=06 | ||
|Рік змін=2025 | |Рік змін=2025 | ||
|Автор=Лузан П. Г. | |Автор=Лузан П. Г., Тітова О. А. | ||
|Модератор=УЕЕО | |Модератор=УЕЕО | ||
}} | }} | ||
[[Категорія:Blog]] | [[Категорія:Blog]] |
Поточна версія на 20:35, 8 липня 2025
Чинники в освіті (ЧО) - (англ. Factors in education) - це внутрішні або зовнішні умови, рушійні сили, фактори, що впливають на процеси формування та здійснення державної політики в галузі освіти.
Чинники в освіті | |
---|---|
![]() |
Основні відомості
Якість освіти є основною вимогою, що забезпечує відповідальність закладу освіти, довіру до нього, мобільність та суміжність кваліфікацій, конкурентоспроможність випускників на міжнародному рівні. На якість освіти впливають чинники, зумовлені специфікою соціально-економічного і соціокультурного розвитку країни. Усі вони в сукупності визначають стан і динаміку системи освіти, її параметри й інноваційні можливості.
На основі врахування сукупності внутрішніх і зовнішніх чинників функціонування та розвитку освіти здійснюється орієнтація педагогічної громадськості не стільки на вимоги, що висуваються до фахівця сьогодні, скільки на прогнозування тих вимог до випускників, що враховують перспективи розвитку суспільства.
Класифікація
За походженням чинники функціонування та розвитку освіти поділяють на зовнішні (екзогенні) та внутрішні (ендогенні). Такий поділ має певні обмеження: значна частина внутрішніх і зовнішніх чинників розвитку освіти також перебувають у безпосередньому чи опосередкованому, прямому й зворотному зв’язках. Освітня прогностика широко використовує класифікацію чинників впливу на освіту на основі таких суттєвих ознак:
1) за рівнем впливу людини (суб’єктивні чинники: демографічний, політико-правовий, соціально-психологічний, інфраструктура та кон’юктура ринку освітніх послуг, політико-правові, соціально-економічні; об’єктивні чинники: природно-географічний, регіонального розвитку, розвиток ринкових відносин та підприємництва, інновації, науково-технічний прогрес, інтернаціоналізація та глобалізація освіти);
2) за рівнем впливу на ринок освітніх послуг (зовнішні чинники: інтернаціоналізація освіти, глобалізація в контексті економіки, технологій та соціокультурного середовища, науково-технічний прогрес; внутрішні чинники: соціально-економічний розвиток країни, розвиток інновацій, ринкових відносин, регіональний розвиток, демографічний, інфраструктура, політичні, природно-географічні);
3) за характером впливу (позитивні; негативні);
4) за функціональною ознакою (соціально-економічний, політико-правовий, соціально-психологічний чинники; глобалізація та інтернаціоналізація, демографічний чинник та регіональний розвиток; розвиток ринкових відносин).
Довідка
Чинники в освіті (англ. - Factors in education) - це внутрішні або зовнішні умови, рушійні сили, фактори, що впливають на процеси формування та здійснення державної політики в галузі освіти.
Джерела
Карпюк О. А. Проблеми оцінки конкурентоспроможності освітніх послуг. Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки. 2009. № 2. http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2009_2_18.
Лузан П. Г. Чинники в освіті. Енциклопедія освіти / Національна академія педагогічних наук України; гол. ред. В. Г. Кремень; заст. гол. ред. В. І. Луговий, О. М. Топузов; відп. наук. секр. С. О. Сисоєва: 2-ге вид., допов. та перероб. Київ: Юрінком Інтер, 2021. 1144 с.
Мезенцева О. І. Міжнародні чинники розвитку загальної середньої освіти в Україні. Український педагогічний журнал. 2017. № 4. С. 18-26.
Онищук Л. А. Концепція прогнозування розвитку загальної середньої освіти / Інститут педагогіки НАПН України. Київ: Педагогічна думка, 2016. 36 с.
Прохоренко О. О. Чинники розвитку загальної середньої освіти: класифікація і характеристика. Український педагогічний журнал. 2018. № 3. С. 75-83.
Пузіков Д. О. Теоретична модель прогнозування розвитку загальної середньої освіти. Український педагогічний журнал. 2017. № 4. С. 128-137.
Титаренко І. О. Феномен соціально-культурних чинників у функціонуванні системи освіти. Педагогічний процес: теорія і практика. 2017. Вип. 3. С. 106-111.
Шабунова А. О. Культурологічні чинники в освітніх трансформаціях. Людина, суспільство, політика: актуальні виклики сучасності: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Одеса, 22-23 травня 2014 р.) / за заг. ред. В. М. Дрьоміна. Одеса: Національний університет «Одеська юридична академія», 2014. С. 156-157.
Шульга Н. Законодавче забезпечення і чинники, що впливають на стан сучасної освітньої політики в Україні. Вісник національної академії державного управління при Президентові України. 2012. Вип. 1. С. 274-281.
Щудло С. А. Якість вищої педагогічної освіти: чинники та механізми забезпечення в умовах сучасного суспільства: дис. ... д-ра соціологічних наук. Харків, 2013. 418 с.
Автори
Оприлюднено: 13.06.2025
Останні зміни: 16.06.2025
Модератор: УЕЕО