Хмаро орієнтоване навчальне середовище
Хмаро орієнтоване навчальне середовище | |
---|---|
![]() | |
Хмаро орієнтоване навчальне середовище (ХОНС) – навч. середовище, в якому для підтримування змістово-технол. і інформаційно-комунікаційних освітніх функцій використовуються технології хмарних обчислень.
Літ.: 1. Биков В. Ю. Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсинг та нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ // Інформаційні технології в освіті, 2011. Вип. 10. 2. Литвинова С. Г. Проектування хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу: монографія. Київ: ЦП «Компринт», 2016. С. Г. Литвинова
Історична довідка
Передумови виникнення / Заснування / Походження
Розвиток мережі Інтернет та світової мережі ЦОД (центрів оброблення даних), а також широкого спектра пропозицій постачальників (провайдерів хмарних сервісів) створили умови для формування ХОНС.
Історія винайдення / Еволюція формування, становлення / Етапи розвитку
Потреба здобувачів освіти в повсюдному доступі до цифрових освітніх ресурсів та інформаційно-комунікаційних мереж (зокрема Інтернет), сприяла поширенню освітніх застосувань хмаро орієнтова¬них сервісів, зокрема на платформах Azure, Google та Amazon в системі освіти України з 2012 р. Запропонований компаніями Microsoft, Google та IBM набір сервісів дав можливість створювати хмаро орієнтовані навч. середовища на рівні закладу освіти, ф-ту, кафедри, метод, об’єднання, класу.
Характеристика
Класифікація
Набули нових функцій IT-підрозділи освітніх установ, що обирають як модель розгортання хмаро орієнтованого середовища (приватне, корпоративне, публічне, гібридне), так і модель його обслуговування (SaaS - програмне забезпечення як послуга, повний аутсорсинг провайдера (в закладах загальної середньої освіти), PaaS - платформа як послуга, частковий аутсорсинг провайдера (в закладах вищої освіти), IaaS - інфраструктура як послуга, без аутсорсингу провайдера. Структура ХОНС визначається його головним адміністратором з урахуванням взаємозв’язків між адміністрацією закладу освіти, пед. колективом і здобувачами освіти.
Особливості
Суб’єктами хмаро орієнтованого навч. середовища можуть бути викладачі, вчителі, учні, батьки, керівники навч. закладу, адміністратори. Вони можуть об’єднуватися у віртуальні предметні спільноти — такі як наук.-освітні спільноти, метод. об’єднання вчителів-предметників, спільноти керівників навч. закладів району, спільноти класних керівників, спільноти заступників директорів з навч.-виховної роботи або початкової освіти, спільноти вчителів математики, спільноти вчителів географії тощо. Спільноти можуть утворювати й учні. Широкого застосування в освітній практиці набули сервіси загального призначення: електронна пошта; система планування; електронний записник; структуроване сховище навч.-метод. матеріалів; програмне забезпечення Office; конструктор сайтів; система онлайнового зв’язку; корпоративна соціальна мережа, система командної роботи і специфічного (зокрема освітнього) призначення: система роботи з класом (ClassRoom, Google Class).
Джерела
- 1. Биков В. Ю. Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсинг та нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ // Інформаційні технології в освіті, 2011. Вип. 10.
- 2. Литвинова С. Г. Проектування хмаро орієнтованого навчального середовища загально¬освітнього навчального закладу: монографія. Київ: ЦП «Компринт», 2016.
Автори:
Статус гасла: Потребує редагування
Остання зміна: 06.05.2023
Оприлюднено: 18.07.2025
Модератор: Redactor