Лабораторія виховання готовності до ринку праці
Лабораторія виховання готовності до ринку праці (ЛВГДРП ІПВ НАПН України) - (іноз. Laboratory Of Education For Readiness For The Labor Market (LERLM)) - структурний підрозділ Інституту, метою діяльності якого є теоретичне й методичне обґрунтування інноваційних технологій формування психологічної і практичної готовності зростаючої особистості до праці, науково-практичне забезпечення процесу свідомого і обґрунтованого профільного і професійного самовизначення, створення науково-методичного підґрунтя для загальної модернізації системи трудового виховання і професійної орієнтації учнів закладів загальної середньої освіти в умовах сучасного ринку праці.
Історична довідка
Заснування й підпорядкування
До 2020 року лабораторія виховання готовності до ринку праці, мала назву "лабораторія трудового виховання і профорієнтації". Лабораторія як окремий підрозділ у структурі АПН України, розпочала науково-дослідну діяльність ще у середині 80-х рр. В ті часи, у Інституті педагогіки АПН України, під керівництвом кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника, Тименка Миколи Петровича, здійснювалися експериментальні дослідження проблеми підготовки учнівської молоді до вибору майбутньої професії та трудової діяльності.
У 1997 році, лабораторія трудового виховання і профорієнтації, стала окремим підрозділом Інституту проблем виховання АПН України. Наукова діяльність підрозділу будувалася з огляду на об’єктивні соціально-економічні перетворення в Україні, а саме: з одного боку, неможливістю автоматичного наслідування системи трудового виховання характерного для радянської школи, з іншого, неможливістю механічного перенесення тотожних систем трудового виховання з країн Європи та світу.
Тому співробітники лабораторії зосередили свої зусилля на розв’язанні проблеми оновлення змісту та педагогічних засобів забезпечення трудового виховання і професійного самовизначення учнівської молоді відповідно до реалій вітчизняної системи освіти та ринку праці.
Очільники та кадровий склад
У різні роки лабораторію очолювали науковці: Тименко Микола Петрович, Закатнов Дмитро Олексійович, Мельник Олександр Васильович, Морін Олег Леонідович, Гуцан Леся Андріївна, а з листопада 2019 року Охріменко Заріна Володимирівна.
Співробітники лабораторії у 2004, 2010, 2014, 2024 роках
У своїй роботі завідувачі лабораторії спиралися на дружній колектив, до складу якого, у різні роки, входили: Гриценок Людмила Іванівна, Губенко Олександр Володимирович, Жемера Наталія Василівна, Мачуський Валерій Вітальович, Михайліченко Микола Васильович, Осіпов Олександр Вікторович, Пархоменко Олександр Миколайович, Пасічна Тетяна Сергіївна, Пилипчук Людмила Григорівна, Піддячий Микола Іванович, Рагозіна Вікторія Валентинівна, Синявський Віталій Васильович, Скалько Олена Вікторовна, Ставицький Геннадій Анатольович, Ткачук Ірина Іванівна, Ткачук Ірина Олександрівна, Федун Лариса Миколаївна, Холод Олена Вікторівна, Шевенко Алла Миколаївна, Шевченко Наталія Олександрівна.
Науково-дослідна діяльність
Упродовж 1997-2024 рр. співробітники лабораторії здійснювали роботу над фундаментальними науковими темами: «Науково-методичне обґрунтування змісту і педагогічних засобів трудового становлення і професійного самовизначення учнівської молоді у різних типах освітньо-виховних закладів України в умовах ринкової економіки» (1996-1998), «Педагогічне обґрунтування системи підготовки учнівської молоді до професійного самовизначення в умовах реформування національної освіти» (1999-2001), «Педагогічне обґрунтування підготовки старшокласників до професійного самовизначення в умовах профільного навчання» (2002-2004), «Науково-методичне забезпечення профорієнтаційної роботи зі старшокласниками в умовах профільного навчання» (2005-2007), Науково-методичні засади підготовки учнів 8-9 класів до вибору профілю навчання (2008-2010), Науково-методичне забезпечення професійного самовизначення учнів старших класів в умовах профільного навчання (2011-2013), «Професійне самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу» (2014-2016), «Трудове виховання молодших школярів в умовах реформування початкової освіти» (2017-2019), «Формування в учнів професійно-ціннісних орієнтацій до трудової діяльності» (2020-2022).
На даний час розробляється тема НД: «Формування кар’єрної спрямованості в учнів закладів загальної середньої освіти в умовах Нової української школи» (2023-2025).
Бібліотечний фонд
Друкована продукція і публікації співробітників розміщено у Електронній бібліотеці НАПН України:
до 2019 року (лабораторія трудового виховання і профорієнтації): https://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/lerlm/
з 2020 року (лабораторія виховання готовності до ринку праці): https://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/lalaedvogu/
Відеоматеріали
Довідка
Лабораторія виховання готовності до ринку праці, Інститут проблем виховання НАПН України (ЛВГДРП ІПВ НАПН України) (іноз. Laboratory Of Education For Readiness For The Labor Market (LERLM)) - структурний підрозділ Інституту, метою діяльності якого є теоретичне й методичне обґрунтування інноваційних технологій формування психологічної і практичної готовності зростаючої особистості до праці, науково-практичне забезпечення процесу свідомого і обґрунтованого профільного і професійного самовизначення, створення науково-методичного підґрунтя для загальної модернізації системи трудового виховання і професійної орієнтації учнів закладів загальної середньої освіти в умовах сучасного ринку праці..
Тип закладу - структірний підрозділ наукової установи, форма власності - державна, рік заснування - 1920, Україна, Київ.
Напрями діяльності - виховання готовності до ринку праці.
Очільники - Охріменко Зорина Володимирівна.
Адреса - 04060 Київ, вул. М.Берлінського, 9, вебсайт - https://ipv.org.ua/category/about-labs/le-lab.
Джерела
- Сайт Інституту
Автор
Оприлюднено: 16.06.2024
Останні зміни: 16.06.2024
Модератор: Redactor