Українська електронна енциклопедія освіти

Ukrainian Electronic Encyclopedia of Education

Новини

2025-07-21
Оновлення сайту
Переглянути
2025-07-03
Семінар для редакторів: Червень 2025
Переглянути
2025-07-01
Завершення курсу "Українська електронна енциклопедія освіти: технології наповнення цифровим контентом"
Переглянути
А Б В Г Ґ Д Е Є Ж З И І Ї Й К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 
(Не показано 30 проміжних версій цього користувача)
Рядок 1: Рядок 1:
=={{PAGENAME}}==
{{Організація
|Назва=Лабораторія виховання готовності до ринку праці
|Підпорядкування=Інститут проблем виховання НАПН України
|Абревіатура=ЛВГДРП ІПВ НАПН України
|Name=Laboratory Of Education For Readiness For The Labor Market
|Abbreviation=LERLM
|Дефініція=структурний підрозділ Інституту, метою діяльності якого є теоретичне й методичне обґрунтування інноваційних технологій формування психологічної і практичної готовності зростаючої особистості до праці, науково-практичне забезпечення процесу свідомого і обґрунтованого профільного і професійного самовизначення, створення науково-методичного підґрунтя для загальної модернізації системи трудового виховання і професійної орієнтації учнів закладів загальної середньої освіти в умовах сучасного ринку праці.
|Емблема=Logo png.png
|Фото=Logo png.png
|Рік заснування=1920
|Рік закриття=
|Країна=Україна
|Місто=Київ
|Тип закладу=наукова установа
|Форма власності=державна
|Напрями діяльності=виховання готовності до ринку праці
|Очільник=Охріменко Заріна Володимирівна
|Адреса=04060 Київ, вул. М.Берлінського, 9
|Вебсайт=
}}
__TOC__
===Історична довідка===
====Заснування й підпорядкування====
До 2020 року лабораторія виховання готовності до ринку праці, мала назву "лабораторія трудового виховання і профорієнтації". Лабораторія як окремий підрозділ у структурі АПН України, розпочала науково-дослідну діяльність ще у середині 80-х рр. В ті часи, у Інституті педагогіки АПН України, під керівництвом кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника, Тименка Миколи Петровича, здійснювалися експериментальні дослідження проблеми підготовки учнівської молоді до вибору майбутньої професії та трудової діяльності.


== {{PAGENAME}} ==
У 1997 році, лабораторія трудового виховання і профорієнтації, стала окремим підрозділом Інституту проблем виховання АПН України. Наукова діяльність підрозділу будувалася з огляду на об’єктивні соціально-економічні перетворення в Україні, а саме: з одного боку, неможливістю автоматичного наслідування системи трудового виховання характерного для радянської школи, з іншого, неможливістю механічного перенесення тотожних систем трудового виховання з країн Європи та світу.


=== Основні відомості ===
Тому співробітники лабораторії зосередили свої зусилля на розв’язанні проблеми оновлення змісту та педагогічних засобів забезпечення трудового виховання і професійного самовизначення учнівської молоді відповідно до реалій вітчизняної системи освіти та ринку праці.
Лабораторія виховання готовності до ринку праці Інституту проблем виховання НАПН України (ІПВ НАПН України) – (''іноз. Laboratory Of Education For Readiness For The Labor Market (LERLM'')) – метою діяльності є теоретичне й методичне обґрунтування інноваційних технологій формування психологічної і практичної готовності зростаючої особистості до праці, науково-практичне забезпечення процесу свідомого і обґрунтованого профільного і професійного самовизначення, створення науково-методичного підґрунтя для загальної модернізації системи трудового виховання і професійної орієнтації учнів закладів загальної середньої освіти в умовах сучасного ринку праці.


==== [[Інститут цифровізації освіти НАПН України#Історична довідка|'''Історична довідка''']] ====
До 2020 року лабораторія виховання готовності до ринку праці, мала назву лабораторія трудового виховання і профорієнтації. Лабораторія як окремий підрозділ у структурі АПН України, розпочала науково-дослідну діяльність ще у середині 80-х рр. В ті часи, у Інституті педагогіки АПН України, під керівництвом кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника, Тименка Миколи Петровича, здійснювалися експериментальні дослідження проблеми підготовки учнівської молоді до вибору майбутньої професії та трудової діяльності. У 1997 році, лабораторія трудового виховання і профорієнтації, стала окремим підрозділом Інституту проблем виховання АПН України. Наукова діяльність підрозділу будувалася з огляду на об’єктивні соціально-економічні перетворення в Україні, а саме: з одного боку, неможливістю автоматичного наслідування системи трудового виховання характерного для  радянської школи, з іншого, неможливістю механічного перенесення тотожних систем трудового виховання з країн Європи та світу. Тому співробітники лабораторії зосередили свої зусилля на розв’язанні проблеми оновлення змісту та педагогічних засобів забезпечення трудового виховання і професійного самовизначення учнівської молоді відповідно до реалій вітчизняної системи освіти та ринку праці.
[[Інститут цифровізації освіти НАПН України#Структура та кадровий склад|''Структура та кадровий склад'']]
==== Науково-дослідна діяльність ====
Діяльність Інституту спрямована на дослідження:
# методологічних та науково-методичних проблем інформатизації освіти;
# обґрунтування принципів і засад відкритої освіти;
# дослідження освітніх інновацій та розроблення методик їх впровадження в освітньо-наукову практику.
Відповідно до статуту Інституту, його основними завданнями і напрямами діяльності є:
# здійснення теоретичних та експериментальних досліджень щодо створення і використання засобів навчання та ІКТ у навчально-виховному процесі закладів освіти усіх типів;
# розробка стандартів, методик сертифікації засобів навчання, приладів, обладнання та устаткування, інформаційно-комунікаційних технологій в освіті;
# проєктування системи інформаційної підтримки освітнього простору України;
# організація і проведення наукових і науково-практичних конференцій, семінарів.
Основні напрями:
# ''науково-дослідний'': розробка наукових проблем та проведення експериментальних досліджень;
# ''науково-експериментальний'': створення мережі наукових центрів,  електронних технологій дистанційного навчання й освіти;
# ''міжнародний'': співпраця із закладами освіти, науковими установами та виробничими підприємствами інших країн, що досліджують і розв’язують споріднені проблеми; проведення спільних досліджень, виконання спільних програм і проєктів.
==== Підготовка наукових кадрів ====
У 2008–2009 році організація ФФФ стала ініціатором створення нової наукової спеціальності 13.00.10 – ІКТ в освіті (галузь – педагогічні науки) для захисту кандидатських та докторських дисертацій і присвоєння вчених звань.
У 2010 році вперше в Україні розпочалася підготовка аспірантів за цією спеціальністю.
За період з 2010–2020 роки у спеціалізованій вченій раді Інституту захищено 29 дисертаційних робіт (15 кандидатських, 5 докторських).
У 2016 році було розроблено освітньо-наукову програму «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» для підготовки фахівців третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 011 – науки про освіту.
З 2016 року в Інституті функціонує [[Рада молодих вчених]].
==== Наукові школи ====
# ''<u>«Системи навчання і освіти в комп’ютерно орієнтованому середовищі»</u>''. Керівник – ''Биков Валерій Юхимович (д.т.н., проф., дійсний член НАПН України). Напрями роботи: моделювання організаційних систем відкритої освіти; засоби і технології комп’ютерно орієнтованого навчального середовища.''
# ''<u>«Електронні відкриті системи та інформатична підготовка вчителя».</u>'' Керівник – ''Спірін Олег Михайлович'' (д. пед. н., проф., член-кореспондент НАПН України). Напрями роботи: теорії і методики навчання основ інформатики.
==== Спільні науково-дослідні лабораторії ====
Створено спільні науково-дослідні лабораторії з Херсонським державним університетом, Державним університетом «Житомирська політехніка»,  Центральноукраїнським державним педагогічним університетом імені Володимира Винниченка.
Виконувались спільні дослідження з Науково-дослідним центром навчально-наукових приладів Інституту прикладної фізики НАН України. Інститут є співзасновником та здійснює координацію роботи Наукового Центру засобів навчання на базі Центральноукраїнського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка.
==== Міжнародна співпраця ====
Здійснюється міжнародна співпраця з питань наукового співробітництва, обміну досвідом, спільних публікацій, наукових заходів з:
# [https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82_%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE Університетом ім. Я. Коменського], м. Братислава (Словаччина);
# [https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D0%B0%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82 Копенгагенським університетом], м. Копенгаген (Данія); Університетом м. Кельце (Польща).
Інститут співпрацює з провідними світовими компаніями в галузі інформаційних технологій: Mіcrosoft, Cіsco, VMware та ін.
Укладено угоду про співробітництво з Педагогічним університетом у Кракові (Польща).
==== Участь у наукових та освітніх проєктах ====
У 2024 р. Інститут став учасником проєкту "Повна назва проєкту" (АБР-РА-101129029), що виконуватиметься протягом 2024-2026 рр. в межах ERASMUS+ за напрямом CBHE.
==== Проведення науково-практичних масових заходів ====
Інститут є організатором таких щорічних конференцій:
# «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» (співорганізатор – Херсонський державний університет)
# «Сучасні інформаційні технології» (співорганізатор – Вінницький педагогічний університет)


====Очільники та кадровий склад====
У різні роки лабораторію очолювали науковці: Тименко Микола Петрович, Закатнов Дмитро Олексійович, Мельник Олександр Васильович, Морін Олег Леонідович, Гуцан Леся Андріївна, а з листопада 2019 року Охріменко Заріна Володимирівна.
===Співробітники лабораторії у 2004, 2010, 2014, 2024 роках===
<gallery mode="packed" widths="280" heights="150">
Файл:Фото 2004.jpg
Файл:Фото 2010.jpg
Файл:Фото 2014.jpg
Файл:Фото 2024.jpg
</gallery>


На базі установи проводяться такі науково-методичні семінари:
У своїй роботі завідувачі лабораторії спиралися на дружній колектив, до складу якого, у різні роки, входили: Гриценок Людмила Іванівна, Губенко Олександр Володимирович, Жемера Наталія Василівна, Мачуський Валерій Вітальович, Михайліченко Микола Васильович, Осіпов Олександр Вікторович, Пархоменко Олександр Миколайович, Пасічна Тетяна Сергіївна, Пилипчук Людмила Григорівна, Піддячий Микола Іванович, Рагозіна Вікторія Валентинівна, Синявський Віталій Васильович, Скалько Олена Вікторовна, Ставицький Геннадій Анатольович, Ткачук Ірина Іванівна, Ткачук Ірина Олександрівна, Федун Лариса Миколаївна, Холод Олена Вікторівна, Шевенко Алла Миколаївна, Шевченко Наталія Олександрівна.


# «Штучний інтелект в освіті»
====Науково-дослідна діяльність====
# «Сучасні комунікаційні засоби»
Упродовж 1997-2024 рр. співробітники лабораторії здійснювали роботу над фундаментальними науковими темами: «Науково-методичне обґрунтування змісту і педагогічних засобів трудового становлення і професійного самовизначення учнівської молоді у різних типах освітньо-виховних закладів України в умовах ринкової економіки» (1996-1998), «Педагогічне обґрунтування системи підготовки учнівської молоді до професійного самовизначення в умовах реформування національної освіти» (1999-2001), «Педагогічне обґрунтування підготовки старшокласників до професійного самовизначення в умовах профільного навчання» (2002-2004), «Науково-методичне забезпечення профорієнтаційної роботи зі старшокласниками в умовах профільного навчання» (2005-2007), Науково-методичні засади підготовки учнів 8-9 класів до вибору профілю навчання (2008-2010), Науково-методичне забезпечення професійного самовизначення учнів старших класів в умовах профільного навчання (2011-2013), «Професійне самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу» (2014-2016), «Трудове виховання молодших школярів в умовах реформування початкової освіти» (2017-2019), «Формування в учнів професійно-ціннісних орієнтацій до трудової діяльності» (2020-2022).


==== Видавнича діяльність ====
На даний час розробляється тема НД: «Формування кар’єрної спрямованості в учнів закладів загальної середньої освіти в умовах Нової української школи» (2023-2025).
ІЦО НАПН України є співзасновником таких наукових видань, як:


# електронне наукове фахове видання [[Інформаційні технології і засоби навчання|«Інформаційні технології і засоби навчання»]]  ([http://journal.xn--tta-ihda.gov.ua/ http://journal.ііtta.gov.ua/]);
====Бібліотечний фонд====
# науково-практичний журнал [[Технології освіти|«Технології освіти»]] (спільно з Національним технічним університетом «Харківський політехнічний інститут»; Харківським національним університетом міського господарства ім. О.М. Бекетова, 4 випуски на рік), ([http://les.xn--khp-lhd.edu.ua/ http://les.khpі.edu.ua/]).


==== Бібліотечний фонд ====
Друкована продукція і публікації співробітників розміщено у Електронній бібліотеці НАПН України:  
На базі Інституту функціонує [[Електронна бібліотека НАПН України]] ([http://xn--lb-hoc.xn--tta-ihda.gov.ua/ http://lіb.ііtta.gov.ua]), що створена на відкритій платформі EPrints і станом на червень 2024 року містить понад 35 тис. ресурсів (майже 16 тис. завантажень).


==== Матеріально-технічна база ====
до 2019 року (лабораторія трудового виховання і профорієнтації): ''https://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/lerlm/''
Локальна мережа установи забезпечує доступ до мережі Інтернет. Інституту належать два домени, на яких розміщені сайти інформаційних науково-освітніх ресурсів, включаючи технологічні.
 
==== Послуги та заходи ====
 
=== Вплив і суспільне значення ===
Колектив установи брав активну участь у розробленні й виконанні державних документів з розвитку освіти та державних програм, а саме:
 
# [[Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ ст.|Національної доктрини розвитку освіти України в ХХІ ст.]],
# [[Біла книга національної освіти України|Білої книги національної освіти України]],
# [[Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти)|Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти)]].
# Розроблені та підтримуються цифрові освітні ресурси (сайти, портали, дистанційні курси та ін.).
 
==== Видатні представники ====
У складі колективу науковців Інституту працюють видатні вчені – дійсні члени НАПН України - [[Іванов Іван Іванович|Іванов І. І.]], [[Петренко Марфа Семанівна|Петренко М. С.]]
 
=== Зв’язок з Україною (для іноземних організацій) ===
 
=== Здобутки, нагороди, відзнаки ===
Співробітники Інституту неодноразово ставали лауреатами щорічних конкурсів у межах Виставок-презентацій [[Інноваційні технології навчання|«Інноваційні технології навчання»]], [[Інноватика в освіті України|«Інноватика в освіті України»]], [[Сучасні навчальні заклади|«Сучасні навчальні заклади»]] та нагороджені дипломами, золотими й срібними медалями.
 
Наукові розробки працівників Інституту за результатами щорічного конкурсу [[Національна академія педагогічних наук України|Національної академії педагогічних наук України]] відзначені дипломами першого і другого ступеню за кращу наукову роботу.
 
Тут можна викласти відповідні фото за зразком:<gallery mode="packed-hover">
dypl_ide_1.jpg
Medal2.jpg
</gallery>
 
=== Додаткові відомості ===
 
==== Фотогалерея ====
<gallery mode="packed" widths="280" heights="150">
Файл:Suhom 17.jpg|Фото 1
Файл:KolektyvIDE6.jpg|Фото 2
Файл:KolektyvIDE3.JPG|Фото 3
Файл:VydIDE2.jpg|Фото 4
Файл:servIDE.jpg|Фото 5
Файл:vydIDE2.jpg|Фото 6
Файл:vydIDE1.jpg|Фото 7
</gallery>


==== Відеоматеріали ====
з 2020 року (лабораторія виховання готовності до ринку праці): ''https://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/lalaedvogu/''
На сторінку можна додати YouTube відео за зразком:


==== Цікаві факти і висловлювання ====
====Відеоматеріали====
<blockquote>У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися. (Сухомлинський В.О.)</blockquote>


==== Довідка ====
<youtube>YYqe5JaTGnk</youtube> <youtube>ikn95T2E9HM</youtube><br \><youtube>jAsna4nyqQM</youtube> <youtube>a8a6nRdXQxM</youtube><br \><youtube>9nwx64GSIE0</youtube> <youtube>oKfuxKF04GA</youtube><br \><youtube>nLI1fvOhtrY</youtube> <youtube>6eQUYcYfMUs</youtube>
<blockquote>'''[[Назва::Інститут вивчення освіти]], [[Підпорядкування::Національна академія педагогічних наук України]]  ([[Абревіатура::ІВО НАПН України]])''' (''іноз. [[Name::Institute for the Study of Education of the NAES of Ukraine]] ([[Abbreviation::IDE NAES of Ukraine]])'') - [[Дефініція::установа з науково-методичного вивчення  інформатизації освіти та педагогічної науки в Україні]].


Тип закладу - [[Тип закладу::наукова установа]], форма власності - [[Форма власності::державна]], рік заснування - [[Рік заснування::1999]], [[Країна::Україна]], [[Місто::Київ]].
====Довідка====
<blockquote>'''[[Назва::Лабораторія виховання готовності до ринку праці]], [[Підпорядкування::Інститут проблем виховання НАПН України]]  ([[Абревіатура::ЛВГДРП ІПВ НАПН України]])''' (''іноз. [[Name::Laboratory Of Education For Readiness For The Labor Market]] ([[Abbreviation::LERLM]])'') - [[Дефініція::структурний підрозділ Інституту, метою діяльності якого є теоретичне й методичне обґрунтування інноваційних технологій формування психологічної і практичної готовності зростаючої особистості до праці, науково-практичне забезпечення процесу свідомого і обґрунтованого профільного і професійного самовизначення, створення науково-методичного підґрунтя для загальної модернізації системи трудового виховання і професійної орієнтації учнів закладів загальної середньої освіти в умовах сучасного ринку праці.]].


Напрями діяльності - [[Напрями діяльності::цифровізація освіти]].
Тип закладу - [[Тип закладу::структірний підрозділ наукової установи]], форма власності - [[Форма власності::державна]], рік заснування - [[Рік заснування::1920]], [[Країна::Україна]], [[Місто::Київ]].


Очільники - [[Очільники::Петренко Іван Іванович]], [[Очільники::Сидорчук Сидір Сидорович]].
Напрями діяльності - [[Напрями діяльності::виховання готовності до ринку праці]].  


Адреса - [[Адреса::03060 Київ, вул. Хрещатик, 9]], вебсайт - [[Вебсайт::www.itso.gov.ua]].</blockquote>
Очільники - [[Очільники::Охріменко Зорина Володимирівна]].


=== Джерела ===
Адреса - [[Адреса::04060 Київ, вул. М.Берлінського, 9]], вебсайт - [[Вебсайт::https://ipv.org.ua/category/about-labs/le-lab]].


# Джерело 1. Джерела оформлюються за ДСТУ 8302:2015.
</blockquote>
# Джерело 2. Не рекомендовано використовувати посилання на російські та білоруські джерела.
# Джерела 3. Назви країн-агресорів, їхніх населених пунктів та прізвища лідерів рекомендовано зазначати з малої літери.


=== Автор ===
===Джерела===
{{Організація|Назва=Інститут вивчення освіти|Абревіатура=ІВО НАПНУ|Name=Institute for the Study of Education of the NAES of Ukraine|Abbreviation=ISE NAES of Ukraine|Дефініція=установа з науково-методичного вивчення  інформатизації освіти та педагогічної науки в Україні|Емблема=Uniemblem.png|Рік заснування=1999|Рік закриття=|Країна=Україна|Місто=Київ|Тип закладу=наукова установа|Форма власності=державна|Підпорядкування=Національна академія педагогічних наук України|Напрями діяльності=цифровізація освіти|Очільники=Петренко Іван Іванович, Сидорчук Сидір Сидорович|Адреса=03060 Київ, вул. Хрещатик, 9|Вебсайт=www.ivo.gov.ua|Фото=Unilogo.png|Аудіо=https://www.soundhelix.com/examples/mp3/SoundHelix-Song-8.mp3}} {{Статус гасла|Статус=Оприлюднено|День оприлюднення=01|Місяць оприлюднення=01|Рік оприлюднення=2025|День змін=01|Місяць змін=01|Рік змін=2025|Автор=Прізвище І. Б.|Модератор=Login_redactora}}
# Сайт Інституту
===Автор===
{{Статус гасла
|Статус=Оприлюднено
|День оприлюднення=16
|Місяць оприлюднення=06
|Рік оприлюднення=2024
|День змін=16
|Місяць змін=06
|Рік змін=2024
|Автор=Морін О. Л.
|Модератор=Redactor
}}  
[[Категорія:Організації]]
[[Категорія:Blog]]

Поточна версія на 08:31, 24 жовтня 2024

Лабораторія виховання готовності до ринку праці

Лабораторія виховання готовності до ринку праці (ЛВГДРП ІПВ НАПН України) - (іноз. Laboratory Of Education For Readiness For The Labor Market (LERLM)) - структурний підрозділ Інституту, метою діяльності якого є теоретичне й методичне обґрунтування інноваційних технологій формування психологічної і практичної готовності зростаючої особистості до праці, науково-практичне забезпечення процесу свідомого і обґрунтованого профільного і професійного самовизначення, створення науково-методичного підґрунтя для загальної модернізації системи трудового виховання і професійної орієнтації учнів закладів загальної середньої освіти в умовах сучасного ринку праці.

Лабораторія виховання готовності до ринку праці
Лабораторія виховання готовності до ринку праці
Офіційна назва Лабораторія виховання готовності до ринку праці (ЛВГДРП ІПВ НАПН України)
Name Laboratory Of Education For Readiness For The Labor Market (LERLM)
Емблема
Рік заснування 1920
Рік закриття
Країна Україна
Місто Київ
Тип закладу наукова установа
Форма власності державна
Підпорядкування Інститут проблем виховання НАПН України
Напрями діяльності виховання готовності до ринку праці
Очільники
Адреса 04060 Київ, вул. М.Берлінського, 9
Вебсайт

Історична довідка

Заснування й підпорядкування

До 2020 року лабораторія виховання готовності до ринку праці, мала назву "лабораторія трудового виховання і профорієнтації". Лабораторія як окремий підрозділ у структурі АПН України, розпочала науково-дослідну діяльність ще у середині 80-х рр. В ті часи, у Інституті педагогіки АПН України, під керівництвом кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника, Тименка Миколи Петровича, здійснювалися експериментальні дослідження проблеми підготовки учнівської молоді до вибору майбутньої професії та трудової діяльності.

У 1997 році, лабораторія трудового виховання і профорієнтації, стала окремим підрозділом Інституту проблем виховання АПН України. Наукова діяльність підрозділу будувалася з огляду на об’єктивні соціально-економічні перетворення в Україні, а саме: з одного боку, неможливістю автоматичного наслідування системи трудового виховання характерного для радянської школи, з іншого, неможливістю механічного перенесення тотожних систем трудового виховання з країн Європи та світу.

Тому співробітники лабораторії зосередили свої зусилля на розв’язанні проблеми оновлення змісту та педагогічних засобів забезпечення трудового виховання і професійного самовизначення учнівської молоді відповідно до реалій вітчизняної системи освіти та ринку праці.


Очільники та кадровий склад

У різні роки лабораторію очолювали науковці: Тименко Микола Петрович, Закатнов Дмитро Олексійович, Мельник Олександр Васильович, Морін Олег Леонідович, Гуцан Леся Андріївна, а з листопада 2019 року Охріменко Заріна Володимирівна.

Співробітники лабораторії у 2004, 2010, 2014, 2024 роках

У своїй роботі завідувачі лабораторії спиралися на дружній колектив, до складу якого, у різні роки, входили: Гриценок Людмила Іванівна, Губенко Олександр Володимирович, Жемера Наталія Василівна, Мачуський Валерій Вітальович, Михайліченко Микола Васильович, Осіпов Олександр Вікторович, Пархоменко Олександр Миколайович, Пасічна Тетяна Сергіївна, Пилипчук Людмила Григорівна, Піддячий Микола Іванович, Рагозіна Вікторія Валентинівна, Синявський Віталій Васильович, Скалько Олена Вікторовна, Ставицький Геннадій Анатольович, Ткачук Ірина Іванівна, Ткачук Ірина Олександрівна, Федун Лариса Миколаївна, Холод Олена Вікторівна, Шевенко Алла Миколаївна, Шевченко Наталія Олександрівна.

Науково-дослідна діяльність

Упродовж 1997-2024 рр. співробітники лабораторії здійснювали роботу над фундаментальними науковими темами: «Науково-методичне обґрунтування змісту і педагогічних засобів трудового становлення і професійного самовизначення учнівської молоді у різних типах освітньо-виховних закладів України в умовах ринкової економіки» (1996-1998), «Педагогічне обґрунтування системи підготовки учнівської молоді до професійного самовизначення в умовах реформування національної освіти» (1999-2001), «Педагогічне обґрунтування підготовки старшокласників до професійного самовизначення в умовах профільного навчання» (2002-2004), «Науково-методичне забезпечення профорієнтаційної роботи зі старшокласниками в умовах профільного навчання» (2005-2007), Науково-методичні засади підготовки учнів 8-9 класів до вибору профілю навчання (2008-2010), Науково-методичне забезпечення професійного самовизначення учнів старших класів в умовах профільного навчання (2011-2013), «Професійне самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу» (2014-2016), «Трудове виховання молодших школярів в умовах реформування початкової освіти» (2017-2019), «Формування в учнів професійно-ціннісних орієнтацій до трудової діяльності» (2020-2022).

На даний час розробляється тема НД: «Формування кар’єрної спрямованості в учнів закладів загальної середньої освіти в умовах Нової української школи» (2023-2025).

Бібліотечний фонд

Друкована продукція і публікації співробітників розміщено у Електронній бібліотеці НАПН України:

до 2019 року (лабораторія трудового виховання і профорієнтації): https://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/lerlm/

з 2020 року (лабораторія виховання готовності до ринку праці): https://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/lalaedvogu/

Відеоматеріали




Довідка

Лабораторія виховання готовності до ринку праці, Інститут проблем виховання НАПН України (ЛВГДРП ІПВ НАПН України) (іноз. Laboratory Of Education For Readiness For The Labor Market (LERLM)) - структурний підрозділ Інституту, метою діяльності якого є теоретичне й методичне обґрунтування інноваційних технологій формування психологічної і практичної готовності зростаючої особистості до праці, науково-практичне забезпечення процесу свідомого і обґрунтованого профільного і професійного самовизначення, створення науково-методичного підґрунтя для загальної модернізації системи трудового виховання і професійної орієнтації учнів закладів загальної середньої освіти в умовах сучасного ринку праці..

Тип закладу - структірний підрозділ наукової установи, форма власності - державна, рік заснування - 1920, Україна, Київ.

Напрями діяльності - виховання готовності до ринку праці.

Очільники - Охріменко Зорина Володимирівна.

Адреса - 04060 Київ, вул. М.Берлінського, 9, вебсайт - https://ipv.org.ua/category/about-labs/le-lab.

Джерела

  1. Сайт Інституту

Автор


Оприлюднено: 16.06.2024

Останні зміни: 16.06.2024

Модератор: Redactor

Обговоріть цю сторінку
Кількість переглядів
1200 1000 800 600 400 200 0 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 10 5 605 216 470 29 59 38 28 9 60
Цитувати статтю
Прізвище Ім'я, та Прізвище Ім'я. Лабораторія виховання готовності до ринку праці. Українська електронна енциклопедія освіти. 2025. URL: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Лабораторія виховання готовності до ринку праці (дата звернення: 1.грудень.2025).
Прізвище, І., Прізвище, І. (2025, грудень 1). Лабораторія виховання готовності до ринку праці. Українська електронна енциклопедія освіти. Взято з https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Лабораторія виховання готовності до ринку праці.
І. Прізвище, І. Прізвище "Лабораторія виховання готовності до ринку праці," Українська електронна енциклопедія освіти, 2025. [Електронний ресурс]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Лабораторія виховання готовності до ринку праці. Дата звернення: грудень 1, 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. "Лабораторія виховання готовності до ринку праці." Українська електронна енциклопедія освіти 1 грудень 2025. Веб. 1 грудень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 'Лабораторія виховання готовності до ринку праці' Українська електронна енциклопедія освіти (Київ, 1 грудень 2025) дата звернення 1 грудень 2025.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. "Лабораторія виховання готовності до ринку праці." Українська електронна енциклопедія освіти. Дата звернення грудень 1, 2025. https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Лабораторія виховання готовності до ринку праці.
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. 2025. Лабораторія виховання готовності до ринку праці. Українська електронна енциклопедія освіти. Доступно: <https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Лабораторія виховання готовності до ринку праці> [Дата звернення 1 грудень 2025].
Прізвище, Ім'я, та Прізвище, Ім'я. Лабораторія виховання готовності до ринку праці. Українська електронна енциклопедія освіти. [Інтернет]. Київ: ІЦО НАПН України; 2025 [оновлено 2025 грудень 1; цитовано 2025 грудень 1]. Доступно: https://eduglos.iitta.gov.ua/index.php/Лабораторія виховання готовності до ринку праці.
Або скористайтесь сервісом офомлення бібліографічних описів для енциклопедичних статей